Skip to content

שלושה פלסטינים נהרגו הלילה בעימות עם מג"ב

השלושה נהרגו לפנות בוקר על ידי כוח מסתערבים ממג"ב ו-19 אחרים נפצעו ליד מחנה הפליטים קלנדיה. לטענת שוטרי מג"ב, כ-1,500 פלסטינים הקיפו את הכוח שהגיע לעצור חשוד. בצה"ל חוששים שהתקרית תצית את השטח. ארגון יש דין: "מצופה שהאירוע שהתרחש הבוקר ייחקר באופן מידי על ידי מצ"ח ולא יטויח"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה צעירים פלסטינים נהרגו היום (שני) לפנות בוקר במהלך עימות בין כוח מג"ב לפלסטינים תושבי מחנה הפליטים קלנדיה בצפון ירושלים. על פי דיווחי הפלסטינים, הגיע כוח מג"ב למחנה הפליטים על מנת לעצור אחד התושבים. תושבים נזעמים התקהלו מסביב ובמקום התפתחו עימותים אלימים, שכללו ידויי אבנים לעבר הכוח. לדבריהם, בשלב זה פתח הכוח באש חיה וכתוצאה מכך נהרגו שני מפגינים: רובין אל-עבד בן 28 ויונס ג'חג'וח בן 19.

19פלסטינים נוספים נפצעו ופונו לבית חולים ברמאללה לטיפול, אחד מהם, ג'יהאד אסלאן בן 20, נפצע אנושות ומת זמן קצר לאחר הגעתו לבית החולים. במהלך כל שעות היום אירעו הפרות סדר במחסום קלנדיה בעקבות התקרית.

צה"ל מבצע מעצרים בגדה. (צילום ארכיון: סוכנות מען)
צה"ל מבצע מעצרים בגדה. (צילום ארכיון: סוכנות מען)

מעדויות שוטרי מג"ב עולה, כי כוח מסתערבים של היחידה הגיע למחנה על מנת לעצור חשוד ונתקל בפעילות אלימה לאחר שהכוח עבר לפעילות גלויה. לטענת השוטרים, כ-1,500 פלסטינים הקיפו אותם. משחשו כי נשקפת סכנה לחייהם פתחו באש. לדבריהם, קודם לירי החי נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הכוח ירה גם לכיוון רגלי המפגינים ואף הסתייע בכוח צה"ל, שגיבה אותם, עזר בחילוץ הכוח המותקף וירה גם הוא לעבר המפגינים הן באמצעים לפיזור הפגנות והן באש חיה. התקרית כולה נחקרת כעת.

מצה"ל נמסר כי "במהלך פעילות לילית של כוחות הביטחון למעצר מבוקש בקלנדיה, דרומית מזרחית לרמאללה, התפתחה הפרת סדר אלימה ביותר של מאות רבות של פלסטינים, שתקפו את הכוחות. מפרטים ראשונים, כוח צה"ל שאבטח את הכוח המבצע פעל לחילוצו, ומשחשו כוחות הביטחון סכנה ממשית לחייהם פתחו בירי לעבר התוקפים. על פי דיווח ראשוני עולה כי במהלך הפעילות נהרגו שני פלסטינים ונפצעו פלסטינים נוספים. המבוקש, פעיל טרור, נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון. נסיבות האירוע ייחקרו". 

סרטון יו טיוב על העימות בקלנדיה:

לשכתו של נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פרסמה גינוי חריף: "שרשרת הפשעים הישראליים והמשך הבנייה בהתנחלויות מהווים מסר ברור לאמיתות כוונותיה בנוגע לתהליך השלום". נביל אבו רודינה, דוברו של אבו מאזן, הוסיף כי למעשים הללו יהיו השלכות שליליות ודרש מהממשל האמריקני להתערב, כדי למנוע את קריסת המאמצים הבינלאומיים בכל הנוגע לתהליך השלום".

מנהלת מחלקת המחקר של ארגון "יש דין", זיו שטהל, הגיבה לממצאים ואמרה כי: "לנוכח המלצות ועדת טירקל, מצופה שהאירוע שהתרחש הבוקר, שבמהלכו נהרגו שלושה פלסטינים, ייחקר באופן מידי על ידי מצ"ח ולא יטויח בתחקירים מבצעיים. הנתונים העדכניים מראים שהלכה למעשה, הסיכוי שחייל שהרג ללא הצדקה אזרח פלסטיני ייחקר ולא כל שכן – ייענש, הוא בין נמוך ללא קיים. מציאות כזו מעודדת שימוש לא חוקי בנשק על ידי חיילים גם בסיטואציות אזרחיות מובהקות כמו הפגנות".

מטען דמה במגדל עוז

מוקדם יותר בשעות הלילה (ראשון), דווח למשטרת ש"י על קולות נפץ מאזור התנחלות מגדל עוז הסמוכה לכפר בית פאג'ר. כוח משטרה, בניידת סיור עציון, הגיע למקום ובליווי גששים פתח בסריקות. במהלך הסריקות נמצא מטען חבלה ליד עמדת הש.ג הדרומית של ההתנחלות. חבלן משטרה שהוזעק למקום גילה שמדובר במטען דמה. לא נמצאה כל עדות לירי או לפעילות עוינת אחרת. עתה על המשטרה לבדוק אם מטען הדנה הונח בידי פלסטינים או בידי מתנחלים שביקשו להקפיץ כוחות ולייצר מתיחות באזור.

מעצר המבוקשים בגדה נמשך

במהלך הלילה (ראשון) עצרו כוחות צה"ל חמישה מבוקשים באיו"ש. בישובים ערור ובעאבוד, שניהם מצפון לרמאללה, עצר כוח חטיבת כפיר שני מבוקשים, אחד בכל כפר. בחברון נעצרו עוד שלושה. כול העצורים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. 

ביום ראשון השבוע, במהלך הפגנה נגד חומת ההפרדה וההתנחלות הלא חוקית כרמי צור, עצר כוח צה"ל שני קטינים, ג'דאללה סלאיבי בן 17 ומוחמד שהאדה סלאיבי בן 16, שהשתתפו בהפגנה. עוד נמסר על ידי הפלסטינים כי צה"ל השתמש בירי רימוני גז לפיזור ההפגנה. 

ביום שלישי שעבר  נהרג מג'אד לחלוח, צעיר פלסטיני, במהלך עימות אלים בין חיילי צה"ל שפרץ בין תושבי מחנה הפליטים בג'נין לכוח צה"ל שנכנס למחנה הפליטים על מנת לבצע פעילות מבצעית. שני חיילי צה"ל נפצעו קל וטופלו במקום. צה"ל חוקר את האירוע.

[related-posts]

3 Comments

  1. צדוק התקוה
    26 באוגוסט 2013 @ 20:11

    אהבתי את התגובה של "יש דין"ארגון יש דין: "מצופה שהאירוע שהתרחש הבוקר ייחקר באופן מידי על ידי מצ"ח ולא יטויח"מנהלת מחלקת המחקר של ארגון "יש דין", זיו שטהל, הגיבה לממצאים ואמרה כי: "לנוכח המלצות ועדת טירקל, מצופה שהאירוע שהתרחש הבוקר, שבמהלכו נהרגו שלושה פלסטינים, ייחקר באופן מידי על ידי מצ"ח ולא יטויח "בתחקירים מבצעיים." הנתונים העדכניים מראים שהלכה למעשה, הסיכוי שחייל שהרג ללא הצדקה אזרח פלסטיני ייחקר ולא כל שכן – ייענש, הוא בין נמוך ללא קיים. מציאות כזו מעודדת שימוש לא חוקי בנשק על ידי חיילים גם בסיטואציות אזרחיות מובהקות כמו הפגנות".
    טוב אז ארגון יש דין אולי יגן גם על משטר אסאד ולעצם הענין עשרות ערבים זורקים סלעים אבנים ברזלים על הגיפים של צה"ל לפי החוכמה של אותו ארגון היו צרכים החיילים לצאת מהגיפים ולזרוק פרחים או סוכריות או לעזוב את הכפר ולא לבצע מעצרים בבירור רואים שהם נתונים בסכנת חייםהחיילים והדרך היחידה היא אש חיה כך גם מופיע בפקודות צה"ל כאשר סכנה נשקפת לחייך אתה רשאי לפתוח באש חיהכמובן שלפני אש חיה צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות כנראה זה לא עזר לעצם הארגון יש דין שוברים שתיקה בצלם בדקתי כעשרים ואחת ארגונים אופרציה שלמה משרדים קשר ציוד מצלמות שכר מי ממן את אותם ארגונים ? במדינות נארות אותם ארגונים היו מוצאים מחוץ לחוק היתי מוסיף עוד כמה הערות אבל אני יודע שיד נעלמה היתה מוחקת את התגובה ……..

  2. אסד
    26 באוגוסט 2013 @ 13:22

    כמה אסד הרג בשנתיים? 100 אלף? 400 אלף? מיליון? מה הם בוכים על שלוש?

    • מנצל
      27 באוגוסט 2013 @ 8:27

      אתה חתיכת סתום, זה מדהים!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן