Skip to content

מחר: דיון בבג"ץ לגבי רפורמת "אופק חדש" בגנים

ההורים טוענים שהארכת יום הלימודים בגני הילדים פוגעת בילדים. הגישו ב-3 בנובמבר עתירה נגד משרד החינוך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההורים טוענים שהארכת יום הלימודים פוגעת בילדים. הגישו ב-3 בנובמבר עתירה נגד משרד החינוך

מאת מערכת מגפון

מתפטמים בביסקוויטים? (צילום אילוסטרציה: Ambro / FreeDigitalPhotos.net)

בית המשפט הגבוה לצדק ידון מחר בבוקר בעתירה שהגישה ב-3 בנובמבר קבוצת הורים מרחבי הארץ כנגד משרד החינוך, בטענה שהארכת יום הלימודים לילדים בני שלוש עד חמש בגנים העירוניים עד 14:00 פוגעת בילדים (עתירה 8109/11). את העותרים מייצגת עו"ד שגית לוי רוזן, שהובילה את ההליך המשפטי מראשיתו והיא אחת מהעותרים.

טענות קבוצת ההורים שעותרת לבג"ץ:

1. הארכת יום הלימודים נעשתה ללא סיפוק צרכיהם הבסיסיים של הילדים במזון ובמנוחה.

2. ילדים בגיל הרך אינם אמורים להמתין עם ארוחת הצהריים שלהם עד לאחר 14:00, בהגיעם לביתם או אל הצהרון, ורובם גם אינם מסוגלים לדחות את שעת המנוחה שלהם לשעה כה מאוחרת.

3. מדיניות משרד החינוך גורמת לילדים לסבול מרעב ומעייפות. ילדים רבים נרדמים על הכסאות בגן. ילדים רבים חוזרים הביתה רעבים מאוד, ורבים מהם מדלגים על ארוחת צהריים חמה ומזינה בשל פיטום בביסקוויטים ובחטיפים אחרים או בגלל עייפות גדולה. התנהלות זו משבשת את כל סדר יומם של הילדים.

>>> מחאת הגננות: אופק חדש? זו בדיחה עצובה
>>> בלי נאמנות אין ריכוז

4. תלמידי בתי הספר היסודיים ממשיכים ללמוד במתכונת של יום לימודים קצר, עד 12:45 או 13:30 לכל היותר, לעומת אחיהם הקטנים, המוחזקים בגן עד השעה 14:00 כשהם רעבים ועייפים.

5. משרד החינוך מסרב לאפשר לכל משפחה המעוניינת בכך לאסוף את ילדיה בשעה מוקדמת סבירה יותר, מתוך התעקשות להמשיך ברפורמה שנועדה להעלות את שכר הגננות – על גבם של הילדים.

העותרים דורשים מתן אפשרות להורים ל"תחנת יציאה" מוקדמת, שתאפשר להם לספק לילדיהם ארוחת צהריים חמה ומנוחה בשעה סבירה המתאימה לגילם; מתן ארוחה חמה לילדים הנשארים בצהרון, בשעה המתאימה לילדים בגיל הרך; אם ייושם יום חינוך ארוך בשנה"ל הבאה, תינתן להורים אפשרות להוציאם למסגרת המשפחתית בשעות הצהריים, כדי לספק את צרכיהם בצורה הטובה ביותר, שכן לא יעלה על הדעת שהזכות על הילדים תופקע מההורים לטובת משרד החינוך.

צילום אילוסטרציה: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן