Skip to content

הנשיא המודח מורסי עלול להישלח לכלא, אבל באיזו אשמה?

על פי הודעת התובע הראשי של מצרים, מורסי נחשד בריגול, בהסתה להרג מפגינים ובגרימת נזק לכלכלת המדינה, אתמול בשיתוף פעולה עם ארגונים זרים: חמאס וחיזבאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מורסי - שיתוף פעולה עם חמאס וחיזבאללה?
מורסי - שיתוף פעולה עם חמאס וחיזבאללה?

נשיא מצרים המודח, מוחמד מורסי, הנמצא במעצר, נחשד בריגול, בהסתה להרג מפגינים ובגרימת נזק לכלכלת המדינה, כך נמסר היום. מורסי עצמו עצור, כך משערים, במפקדת משמרות הרפובליקה, ותומכיו שנשבעו לשחררו מקיימים עדיין משמרת מחאה סמוך למקום.

צווי מעצר הוצאו נגד שמונה מנהיגים נוספים של האחים המוסלמים בגין חשדות דומים. אם יימצאו אשמים הם יישלחו לכלא לתקופות ארוכות.

מורסי עתיד להיחקר על בריחתו מהכלא עם שלושים בכירים באחים המוסלמים בצעד שהחל את ההתקוממות שסילקה את קודמו, חוסני מוברק, מהשלטון. החקירה החלה בעקבות טענות שהחמאס והחיזבאללה תקפו את בית הסוהר ואפשרו לאסירים להימלט.

הצעדים מדגישים את כוונת שליטיה הזמניים של מצרים לרדוף את הנשיא שהודח על ידי הצבא בשבוע שעבר.

הודעת התובע הראשי של מצרים פורסמה בדיוק כאשר ארצות הברית, האו"ם וכמה מדינות מערב אירופיות, לרבות גרמניה, מפצירות בממשל הזמני של המדינה לא לפגוע או לדחוק לשוליים את האחים המוסלמים. רבים ממנהיגי התנועה נעצרו על ידי כוחות הביטחון עקב האירועים האלימים שהתחוללו לאחר הדחת מורסי.

ממשל הנשיא אובמה סיקר את דבר המעצר של מורסי ומזכ"ל האו"ם הזהיר מפני תוצאות ההרחקה של האחים המוסלמים מהתהליך הפוליטי במצרים. אך עמדת וושינגטון נשמעת מעורפלת מאחר שדוברת מחלקת המדינה, ג'ן פסקי, ביקרה את מורסי בטענה שהוא אינו דמוקרטי ואחראי בעצמו לגורלו המר.

החקירה בעניינו של מורסי, בהנהגת התובע הראשי, הישאם ברקת, תתמקד בבריחת מורסי ועמיתיו מכלא ואדי נטרון צפונה לקהיר יומיים אחרי מעצרם. עם הנמלטים נמנו, עיסם א-ארירן, שהיה לאחד ממנהיגי האגף הפוליטי של האחים, וסעד אל-קטנטי, שהיה ליו"ר הפרלמנט.

בשימוע שנערך ביום ראשון השבוע נקב השופט, חאלד מהגוב, בשמות שני חברים באחים המוסלמים שקשרו לכאורה לתקוף את הכלא בסיוע החמאס וחיזבאללה.

בעבר סיפר מורסי: "יותר ממאה אנשים עשו כל מאמץ לפרוץ לכלא במשך יותר מארבע שעות. כאשר יצאנו מצאנו את החצר ריקה, וראינו רק את הקבוצה שניסתה לפרוץ את השער".

ההליכים המשפטיים בפרשה הושעו כאשר מורסי נבחר לנשיאות, אך הם מעולם לא בוטלו. התהליך חודש כאשר הוצאו צווי מעצר ל"מדריך" האחים המוסלמים, מוחמד באדיה, ולתשעה חשודים אחרים בהסתה לאלימות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן