Skip to content

נתניהו צ'וטט עם 700 מגולשי פייסבוק במדינות ערב

"אני מוכן ברגע זה לנסוע לרמאללה ולהתחיל שיחות עם אבו מאזן ללא תנאים מוקדמים", אמר נתניהו לגולשים. "לצערי אבו מאזן לא מוכן לבוא למשרדי, אני חושב שזאת טעות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מוכן ברגע זה לנסוע לרמאללה ולהתחיל שיחות עם אבו מאזן ללא תנאים מוקדמים", אמר נתניהו לגולשים. "לצערי אבו מאזן לא מוכן לבוא למשרדי, אני חושב שזאת טעות"

מאת צבי זינגר 

יותר משבע מאות גולשים ממצרים, ירדן, עיראק, מדינות המפרץ, צפון אפריקה הרשות הפלסטינית והמגזר הערבי בישראל נענו לקריאת רוה"מ בנימין נתניהו והפנו אליו אתמול שאלות באמצעות דף הפייסבוק בערבית של משרד ראש הממשלה.

השאלות עסקו במגוון רחב של נושאים, ובהם האביב הערבי, התהליך המדיני עם הפלסטינים, איראן, יחסי ישראל ומדינות ערב ועוד. אופיר גנדלמן, דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית, תרגם את השאלות והתשובות עבור ראש הממשלה והגולשים.

אני מוכן ברגע זה. נתניהו (צילום: ציפי מנשה)

בתשובה לשאלה על התהליך המדיני אמר רוה"מ: "אני מוכן ברגע זה לנסוע לרמאללה ולהתחיל שיחות עם אבו מאזן ללא תנאים מוקדמים. לצערי אבו מאזן לא מוכן לבוא למשרדי, אני חושב שזאת טעות".

באשר לאיראן אמר רוה"מ, כי איראן מפתחת תוכנית גרעין במטרה לשלוט בכל המזרח התיכון ומעבר לו, זה איום ישיר על השלום. נתניהו הבהיר לאחד מבני שיחו, כי איראן מהווה איום "על השלום העולמי, על ישראל, על השלום, על מדינות ערביות שלמות, מאיימת על המזרח התיכון ועל העולם כולו". הוא ציין שאיראן כלל לא מסתירה זאת. עוד טען, כי איראן פועלת באופן חתרני בכל חלקי העולם הערבי ומאיימת לחנוק את אספקת הנפט לשוקי העולם."

נתניהו התייחס לאביב הערבי ואמר, כי "הגדלת החופש בתוך המדינות תסייע לשגשוגן. הגדלת חופש המידע יכולה לסייע לשלום". לגבי סעודיה אמר, כי "יש לנו הרבה אינטרסים משותפים שאנו יכולים לקדם בכלכלה, במדיניות ובתפיסות אזוריות".

והנה כמה מהשאלות והתשובות של ראש הממשלה:

ש. האם אתם רציניים לגבי התהליך המדיני והאם בכוונתכם לקדם את השיחות?

ת. הוכחתי את זה מהיום הראשון, כשקראתי לשיחות ישירות בין הנשיא עבאס וביני, לקידום התהליך. אין דרך לקדם את זה בלי שיחות שלום. לצערי הפלסטינים עד לרגע זה העמידו כל מיני תנאים מוקדמים שונים שמנעו את פתיחת השיחות. אני מוכן, ברגע זה, לנסוע עשר דקות מהמשרד בו אני יושב לרמאללה ולהתחיל שיחות עם אבו מאזן, שיחות שלום עם אבו מאזן ללא תנאים מוקדמים. לצערי אבו מאזן לא מוכן לבוא למשרדי. אני חושב שזאת טעות. אני חושב שקידום המשך השיחות וכניסה במשך למשא ומתן רשמי זו הדרך היחידה לפתור את הסכסוך הזה. אני גרסתי תמיד בפיתוח הכלכלי ובשיתוף פעולה כלכלי עם הרשות הפלסטינית ושמחתי שהמדיניות שלי להוריד מאות מחסומים ונקודות ביקורת הביאה לשגשוג של הכלכלה הפלסטינית. אני חושב שהשלום הכלכלי הוא רק מקדמה או הקדמה לשלום המדיני שצריך להשיג אותו.

ש. מהי עמדתך לגבי האביב הערבי?

ת. אני מבין שיש פה עוד הרבה טלטלות קשות בדרך, הרבה אתגרים. המצב הכלכלי איננו פשוט, בוודאי מתחייבות הרבה רפורמות והרבה שינויים מבניים פנימיים. אני יודע שהגדלת החופש בתוך המדינות גם תסייע לשגשוגן. הגדלת חופש המידע גם הוא יכול לסייע לשלום משום שכרגע בעולם הערבי עדיין סטיגמות וסטריאוטיפים על מדינת ישראל, שאין להם שום קשר למציאות. עשרים אחוז מאזרחי ישראל הם ערבים שווי זכויות, מכהנים בכנסת, מכהנים בבתי המשפט, אזרחים חופשיים לכל דבר והם שותפים שלנו בבניית החברה הישראלית ואני חושב שמעטים מאד יודעים זאת.

ש. מה היא עמדתכם באשר לסעודיה, האם היחסים שלכם עם סעודיה ישתפרו?

ת. יש לנו הרבה אינטרסים משותפים, שאנחנו יכולים לקדם אותם בכלכלה, במדיניות, בתפיסות אזוריות. אני מאמין גם שסעודיה רואה כמונו, שיש סכנה גדולה מאד מהתפשטות הטרור על ידי גורמים קיצוניים ואני מצפה שהמשטר הסעודי, כמו משטרים אחרים, יפעלו נגד כוחות מסוכנים אלה.

1 Comment

  1. [email protected]
    31 בינואר 2012 @ 15:37

    הנכונות ככלי נשק. "אני מוכן לנסוע לרמאללה". וואלה יופי. סע לשם יא אידיוט.
    אתה לא נוסע כי עבאס לא מוכן לבוא לירושלים? מה אתה ילד?
    רגע, ונניח שהיית נוסע, היה קורה משהו? היה משתנה משהו? היה פורץ שלום לפתע?
    מלך הפרופגנדה מצליח להתעלות בטמטומו אפילו על עצמו.
    עדיף שבמקום לבזבז זמן על גולשים ערבים, היה מתרכז להיענות לגולשים בבית.
    טרכטנברג, זוכר ביבי? היה משהו בקיץ בכיכרות הערים, זוכר?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן