Skip to content

תלונה במשטרה נגד מטרד ריח ממתקן השפכים של נחל חברון

"לא נסבול את המחדל הזה", אמר ראש מועצת מיתר, אבנר בן גרא. מתקן השפכים של נחל חברון מטפל במפגעים מתחומי הרשות הפלסטינית. הוא הוקם ב-2005 ומאז הפך למטרד קשה לתושבי היישוב הקהילתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שהפניות למשרד להגנת הסביבה לא עזרו, החליטו במועצת מיתר להגיש תלונה במשטרה נגד מטרד הריח ממתקן השפכים הסמוך למועצה בנחל חברון. "לא נסבול את המחדל הזה", אמר ראש מועצת מיתר, אבנר בן גרא. מתקן השפכים של נחל חברון הוקם ב-2005 ומאז הפך למטרד קשה לתושבי היישוב הקהילתי. 

(צילום אילוסטרציה: דו"צ)
(צילום אילוסטרציה: דו"צ)

בן גרא: "באפריל האחרון פנינו שוב למשרד להגנת הסביבה בבקשה לטפל בדחיפות במפגע הזה, על אף שקיבלנו מענה ממחוז דרום בתחילת מאי כי נעשים מאמצים בהליכי האכיפה נגד מנהלי המתקן, מטרדי הריח לא פחתו ולכן הגשנו תלונה במשטרה".

המתקנים לטיהור שפכים מנסים לטפל במפגעים שזורמים בנחל חברון מתחום הרשות הפלסטינית. הביוב והסיד מתעשיית המנסרות החברונית הם אסון אקולוגי שפוגע במי התהום וכמובן מזהם את האוויר. תנופת הבנייה בחברון הקפיצה את כמויות הזרימה בנחל והמתקן עולה על גדותיו. "אני לא יודע כיצד המועצה הקודמת אישרה את מיקום המתקן. הקרבה ליישוב היא בלתי נסבלת ואני לא אתן להתנהלות רשלנית להמשיך לפגוע באיכות התושבים של מיתר. צריך לטפל בשורש הבעיה", טען בן גרא.

היישוב הקהילתי מיתר מונה כ-1,750 משפחות, והוא ממוקם כ-18 ק"מ צפונית-מזרחית לבאר-שבע ליד יער יתיר. שיעור התעסוקה ביישוב מגיע לכ-93%, ובדירוג החברתי-כלכלי של הלמ"ס זכתה מיתר בציון 9-10. ביישוב מערכת חינוך פורמאלית וא-פורמאלית ענפה, שזוכה להישגים הגבוהים ביותר בדרום. ביישוב מרכז מסחרי גדול, שלוש תנועות נוער, מרכז ספורט וספרייה ציבורית – הגדולה ביותר באיזור. החיים ביישוב משלבים את היתרונות של יישוב כפרי עם מערכת שירותים עירונית מתקדמת ומקיפה ברמה הגבוהה ביותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן