Skip to content

לטפל בסיכון העיקרי של פרפור פרוזדורים

סקר חדש בהשתתפות כאלף רופאים מרחבי אירופה קבע כי מניעת שבץ מוחי היא המטרה העיקרית בטיפול בחולי פרפור פרוזדורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סקר חדש בהשתתפות כ – 1,000 קרדיולוגים ורופאי משפחה שהתפרסם השבוע בכנס האירופאי לשבץ ה- European stroke conference שנערך בלונדון, מציג ממצאים דרמטיים. הסקר קובע כי מניעת שבץ מוחי איסכמי, הנובע מקריש דם במוח, הינה מטרת הטיפול העיקרית והחשובה ביותר בקרב חולי פרפור פרוזדורים שהיא הפרעה בקצב הלב (פרפור פרוזדורים מקושר בטעות להתקף לב אולם הסכנה האמיתית אצל החולים היא קבלת שבץ מוחי).

הכנס האירופי לשבץ מוחי בלונדון
ממצאים דרמטיים. הועידה האירופית לשבץ מוחי בלונדון

כ-67 אחוז מהרופאים שהשתתפו בסקר משבע ארצות ברחבי אירופה הצהירו כי מניעת שבץ היא מטרת הטיפול העיקרית והחשובה ביותר בקרב חולי המתמודדים עם פרפור פרוזדורים. על פי נהלי טיפול בינלאומיים מובילים, מתן נוגדי קרישה הינו הטיפול היעיל והבטוח למניעת שבץ בחולים אלו.

פרופ' הנס כריסטוף, יו"ר המחלקה לנוירולוגיה באוניברסיטת אסן שבגרמניה, אמר בעקבות הסקר כי: "כל רופא שמטפל בחולה עם פרפור פרוזדורים צריך לזהות את הסיכון לפתח שבץ מוחי. ישנן כיום אפשרויות חדשות, זמינות  ונפלאות אשר יכולות למנוע רבים מאירועי השבץ המתסכלים. האחריות של הרופאים המטפלים לדעתו הינה לזהות את החולים הזקוקים לטיפול מונע ואז להגן עליהם טוב ככל האפשר מההשלכות האפשריות של שבץ מוחי או דימום תוך גולגולתי". ­­

פרפור פרוזדורים, היא הפרעה בקצב הלב המלווה לעיתים בקוצר נשימה, כאבים בחזה, הרגשה כללית רעה וירידה באיכות החיים. הפרעת הקצב מגבירה באופן משמעותי את הסיכון ליצירת קרישי דם בחלל הלב, לשליחתם לזרם הדם, ולהגעתם למוח, שם הם עלולים לגרום לשבץ מוחי. על כן המטרה העיקרית בטיפול בחולי פרפור פרוזדורים הינה למנוע היווצרות של קרישי הדם ועל ידי כך להגן על המוח מפני שבץ.

שבץ איסכמי הוא שבץ מוחי הנובע מקריש דם במוח ומהווה 92% ממקרי השבץ בקרב חולים עם פרפור פרוזדורים. מתוך ממצאי הסקר שהוצג בכנס עולה כי, 84% מהרופאים ציינו את הצורך החיוני בהגברת המודעות להשלכות שבץ מוחי איסכמי על חולי פרפור פרוזדורים. יותר מ- 67% מהרופאים שהשתתפו בסקר הצהירו כי מניעת שבץ מוחי איסכמי הינה מטרת הטיפול העיקרית והחשובה ביותר בקרב חולים אלו. 56% מהרופאים ציינו כי ההגנה על החולים מפני שבץ איסכמי הינה הגורם החשוב ביותר שמשפיע על החלטות הטיפול התרופתי שלהם.

לאחר מכן ציינו את ההגנה הכוללת מפני כל סוגי השבץ ואת בטיחות הטיפול. מהסקר עולה שקיים צורך אמיתי במניעת שבץ  מוחי בקרב החולים. חולים אלו מועדים יותר לפתח קרישי דם ומצויים בסיכון פי חמישה לפתח שבץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן