Skip to content

ירדן בקו האש: מעניקה מחסה לאחד ממחוללי ההפיכה בסוריה

איש דת ממחוללי ההפיכה בסוריה, נמלט שלשום לירדן יחד עם משפחתו בסיוע צבא סוריה החופשית. הוא נאסף על ידי גורמים בטחוניים ירדנים וזוכה למקלט בעמאן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איש דת ממחוללי ההפיכה בסוריה, נמלט שלשום לירדן יחד עם משפחתו בסיוע צבא סוריה החופשית. הוא נאסף על ידי גורמים בטחוניים ירדנים וזוכה למקלט בעמאן

מאת אסף דוד

השייח' אחמד א-סיאסנה
השייח' אחמד א-סיאסנה

אחמד א-סיאסנה, שייח' עיוור בשנות ה-60 לחייו, הוא האימאם והדרשן של מסגד אל-עומרי במחוז דרעא שבדרום סוריה. בתחילת המהומות נורה בנו, בשנות העשרים לחייו, על-ידי כוחות הביטחון הסוריים, כשהאב עד שמיעה לרצח. לאחר מכן הושם השייח' במעצר בית.

א-סיאסנה נמלט לירדן בלילה שבין ראשון לשני יחד עם רעייתו ושלושת בנותיהם. קבוצה של מורדים מ"צבא סוריה החופשי" סייעה למשפחה הנמלטת וליוותה אותם לגבול. על פי המדווח, שניים מהמורדים נהרגו בקרבות עם חיילי צבא סוריה במהלך הבריחה. שלטונות סוריה עצרו את אחיו של השייח' מיד לאחר שנודע להם דבר בריחתו.

א-סיאסנה הגיע לירדן דרך הגבול באיזור תל א-שיהאב הגובל בעיירה א-טורה שבנפת רמת'א בירדן. מקור ביטחוני ירדני אישר כי א-סיאסנה "אותר" על ידי גורמים ביטחוניים ירדנים שטיפלו בו, העניקו לו מזון ולבוש והסיעוהו לבית מחסה מיוחד בעמאן.

הענקת המחסה לשייח' א-סיאסנה מסמנת את גלישתה של ירדן, בניגוד לרצונה, למחנה התומך בהפלתו של משטר בשאר אסד. בשבועות האחרונים נזהרה ירדן עד מאוד ממעורבות במתרחש בסוריה והדגישה שוב ושוב כי היא מתנגדת למבצע צבאי נגד משטרו של אסד. היא אף ביקשה החרגה מהסנקציות של הליגה הערבית נגד סוריה בטענה כי הן פוגעות בה קשות מבחינה כלכלית. עם זאת, היא נערכת לקליטתם של עשרות אלפי פליטים וכבר השלימה, בשיתוף פעולה עם האו"ם, את הכשרתו של מחנה פליטים גדול בגבול עם סוריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן