Skip to content

עלייה משמעותית במספר המתגייסים הנוצרים לצה"ל

"מי שמתנגד לשילוב הנוצרים במדינה אינו הולך בדרכה של הנצרות", אמר האב גבריאל נדאף, כומר העדה היוונית-אורתודוקסית בנצרת והמנהיג הרוחני של פורום גיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל, לראש הממשלה בנימין נתניהו - בפגישה שקיים אתו הבוקר. האב נדאף מעודד את צעירי העדה להתגייס לצה"ל, למרות איומים ולחצים המופעלים נגדו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מטרתנו לשמור על ארץ הקודש ועל מדינת ישראל. שברנו את מחסום הפחד. מי שמתנגד לשילוב העדה הנוצרית במוסדות המדינה אינו הולך בדרכה של הנצרות".

כך אמר האב גבריאל נדאף, כומר העדה היוונית-אורתודוקסית בנצרת והמנהיג הרוחני של פורום גיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל, לראש הממשלה בנימין נתניהו – בפגישה שקיים אתו הבוקר. בפגישה השתתפו גם נאג'י עביד, ראש המועצה האורתודוקסית ביפיע וסגן (מיל.) שאדי חלול, ראש הפורום לגיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל.

הכומר נדאף וראש הממשלה. לחצים ואיומים נגד גיוס נוצרים לצבא (צילום: משה מילנר/לע"מ)
הכומר נדאף וראש הממשלה. לחצים ואיומים נגד גיוס נוצרים לצבא (צילום: משה מילנר/לע"מ)

במהלך הפגישה הנחה ראש הממשלה להקים בתוך שבועיים פורום משותף לממשלה ולעדה שיקדם את גיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל ולשירות לאומי ואת שילובם בחיי המדינה. הפורום יפעל לשילוב בני העדה הנוצרית בחוק השוויון בנטל וטיפול בהיבטים המנהליים והמשפטיים המתבקשים לצורך כך, הגנה על תומכי הגיוס והמתגייסים מפני אלימות ואיומים, והגברת אכיפת החוק כנגד פורעים ומסיתים לאלימות. בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית במספר המתגייסים הנוצרים לצה"ל, מ-35 מתגייסים לפני שנה לכ-100 השנה, ו-500 צעירים נוספים מהעדה משרתים בשירות לאומי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפגישה: "צריך לאפשר לבני העדה הנוצרית להתגייס לצה"ל. אתם אזרחים נאמנים שרוצים להגן על המדינה ואני מצדיע לכם ותומך בכם. לא נסבול איומים עליכם ונפעל לאכיפת החוק ביד קשה כנגד הרודפים אתכם. לא אקבל ניסיונות לפורר את המדינה מבפנים. מדינת ישראל וראש ממשלת ישראל עומדים לצדכם".

האב גבריאל נדאף מעודד מזה שנים את צעירי העדה להתגייס לצה"ל. מאמציו לגייס את בני עדתו הביאו עליו לחצים ואיומים מצד גורמים פלסטיניים ומצד קיצוניים בציבור הערבי-ישראלי. גורמים פלסטיניים אף התערבו בניסיון להביא לפיטוריו של נדאף מהכנסייה והפעילו לחצים על הפטריארך היווני אורתודוקסי – אולם עד עתה נכשלו מאמציהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן