Skip to content

המכון למחקרי ביטחון לאומי הכין תיק מו"מ עבור הממשלה

תיק המשא-ומתן, שנמסר לראש הממשלה ולשרה ציפי לבני, כולל שלושה כרכים והוא תוצאה של עבודה מקיפה וראשונה מסוגה שהתבצעה על ידי "המרכז למשא-ומתן יישומי" במכון למחקרי ביטחון לאומי. העבודה נועדה לסייע למקבלי ההחלטות הבכירים ולשמש בסיס ידע מקיף וזיכרון היסטורי, שיהוו מסד מחקרי מעמיק עבור מנהלי המשא-ומתן המדיני ומוביליו מול הפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף במילואים עמוס ידלין, נפגש בשבוע שעבר עם ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ומסר לידיו את תיק המשא-ומתן הישראלי-פלסטיני שהכין "המרכז למשא-ומתן יישומי" במכון. עותק נוסף של התיק נמסר בהמשך השבוע לידי השרה, ציפי לבני.

  תיק המשא-ומתן כולל שלושה כרכים, והוא תוצאה של עבודה מקיפה וראשונה מסוגה שהתבצעה על ידי "המרכז למשא-ומתן יישומי" במכון למחקרי ביטחון לאומי. העבודה נועדה לסייע למקבלי ההחלטות הבכירים ולשמש בסיס ידע מקיף וזיכרון היסטורי, שיהווה מסד מחקרי מעמיק עבור מנהלי המשא-ומתן המדיני ומוביליו מול הפלסטינים.

ידלין מוסר את תיק המשא ומתן לידי ראש הממשלה נתניהו (צילום: מעמוד הפייסבוק של המכון למחקרי ביטחון לאומי)
ידלין מוסר את תיק המשא ומתן לידי ראש הממשלה נתניהו (צילום: מעמוד הפייסבוק של המכון למחקרי ביטחון לאומי)

התיק מאגד בתוכו את הידע והניסיון שנצברו בסבבים הקודמים של המשא-ומתן עם הפלסטינים בעשורים האחרונים, את אוסף ההחלטות הבינלאומיות ואת העמדות שהוצגו בעבר על ידי שני הצדדים. הוא כולל הערכות, הצעות ותוכניות ליישוב המחלוקות בכל אחת מסוגיות הליבה. כמו כן מצביעים מחבריו על ההסכמות העקרוניות שאליהן הגיעו הצדדים, על סוגיות המחלוקת ועל טקטיקות המשא-ומתן המומלצות.

     בראש "המרכז למשא-ומתן יישומי" עומד עו"ד גלעד שר – אל"מ (מיל.) וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי. עם חברי המרכז נמנים חוקרי המכון שצברו ניסיון רב באקדמיה, בצבא ובמערכות הממשל, וכן אנשים שנטלו חלק מרכזי בסבבי המשא-ומתן המדיני מתחילתו, ביניהם תא"ל (מיל.) אודי דקל, תא"ל (מיל.) שלמה ברום, ד"ר עודד ערן, פרופ' איתמר רבינוביץ ועו"ד פנינה שרביט-ברוך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן