Skip to content

ראש הממשלה הפלסטיני התפטר אחרי שבועיים בתפקיד

ראמי חמדאללה שמונה על ידי אבו מאזן לתפקיד והקים ממשלה חדשה, נטש היום בזעם את משרדו והניח על שולחנו של הנשיא מכתב התפטרות. מלשכתו של אבו מאזן טרם יצאה הודעה רשמית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב-2 ביוני השנה הודיע נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס על מינויו של פרופ' ראמי חמדאללה לראש הממשלה של הרשות. ב-6 ביוני הושבעה ממשלתו וארבעה עשר יום אחרי השבעתו התפטר. חמדאללה, נשיא אוניברסיטת א-נג'אח' שבשכם, הגיש היום (חמישי) את התפטרותו לנשיא ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

השבעתו של חמדאללה ב-6 ביוני (צילום: סוכנות מען)
השבעתו של חמדאללה ב-6 ביוני (צילום: סוכנות מען)

חמדאללה כינס את ישיבת הממשלה הראשונה שלו לפני כתשעה ימים בלבד. במסיבת עיתונאים שערך לאחר הישיבה הוא הבטיח לא לשנות את תפקידיהם של רוב שרי הממשלה חוץ משר האוצר, שלגביו אמר שימצא אישיות רצינית לניהול הכלכלה הפלסטינית.

למגפון נודע, כי התפטרותו של ראש הממשלה החדש באה לאחר חילוקי דעות חריפים בינו לבין שני סגניו, מחמד מוסטפא וזיאד אבו עמר, שניהם מקורבים מאוד לנשיא אבו מאזן. לאחר ויכוח נוקב שניטש בלשכה, עזב ראש הממשלה בחמת זעם את המשרד. "בטריקת דלת" – כך תיאר מקורב לו.

השבוע נערכה לחמדאללה היכרות ראשונה עם מפגיני מחאה שהפגינו מול ביתו בשכם וקראו לו לטפל מיד ביוקר המחייה ובמחירי המזון המאמירים בגדה. לפני מספר ימים, בעת ביקורו בבית החולים מקאסד, אמר ראש הממשלה הפלסטיני  כי "ירושלים והמקומות הקדושים שלה הם בעדיפות עליונה עבור הממשלה החדשה של הרשות הפלסטינית".

ראמי חמדאללה (צילום: מען)
הסתכסך עם הסגנים. ראמי חמדאללה (צילום: מען)

מלשכתו של אבו מאזן נמסר, כי הנשיא טרם קרא את מכתב ההתפטרות שהוגש ללשכתו ולאחר שיקרא יזמן אליו את ראש הממשלה לדון בנושא.

בחמאס, שתקף את מינויו לתפקיד ראש הממשלה וכינון ממשלה חדשה בראשותו, הגיבו: "זו ממשלה לא חוקית כי היא אינה שואבת את הסמכות שלה מהמועצה המחוקקת". לדברי דובר החמאס ברצועה, סאמי אבו זהארי, טרם הגיבו על הודעת ההתפטרות.

חמדאללה (55) הוא דוקטור לבלשנות ואת התואר השני קיבל אחרי לימודים בבריטניה. הוא עמד בראש אוניברסיטת א-נג'אח מאז 1998. קודם לכן הוא נשא תפקידים בכירים באוניברסיטה, בעיקר במחלקה ללימודי אנגלית. הוא ידוע כאיש נוח לציבור, מתון בעמדותיו ואיננו מתלהם. משפחתו של חמדאללה, אשתו ושלושת ילדיו, נספו בתאונת דרכים.

חמדאללה החליף את סאלם פיאד, שסירב להמשיך לכהן עם אבו מאזן. כאשר התראיין לאחר התפטרותו לתקשורת הזרה צוטט שאמר: "סיפורו של העם הפלסטיני הוא סיפור של מנהיגות כושלת, עוד מההתחלה". הוא כיוון לאבו מאזן כשאמר כי זה "מדהים שהגורל של העם הפלסטיני נתון בידיהם של מנהיגים כל כך מקריים, שמונעים על ידי החלטות של הרגע, ללא רצינות".

מלשכתו של אבו מאזן לא יצאה עד כה כל הודעה רשמית המתייחסת להתפטרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן