Skip to content

לוב: חוסר השקט נמשך; המועצה הצבאית מבקשת ימי חסד

המערכה בלוב מסרבת להגיע לסיום: נאמני קדאפי ממשיכים לנהל קרבות עם כוחות הצבא החדש והחיכוכים בצמרת מועצת המעבר אינם פוסקים. האם תימצא הנוסחה שתביא שקט למדינה המשוסעת?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המערכה בלוב מסרבת להגיע לסיום: נאמני קדאפי ממשיכים לנהל קרבות עם כוחות הצבא החדש והחיכוכים בצמרת מועצת המעבר אינם פוסקים. האם תימצא הנוסחה שתביא שקט למדינה המשוסעת?

מאת יצחק קמחי-זוארץ וניצן קידר

מוסטפא עבד אל-ג'ליל
תנו לו הזדמנות. נשיא המועצה הזמנית בלוב, מוסטפא עבד אל-ג'ליל

מי שחשב שהפלת משטרו של הרודן הלובי מועמר קדאפי יביא לשקט בלוב, טעה כנראה. בימים האחרונים נרשמו מספר עימותים בין תומכיו של השליט לשעבר לבין מתנגדיו.  בשבוע שעבר, אף פרצו קרבות בעיר בני וליד, מעוזו המובהק של הנשיא המודח קדאפי, והתחוללו חילופי אש כבדים בין תומכי קדאפי לבין כוחות הצבא בשירות המועצה הזמנית בלוב.

במקביל נרשמו הפגנות מקומיות נגד מינוי בכירים במשטר הקודם, לתפקידים בממשלה הזמנית. שיא ההפגנות היה כאשר מאות בני אדם פרצו למבנה בו יושבת המועצה הזמנית בבירה בנגאזי. המפגינים השתלטו על המשרדים, זרעו הרס רב ואף יידו רימוני-יד אל תוך המבנה.

בעקבות האירועים הללו, קרא נשיא המועצה הזמנית בלוב, מוסטפא עבד אל-ג'ליל לתת "עוד זמן לממשלה הנוכחית בכדי שיוכל להשלים את העברת השלטון". "לו ניתנה לממשלה הלובית הזדמנות אמיתית, היא היתה מגשימה את רוב הציפיות שניתלו בה", טען עבד אל-ג'ליל בראיון לרשת הטלוויזיה המקומית "אל-ליביה".

נשיא המועצה הזמנית גם טען כי הוא מתכוון להישאר בתפקידו, וזאת חרף השמועות העקשניות, לפיהן הוא עשוי להתפטר בקרוב מכהונת נשיא המועצה הזמנית. העיתון הלונדוני א-שרק אל-אוסט אף פירסם ציטוט המיוחס לחבר המועצה הזמנית עבד אל-ראזק אל-ערדי, ולפיו, במידה ועבד אל-ג'ליל יעזוב את תפקידו ימונה אחמד זובּייר א-סנוסי לנשיא המועצה הזמנית.

באחרונה, הגיש סגן נשיא המועצה, עבד אל-חפיז עוקה, את התפטרותו, והסביר בראיון לרשת אל-ג'זירה כי הוא מייצג תנועת מחאה ולכן אינו יכול לשבת בעת הזאת בשלטון. באחרונה עמד עוקה בפני מתקפה קשה, שכן מתנגדיו האשימו אותו בשיתוף פעולה עם משטר קדאפי, ובניסיון לנצל את המהפיכה במדינה לצרכיו הפוליטיים. בשבוע האחרון טענו גורמים בלוב כי חמישה חברים נוספים במועצה הגישו את התפטרותם, אך לפי שעה אין לכך אישור ממקורות אחרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן