Skip to content

המורדים נגד חיזבאללה: 16 רקטות נורו אל בעל בק בלבנון

אזור בעל בק בלבנון, מעוז החיזבאללה, ספג מטח רקטות כבד שנורה על ידי המורדים מסוריה. המורדים מזהירים את החיזבאללה שהלחימה תעבור לשטח לבנון אם לא יסיג את לוחמיו מסוריה. הוושינגטון פוסט – רוסיה חימשה את אסד במזל"טים ואמצעי איכון לזיהוי מקורות אש וירי פצמ"רים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכרזתו הפומבית של מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, בשבת לפני שבוע, לפיה ארגונו ישגר עוד אלפי לוחמים לסוריה מול המורדים, פתחה זירת לחימה גלויה של המורדים מול החיזבאללה. 16 רקטות נורו מליל שישי ועד הבוקר (ראשון) מסוריה לעבר אזור העיירה בעל בק בלבנון. אלו נוספו לשתי רקטות שנורו בראשית הבוע שעבר לעבר שכונת דאחייה בביירות. בתקרית נוספת פתח חמוש באש לעבר מסגד בבעל בק.

ארגוני המורדים הזהירו השבוע את נסראללה, כי כניסת הארגון ללחימה בסוריה תביא עליו את הקץ. עיקר הלחימה מתחולל בעיר קוסייר המרוחקת כעשרה ק"מ מגבול לבנון. למרות שצבא סוריה, בסיוע אלפי לוחמים של החיזבאללה, כותש את העיר בארטילריה ודוחק את  המורדים. לא מצליחים כוחותיו של אסד לגבור על המורדים. על פי נתוני הצלב האדום, נמלטו מהעיר יותר מעשרת אלפים בני אדם לעיירות הסמוכות לקוסייר. 

רקטות ששוגרו על ידי המורדים למעוז החיזבאללה בלבנון
רקטות ששוגרו על ידי המורדים למעוז החיזבאללה בלבנון (צילום: PRESS TV)

סוכנות הידיעות הראשית של סוריה מדווחת היום על הצלחות, אך למרות הדיווחים כי שני שלישים מקוסייר הם בידי צבאו של אסד, המורדים הנתונים בנחיתות מספרית מחזיקים מעמד. לאחרונה הגיעו תגבורות של המורדים לחזק את העמידה בעיר. בתום עשרה ימי לחימה מסיבית ניסה ארגון הצלב האדום לשגר כוחות חילוץ פצועים מהעיר, אך לא הצליח להביא לידי הפסקת אש.

במקביל נמשכת הסתננות של לוחמים סונים מעיראק ומלבנון לסוריה, במטרה לסייע למורדים, כשממולם מסתננים שיעים מעיראק לוחמים לצד אסד והחיזבאללה. ההערכה היא כי בקוסייר עומדים פחות אלפיים מורדים מול כארבעת אלפים לוחמים מצבא סוריה וחיזבאללה.

איזור הלחימה בקוסייר (צילום: ניוז לבנון)
איזור הלחימה בקוסייר (צילום: ניוז לבנון)

הבוקר פרסם עיתון הוושינגטון פוסט ידיעה, לפיה העבירה רוסיה העבירה לידי אסד מזל"טים ואמצעי איכון ירי, שיסייעו בידי צבא סוריה לזהות את מיקום השיגורים של פצמ"רים ורקטות ולחסלם. עובדה זו תהווה יתרון לאסד בלחימה מול המורדים. הלחימה העזה בקוסייר נובעת מרצונם של אסד והחיזבאללה להגיע להכרעה באזור המהווה ציר כניסה של נשק ואמצעי סיוע לידי המורדים. ניצחון שיהווה גם מכה מוראלית למורדים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן