Skip to content

ביולי-אוגוסט יעברו בנתב"ג 3 מיליון נוסעים

כך מעריכה רשות שדות התעופה, שנערכה בהתאם בצוותים מתוגברים. מחר וביום שישי הבא יקלטו נוסעים מ-12 בצהריים ועד 7 בערב בטרמינל 1, במקום בטרמינל 3. בין השעות האלה תיבחן בטרמינל 3 מערכת HBS לבידוק ביטחוני מתקדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

טרמינל 3. תנועת שיא בחודשים יולי-אוגוסט. צילום: עירית רוזנבלום
טרמינל 3. תנועת שיא בחודשים יולי-אוגוסט. צילום: עירית רוזנבלום

ברשות שדות התעופה (רש"ת) מעריכים, כי בנמל התעופה בן גוריון צפויים לעבור יותר מ-3 מיליון נוסעים, נכנסים ויוצאים, במשך החופשה הגדולה בקיץ, בחודשים יולי אוגוסט השנה. במסגרת ההיערכות נמל התעופה לקראת הפעילות הגדולה בחודשים האלה, יועמדו לרשות הנוסעים בנתב"ג, צוותים מתוגברים, במטרה לאפשר זרימה חופשית של ציבור הטסים לחו"ל, או שבים משם לארץ. כמו כן יתוגברו גם הצוותים בשדות התעופה הפנים ארציים ובמעברי הגבול.

19 אלף המראות ונחיתות

במשך חודשי יולי אוגוסט צפויים לעבור בנתב"ג יותר מ-3 מיליון נוסעים נכנסים ויוצאים, מהם 1,538,127 נוסעים יעברו במשך חודש יולי ובמשך חודש אוגוסט צפויים לעבור יותר מ-1,645,000 נוסעים. בחודשים יולי אוגוסט יהיו בנתב"ג יותר מ-19 אלף המראות ונחיתות שלמטוסים. עוד מתברר על פי הצפי, כי ה יעדים המועדפים על הנוסעים בקיץ 2013 הם: ארה"ב, יוון, טורקיה, צרפת ואיטליה.

חוזרים לטרמינל 1

רש"ת שבה ומזכירה, כי, לראשונה מאז פתיחת טרמינל 3, תופסק פעילות קליטת הנוסעים בטרמינל 3 מחר וביום שישי בשבוע הבא, בין השעות 12 בצהרים ועד 19:00 בערב. בזמנים האלה יקלטו כל הנוסעים בטרמינל 1 הבינלאומי המחודש עבור 23 טיסות יוצאות.

מערכת HBS

במשך העברת פעילות קליטת הנוסעים לטרמינל 1 תבוצע הרצה ראשונית של מערכת HBS, מערכת טכנולוגית לבידוק בטחוני אוטומטי של כבודת הנוסעים, ברמת ביטחון ושירות גבוהים ביותר והליך בידוק שוויוני לכלל הנוסעים. במשך ההרצה הראשונית תיבדקנה מספר שיא של מזוודות בשעה, פי שתיים מהקיבולת בפרק זמן של שעה הממוצע במערכת המיון בנתב"ג.
כמו כן תיבדק הפעילות המשולבת של מערכות השינוע המיון והביטחון תוך בדיקת עמידתן בעומסים בקיבולת בת שעה גבוהה. כל חטיבות נמל התעופה בן גוריון ישתתפו בהרצת המערכת כאשר כל חטיבה תבצע את הבדיקות בתחומה.

ההרצה על המערכת הינה חלק בסדרת בדיקות וניסויים שיבוצעו על המערכת כאשר במהלך ההרצה יבוצעו הבדיקות לטיסות פיקטיביות החל מהליך הצ'ק אין ועד להעמסת המטוס. ההערכות הלוגיסטית המורכבת להרצת המערכת כוללת את העברת פעילות הטיסות לטרמינל הבינלאומי המחודש בטרמינל 1.

צ'ק אין באינטרנט

לנוסעים מומלץ לבצע רישום לטיסה ( צ'ק אין ) באמצעות האינטרנט מהבית. למידע לגבי לוחות זמנים ומידע נוסף יש להיכנס לאתר רש"ת וחברות התעופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן