Skip to content

הסרט הנועז שמסעיר את אמריקה

"אקשן": כוכבים, סיפורים, סרטים חדשים וכל מה שחם בעולם הקולנוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסרט "Kill Your Darlings" הסעיר לאחרונה את פסטיבל סאנדס בארצות הברית בשל סצנות סקס הומוסקסואליות נועזות, המתארות את דור סופרי ומשוררי הביט, ביניהם אלן גינזבורג, וויליאם בורוז וג'ק קרואק. עתה נחשף טריילר ראשון מהסרט הכה מדובר, בכיכובו של דניאל רדקליף ("הארי פוטר"), הממשיך לחפש תפקידים נועזים, אחרי שהספיק להופיע בעירום מלא בתיאטרוני לונדון.

"למה שמישהו יגיב בהלם לקצת סקס?" רדקליף (משמאל) בתפקיד המשורר אלן גינזבורג בצעירותו

רדקליף מגלם את גינזבורג בתקופת 1944, תוך "הדגמת" מערכת היחסים שלו עם סופרים אחרים. הוא עושה זאת במבטא אמריקני מצוחצח, ואינו מבין על מה המהומה הכה רבה מסצנות סקס (שאינן נמצאות בטריילר): "אנו רגילים לראות סקס של סטרייטים בקולנוע, וגם זו אינה הפעם הראשונה בה נראה סצנת סקס הומוסקסואלית בקולנוע. למה שמישהו יגיב בהלם לקצת סקס?", אמר רדקליף.

מבקרי הקולנוע שצפו בסרט היללו ושיבחו אותו, וטענו שזו פעם ראשונה שבמאי אנונימי, ג'ון קרוקידרס, הצליח להתחקות באופן כה מוצלח אחר התרבות הספרותית של התקופה. הסרט יוקרן בפסטיבל טורונטו הקרוב, ומתעתד להגיע לארץ ב-18 באוקטובר.

מל גיבסון יפציץ את וושינגטון

האיש הרע. גיבסון. צילום: ויקיפדיה

הרע התורן של הוליווד, מל גיבסון, הולך לגלם גם את האיש הרע בסדרת האקשן, המגוחכת, אך המצליחה מאוד, "הבלתי נשכחים".

לאחרונה דווח, כי ברוס וויליס החליט לפרוש מהמיזם הקולנועי, אך במקומו יצטרף להרפתקה הריסון פורד. עוד שם של שחקן שאישר את הופעתו בסרט הבא בסדרה: אנטוניו בנדרס. בכך, שניהם מצטרפים לנבחרת של ארנולד שוורצנגר, סילבסטר סטאלון, ג'ייסון סטטהאם, ג'קי צ'אן, מיקי רורק, ווסלי סנייפס, צ'אק נוריס, דולף לונדרגן, ג'ט לי ועוד.

הסרט עדיין בצילומים, ואין תאריך הפצה נכון לכתיבת שורות אלו. אגב, לגבי גיבסון, בקרוב נראה אותו בעוד תפקיד מרושע, והפעם בסרט המשך ל"מצ'טה", אשר יקרא "מצ'טה קטלני", כשהוא מאיים להפציץ את וושינגטון בטילים.

 "פרנויה" – הפתיחה הגרועה של 2013

הוליווד חווה את אחת השנים הגרועות בתולדותיה: לאחר כישלונות קופתיים של הסרטים "איש הפלדה", "העולם אחרי" ואפילו "הפרש הבודד", גם הסרט האחרון בסדרה, "פרנויה", שעלה בסוף השבוע שעבר, מתברר כמפלה קשה בקרב המבקרים, ויותר מכך – בקופות.

כנקודת מוצא, יש לו כל מה שצריך להיות שובר קופות מצליח: כוכבי ענק – גארי אולדמן, הריסון פורד וליאם המסוורת' (שכל אחד בפני עצמו יכול לסחוף קהל לקולנוע), סיפור מתח ועריכה קצבית. אבל בספירת הקופות – הסרט הביא לפתיחה הנמוכה ביותר מתחילת שנת 2013, וכבר נחשב כסרט הכי פחות מצליח אי פעם של הריסון פורד.

לא מתרגש. פורד ב"פרנויה". באדיבות סרטי יונייטד קינג

כ-40 מיליון דולר עלה להפיק את הסרט, והוא נפתח בארצות הברית ב-2,459 בתי קולנוע בבת אחת, אך לא הצליח אף להעפיל לרשימת עשרת הסרטים המצליחים המוקרנים כיום (ישנים וחדשים). הסרט הכניס בסופשבוע הראשון שלו כ-3.5 מיליון דולר בלבד (!), וכידוע – אלו הימים הכי קריטיים בגורלו של כל סרט, כיוון שמאותה נקודה, הקהל רק מאט את קצב הגעתו לסרט חדש.

 מדוע אם כן לא הצליח? יתכן שכאשר הוליווד לוקחת את הבמאי, רוברט לוקטיק, שיצר את הקומדיות "לא רק בלונדינית" ו"חותנת בהפרעה", אינו בהכרח הדמות המתאימה ליצור מותחן. באתר "עגבניות רקובות", המשקלל את ציוני המבקרים בעולם, דווח כי רק 4% (מתוך 100%) המבקרים בעולם כתבו ביקורת חיובית על הסרט. כמובן, שלשחקנים עצמם אין מה לחשוש, הם עשו עבודה לא רעה, ואנו נשוב לראות את כולם כבר בעתיד הקרוב בסרטים שונים היוצאים בחודשים הקרובים. לגבי הבמאי, יתכן ויצטרך לעבוד קשה מאוד כדי להוכיח עצמו מחדש.

 הבמאי ספייק לי עשה את הדבר הנכון

לפני קצת יותר משבועיים דיווחנו ב"מגפון", כי הבמאי ספייק לי, החליט להשתמש באתר "KickStarter" כדי לממן את סרטו החדש. מאז נולד לסרט שם: "New Kind of Love Story" וכבר עתה, הודיע ספייק לי כי הצליח לגייס את כל הסכום המבוקש: 1.25 מיליון דולר. תחילה הוא נתקל בביקורת קשה וממטח תגובות עצבניות של אנשי יחסי הציבור באולפנים הגדולים, אך הוא ענה להם כי זו הדרך העצמאית להפיק סרט ללא תכתובות מלמעלה.

לפי הנתונים, כ-31 גולשים תרמו לבמאי 10,000 דולר כל אחד, והפרס שלהם – ביקור בסט הצילומים של הסרט, כניסה לסדנת אמן של הבמאי ואף אירוח בן יום בחדר העריכה בזמן עריכת הסרט. 26 נותרים ילוו את הבמאי במהלך ארוחת ערב, ומיד לאחר מכן ימשיכו עם ספייק לי למשחק של ה"ניקס", ויחלקו מושבים לצידו. אחד מן התורמים בקטגוריה זו, הוא הבמאי הנודע, סטיבן סודרברג.

פסטיבל חיפה: בר רפאלי בתפקיד אשת מוסד

פסטיבל הסרטים בחיפה ייפתח השנה ב-19 בספטמבר עם הקרנת סרטו החדש של ארי פולמן, "כנס העתידנים", ויימשך כעשרה ימים. במהלך הפסטיבל ישתתפו תשעה סרטים ישראליים בתחרות הקולנוע העלילתי ועוד 12 סרטים בתחרות הקולנוע התיעודי. בין הסרטים החדשים ניתן למצוא יצירות של יוסף פיצ'חזדה, עמוס גיתאי, רפאל נדג'רי, גיא נתיב, חנה אזולאי הספרי ועוד. בין סרטי התעודה אפשר למצוא סרטים של אורי ברבש, דני דותן, דליה מבורך, דוד דרעי ועוד.

מפתה את המחבל מבחוח. רפאלי. צילום: Madja Amieh. ויקיפדיה

חלק מסרטי התחרות כבר הופיעו או התקבלו לפסטיבלי קולנוע בעולם. כך למשל, הסרטים "אנה ערבייה" ו"בית לחם" של עמוס גיתאי ויובל אדלר ישתתפו השנה בפסטיבל ונציה; "בית לחם" התקבל גם לפסטיבל טורונטו. הסרטים "אחרי הים" של יוסי אבירם ו"לוויה בצהריים" של אדם סנדרסון יוקרנו בפסטיבל סן סבסטיאן. הסרטים "מעל הגבעה" של רפאל נדג'רי ו"כנס העתידנים" של ארי פולמן כבר הוקרנו בפסטיבל קאן האחרון.

סרטים נוספים מעניינים שלא כדאי לפספס: "סוכריות" של יוסף פיצ'חזדה ו"הבן של אלוהים" של גיא נתיב וארז תדמור, המועמדים שניהם לסרט הטוב בפרס אופיר. כדאי אולי לקנח בסרט "כידון" של עמנואל נקש, המתאר את פרשת החיסול של מחמוד אל מבחוח בדובאי, בכיכובה של בר רפאלי בתפקיד סוכנת מוסד, שמפתה את רב המחבלים. "זה החלום שלי. הייתי מאוד רוצה לעבוד במוסד. להיות אשת סוד' חשאית כזאת"' אמרה רפאלי בזמן הצילומים באילת והוסיפה: "זה מה שמעניין אותי בדמות הזו בסרט, שהיא ההיפך ממני."

2 Comments

  1. רדקליף נוטף סקס אפיל
    22 באוגוסט 2013 @ 9:05

    רדקליף עושה לי את זה לגמרי. הלוק החנוני מחוספס הזה שלו…
    נוגה

  2. חן
    22 באוגוסט 2013 @ 5:51

    מל גיבסון אינו הרע התורן. הוא הרשע הקבוע של הוליווד גם במציאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן