Skip to content

כמעט כמו בחו"ל: הצעת חוק חדשה תאפשר החזר כספי עבור ביגוד והנעלה תוך 30 יום

כיום החוק מאפשר להחזיר ביגוד והנעלה בתוך יומיים, ולקבל החזר כספי; ח"כ דליה איציק (קדימה), מנסה להאריך את תקופת ההחזר ל-30 יום רונית שימרון היום (א') הגישה ח"כ דליה איציק, יו"ר סיעת קדימה, הצעת חוק לפיה, יוארך פרק הזמן להחזרת ביגוד או הנעלה תמורת החזר כספי מיומיים בלבד ל-30 ימים לפחות. להצעה הצטרף כיוזם, יו"ר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כיום החוק מאפשר להחזיר ביגוד והנעלה בתוך יומיים, ולקבל החזר כספי; ח"כ דליה איציק (קדימה), מנסה להאריך את תקופת ההחזר ל-30 יום

רונית שימרון

היום (א') הגישה ח"כ דליה איציק, יו"ר סיעת קדימה, הצעת חוק לפיה, יוארך פרק הזמן להחזרת ביגוד או הנעלה תמורת החזר כספי מיומיים בלבד ל-30 ימים לפחות. להצעה הצטרף כיוזם, יו"ר ועדת הכלכלה, חה"כ כרמל שאמה-הכהן.

ח"כ דליה איציק. נעליים, מחליפים לאט

בשנת 2010 הגישה ח"כ איציק הצעת חוק, המבקשת להסדיר החזרת טובין תמורת החזר כספי. בעקבות הגשת ההצעה, התקין שר התמ"ת תקנות, הקובעות את סוגי הטובין שניתן להחזירם תמורת החזר כספי מכח החוק הקיים. על פי הקבוע בתקנות אלה, אשר נכנסו לתוקפן בדצמבר 2010, פרק הזמן להחזרת טובין מסוג ביגוד והנעלה הינו יומיים בלבד, למעט ימי מנוחה, ובלבד שהתווית, שהוצמדה לבגד או לנעל לא הוסרה.

יצוין, כי פרק הזמן של עד יומיים בלבד נקבע בתקנות במיוחד לעסקה לרכישת ביגוד והנעלה, בעוד שלמוצרים אחרים, כגון מוצרי חשמל, או ציוד לבית, נקבע פרק זמן של עד 14 ימים להחזרתם לעוסק תמורת החזר כספי.

"פרק הזמן הקבוע בתקנות קצר ביותר ובלתי סביר, ואינו מאפשר לצרכנים רבים להחזיר את הטובין, שרכשו תמורת החזר כספי", אומרת איציק. "כך, למשל, אדם עסוק הרוכש בגד או זוג נעליים ומתפנה להחזירם לחנות רק לאחר שבוע, לא יוכל להחזירם ולקבל החזר כספי מכח התקנות הקיימות. אין לכך כל הצדקה ואני מתכוונת לפעול לשינוי אמיתי בעניין זה לטובת כלל ציבור הצרכנים בישראל".

1 Comment

  1. מדבקות קיר
    14 בפברואר 2012 @ 12:55

    דליה איציק לגמרי צודקת. יומיים זה לגמרי לא סביר. ברוב המקרים אתה לא מספיק להחזיר את הסחורה ומפספס את ההזדמנות להחזרתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן