Skip to content

הייג: זהו זמן קריטי לאזור כולו. ישראל מאבדת תמיכה באירופה

בראיון שנתן הלילה לרשת "סקאיי ניוז" אמר הייג כי ישראל איבדה חלק נכבד מתומכיה בגלל מדיניותה בשטחים. "אנחנו לחלוטין לא מסכימים עם בניית ההתנחלויות בשטח כבוש", אמר הייג. "כישלון בתהליך משמעו כי ישראל לא תוכל עוד לעמוד בהגדרות היקרות לה מכל - מדינה יהודית ודמוקרטית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"זהו זמן קריטי לאזור כולו. אנו תומכים במאמציו של מזכיר המדינה קרי להביא לפריצת דרך, ומקווים כי תביא למהלכים משמעותיים". במילים אלה דחק היום שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, בנשיא המדינה שמעון פרס, לקדם את יוזמת קרי.

בפגישה, שהתקיימה הבוקר בבית הנשיא, המשיך הנשיא פרס להביע תמיכה ביוזמת קידום השלום של מזכיר המדינה של ארה"ב קרי. "התהליך הוא איטי וארוך אך אין להתעלם מהתפתחויות החיוביות בצד הישראלי, הפלשתיני ובעולם הערבי. על אף הקשיים הנראים בדרך- ניתן לבצע פריצת דרך לשלום באמצעות יוזמת קרי", אמר הנשיא.

הייג: "ישראל איבדה מתומכיה בבריטניה ובאירופה. ויליאם הייג והנשיא פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
מילים מנומסות עפ פרס, דברים בוטים ב"סקיי ניוז". ויליאם הייג והנשיא פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פרס גם הודה להייג על עמדתה הברורה של בריטניה בסוגיה האיראנית ואמר: "אני מעריך את עמדתך החד משמעית בנוגע לאיראן, הלחימה בטרור ובצורך לקדם את תהליך השלום. היחסים בין ישראל לבריטניה טובים מאד, וביקורך בעיתוי זה חשוב ביותר".

 שר החוץ הייג הודה לנשיא פרס ואמר: "ישראל ובריטניה חולקות יחסים קרובים וישנו שיתוף פעולה בילטארלי הדוק. בריטניה שואפת להדק את היחסים עם ישראל בתחומים נוספים. זהו זמן קריטי לאזור כולו. מדיניות החוץ של בריטניה עוסקת מרבית מזמנה במזרח התיכון בסוגיות הבוערות באזור כמו תוכנית הגרעינית של איראן, המצב הטרגי בסוריה, ותקוותינו לחידוש תהליך השלום. אנו תומכים במאמציו של מזכיר המדינה קרי להביא לפריצת דרך, ומקווים כי תביא למהלכים משמעותיים. בריטניה תסייע במה שתוכל כדי לקדם את התהליך, בכדי להביא לפריחת האזור כולו בדור הבא".

השניים דנו גם בסוגיה האיראנית, בשינויים החלים במזרח התיכון, במצב בגבול סוריה ובחיזוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל לבריטניה.

 בהמשך לאיגרת התנחומים ששלח הנשיא למלכה, הנשיא התייחס בפגישה לאירוע הטרור בו נרצח חיל בבריטניה ואמר: "מדובר באירוע מזעזע – ברצוני להביע תנחומים בשם מדינת ישראל שעומדת לצד משפחת החייל ההרוג. לבנו אתכם".

אבל, בעוד שעם פרס דיבר הייג במילים מנומסות ודיפלומטיות – דבריו היו הרבה יותר ישירים ובוטים בראיון שנתן הלילה לרשת "סקאיי ניוז" הבריטית. "ישראל איבדה חלק נכבד מתומכיה בבריטניה ובמדינות נוספות באירופה", אמר הייג בראיון. "את הדברים האלה אני מנסה לחדד ולהדגיש למנהיגים הישראלים – בגלל הבנייה בהתנחלויות – שאותה אנו מגנים. אנחנו לחלוטין לא מסכימים עם בניית ההתנחלויות בשטח כבוש. ישראל היא מדינה שאנו עובדים איתה במישורים רבים, אך אנחנו לא מסכימים להתנחלויות". הייג גם הזהיר בראיון כי "כישלון בתהליך משמעו כי ישראל לא תוכל עוד לעמוד בהגדרות היקרות לה מכל – מדינה יהודית ודמוקרטית".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן