Skip to content

הצלב האדום "מודאג מאוד" מהמתרחש בקוסייר

אלפי אזרחים לכודים בעיר הסמוכה לגבול לבנון שאינה יכולה לקבל תרופות, מים ומזון, ורוסיה אינה מאפשרת "הכרזת חירום" באו"ם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קוסייר - אלפי אזרחים לכודים
קוסייר - אלפי אזרחים לכודים

בריטניה הפיצה אתמול במועצת הביטחון טיוטת החלטה שהביעה: "דאגה עמוקה מהמצב בקוסייר, בפרט מהשפעות הלחימה הנמשכת על אזרחים".

החלטות כאלה מתקבלות רק פה אחד, ולדברי דיפלומטים באו"ם, רוסיה מתנגדת לה מאחר שהארגון שתק כאשר היא נכבשה בידי המורדים. לדברי מקורות באופוזיציה הסורית, כ-30,000 אזרחים נותרו בעיר, כ-10,000 נמלטו ממנה וכ-1,500 פצועים נמצאים בה.

הצלב האדום הבינלאומי פרסם הודעה שלפיה הוא "מודאג מאוד" מהדוחות על אזרחים לכודים בקוסייר, ומוכן להיכנס מיד לעיר לעזרתם. חשיבותה האסטרטגית של קוסייר נובעת ממיקומה. היא סמוכה לגבול לבנון, אזור מיושב שיעים שרבים מהם משרתים בארגון חיזבאללה, בעל בריתו של הנשיא אסד; וממוקמת על הציר הראשי מהבירה דמשק לנמל טרטוס, שער הכניסה לאזור המיושב עלאווים. רובעי העיר המוחזקים בידי המורדים נצורים על ידי כוחות הממשלה ולוחמי חיזבאללה.

חייל מצבא אסד יורה לעבר המורדים בקוסייר (צילום: סוכנות SANA)
חייל מצבא אסד יורה לעבר המורדים בקוסייר (צילום: סוכנות SANA)

הלחימה בקוסייר התעצמה בחודש מאי בעקבות הצטרפות לוחמי חיזבאללה לכוחות הנאמנים אסד. ויש דיווחים על כך שתגבורות מורדים הצליחו להיכנס אליה מצפון מזרח. וגם על הצטרפות סונים מלבנון לקרב.

בשבת שפך גם המטיף הסוני רב ההשפעה, יוסוף על-קרדאווי, שמן על המדורה, בקריאה לסונים מרחבי המזרח התיכון להצטרף לכוחות הלוחמים בנשיא אסד. בעצרת שהתקיימה בדוחה בירת קטאר הוא אמר שארגון חיזבאללה ואיראן מבקשות להשמיד את הסונים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן