Skip to content

משה כהן מה"לא נחמדים": בחרו בשבילנו את צ'רלי ביטון

כשה"לא נחמדים" ופעילי השכונות הצטרפו לעצרת המחאה הערב, סירבה החבורה שארגנה את ההפגנה להולדת למחאה לאפשר למשה כהן, פעיל מרכזי בקבוצת ה"לא נחמדים", לעלות ולנאום. כהן: "חבורת דפני לא למדה כלום... איפה הם היו מול שר האוצר? פתאום פתחו חמ"ל. פתאום יש כסף וש פלאיירים... זו לא המחאה. זו הצגה, לא יותר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה אלפי מפגינים הגיעו הערב לרחוב קפלן בתל אביב, למקום בו משה סילמן מחיפה שרף את עצמו למוות. כשה"לא נחמדים" ופעילי השכונות הצטרפו לעצרת, סירבה החבורה שארגנה את ההפגנה להולדת למחאה לאפשר למשה כהן, תושב בת ים, פעיל מרכזי בקבוצת ה"לא נחמדים" המפגינה בכל שבת מול ביתו של שר האצר, לעלות ולנאום. לדבריו, הם בחרו נציג שידבר בשמם, את צ'ארלי ביטון, איש הפנתרים לשעבר שנודע בשנות השישים בתפקיד ה"מזרחי מחמד".

משה כהן, עצבני, כועס, צרוד ויותר מהכל, עצוב: "תרשום טוב מה שיש לי לומר. אנחנו באנו לכאן מהתקווה לחזק, לתמוך במחאה החברתית. אבל חבורת דפני לא למדה כלום מהקיץ של 2011. רצינו להגיע לכאן ולתמוך. הם סירבו שנעלה לנאום. בחרו בשבילנו את צ'ארלי  ביטון  מהפנתרים של שנות השישים. כאילו הוא ידבר בשמנו. ואני אומר לך. אף אחד לא סופר אותו. הוא לא מייצג אותנו. את השכונות, את הפריפריה.

עימות על הזכות לנאום בעצרת (צילום: נירה ידין)
עימות על הזכות לנאום בעצרת (צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
"בחרו בשבילנו" (צילום: נירה ידין)

"ידעתי שזה מה שיהיה. הצפונבונים לקחו את הבמה וחוגגים. אבל הם לא המחאה, לא הזעקה. לא העם. הם חיים בסרט. איפה הם היו מול שר האוצר? בשוסטר? איפה? פתאום פתחו חמ"ל. פתאום יש כסף וש פלאיירים, פוסטרים ומה לא. פתאום מכונת יחסי ציבור משומנת מריצה אותם לטלוויזיה ולכל מצלמה ומקרופון. זו לא המחאה. זו הצגה, לא יותר"

– עובדה, הם הביאו 2,500 איש.

"אני אומר לך, אני מעדיף את ה-300 פעילים של הלא נחמדים. אלו פעילים שעזבו את הכל. בית, משפחה וחיים. הם נותנים את הלב והנשמה. הם הפעילים האמתיים. אלו הזעקות של העם. לא חבורת רוטשילד. למה לא פתחו 'חמאאל' (התבטאות במקור), כשאנו הפגנו מול בית ראש הממשלה, מול שר האוצר? למה? למה לא הפעילו את המקורות הכספיים לשיווק המחאה בפריפריות? זהו. נגמר. אנחנו הפעילים שפועלים בשטח. הלא נחמדים, אנשי השכונות והפריפריות. הם לא למדו כלום. רק חוזרים ומנכסים לעצמם תהילה שאתה יודע מה? היא לא קיימת, כי אין להם תוכן לצקת לתוכה"

7 Comments

  1. קובי מישור
    14 ביולי 2013 @ 19:07

    צ'ארלי ביטון יורק סיסמאות נבובות מהתחת כבר 40 שנה ואח"כ קוראים לזה מחאה אותנטית כי הוא מרוקאי ממסוררה

  2. יוסי לוס
    14 ביולי 2013 @ 15:20

    האם משה כהן באמת אמר ש"צ'ארלי ביטון נודע בשנות השישים בתפקיד ה"מזרחי מחמד""?
    אני לא חבר של צ'רלי ולא מכיר אותו אישית אבל זו אמירה תמוהה ובגדר השמצה. אם הכתב אחראי לסילוף דבריו של משה כדאי שזה יובהר ויתוקן. אם זה באמת מה שמשה אמר, כדאי שהוא יבהיר בדיוק איפה צ'ארלי ביטון נודע כך ואצל מי?
    דיור ציבורי ומדינת רווחה, זה מה שאנחנו צריכים. השמצות של הדור הקודם של הנאבקים למען צדק חברתי בידי העיתונות או בידי הדור הבא מרעילים את המחאה ופוגעים במאבק.

  3. מוני יקים אנטיציוני
    14 ביולי 2013 @ 12:53

    אם מחאה אז זו צריכה להיות מחאה נגד מדיניות מתוכננת של הענקת פריבילגיות למיעוט אשכנזי קטן שמהווה 15% מהיושבים בין הים לנהר וכאשר מיעוט שבמיעוט מביניהם אינו מקבל את מנת השמנת והפריבילגיות אז הם נעמדים על הרגליים האחוריות להמשך קבלת המנה ושחלילה חלק מזה לא יזלוג לפריפריות של עיירות הקיפוח ושכונות העושק שמאוכלסות איך אחרת מרביתן ביהודים ספרדומזרחים.

  4. מוני יקים אנטיציוני
    14 ביולי 2013 @ 12:43

    דפני ליף ילדת התפנוקים הצפונופובית הגזענית משליטה סטאליניזם חשיבתי בזכות הכספים שמזרימים אליה טייקונים כדי שהמחאה לא תיזלוג לפריפריות של מדינת כל ענייה הצבועה שחור.

  5. שרון
    14 ביולי 2013 @ 10:28

    השתגעתם??? במקום להילחם באוצר, בגזרות ובשחיתות, אתם נילקח ים בדפני ליף??? ירדתם מהפסים? תחבקו את כל מי שמגיע אם אתם רוצים שהמחאה תשא פירות, אם תמשיכו להיאבק בקבוצות שונות אתם עושים את עבודת הממשלה, אתם מחליטים מי שווה ומי לא? אתם מחליטים מי ״מוחה אמיתי״ ומי לא? ככה בדיוק מתפספסים דברים.חיבוק לכולם, והתאגדות מוחלטת למטרה משותפת זאת הדרך היחידה, את משחקי הכבוד תשאירו בבית. בהצלחה לכולם

  6. יפה
    14 ביולי 2013 @ 3:36

    אני באמת שלא יודעת מה היו השיקולים ועל מה הריבים מאחורי הקלעים אבל משה כהן לא יכול להתמם. עוד לפני ההפגנה הערב ה"לא נחמדים" פרסמו הודעה מזלזלת לפיה ההפגנה היא רק פסטיבל קיץ חולף וממנו השתמעו דברים מעליבים כפי שהביע גם בתגובתו מהערב. גם בהפגנה עצמה התנהגותם היתה כאילו הם פלג נפרד שבא למחות בעיקר נגד המחאה ה"לא אותנטית" מספיק לטעמם. אני הייתי משתדלת שדברים כאלה לא ישפיעו אבל להיות מופתע שבני אדם נעלבים או מגיבים לפרובוקציות זו היתממות. אולי הם חששו במהמשך הקו הזה גם על הבמה (שהייתה יותר פודיום מבמה)?

  7. יעקב טרנטו
    14 ביולי 2013 @ 1:07

    אני מבין את הכעס הייתי איתך שם דפני ליף התנהגה כמו נסיכה מדונה לפני הופעה. מה לה ולמצוקות ילדת שמנת מכפר שמריהו שלעולם לא היה חסר לה לחם או מלבוש לילד כי אין לה. אחת שהתואר שלה זה סרטים ודימיונות.
    בסדר עם הייתי אומר ששלמה ארצי יבוא אז היו מגיעים 50 אלף מה זה שייך למחאה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן