Skip to content

ח"כ נחמן שי למבקר: חקור את המחסור בערכות אב"כ

נושא ההצטיידות החסרה במסיכות אב"כ עלה השבוע גם בדיוני ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון, למוכנות העורף. במכתב ששיגר יו"ר ועדת המשנה, ח"כ אלי ישי, לראש הממשלה לפני למעלה מחודש הוא התריע בפניו על היעדר תקצוב מוחלט של התוכנית השנה ועל כך שבשנים האחרונות תוקצבה תוכנית "סופת חול" רק באופן חלקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ נחמן שי (עבודה) פנה למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, וביקש כי יורה על חקירה מיידית של המחסור בערכות אב"כ.

"כיום נותרו כמה עשרות אלפי מסיכות, שחלוקתן תסתיים בימים הקרובים", אומר ח"כ נחמן שי. "המזרח התיכון עומד בפני התנגשות שעלולה להשפיע על ישראל. האיום הכימי הוא אמיתי ומוחשי. ול-40% אין מסיכות. כל זאת למרות ועל אף החלטות קודמות של הממשלה לצייד את כלל האוכלוסייה.

"האיום הכימי הוא אמיתי ומוחשי". נחמן שי. (צילום: נירה ידין)
"האיום הכימי הוא אמיתי ומוחשי". נחמן שי. (צילום: נירה ידין)

"לשנה הבאה לא הוקצב אפילו שקל למטרה זו. המבקר חשף כבר בעבר את מחדלי התגוננות העורף, ראוי כי יעשה זאת תוך כדי ההערכות הנוכחית, המוכיחה כי הממשלה התעלמה מן הביקורת והותירה 4 מתוך 10 ישראלים חשופים לאיום הנשק הכימי".

נושא ההצטיידות החסרה במסיכות אב"כ עלה השבוע גם בדיוני ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון, למוכנות העורף.  במכתב ששיגר יו"ר ועדת המשנה, ח"כ אלי ישי, לראש הממשלה לפני למעלה מחודש הוא התריע בפניו על היעדר תקצוב מוחלט של התוכנית השנה ועל כך שבשנים האחרונות תוקצבה תוכנית "סופת חול" רק באופן חלקי: כ-200 מיליון שקל לשנה במקום 350 מיליון – הנדרשים כדי להביא את הכשירות של ההיערכות לרמה של 90 אחוזים. "המשמעות של אי תקצוב 'סופת חול' בשנת 2014, תהיה פגיעה מיידית בהיערכות לאירוע תקיפה בלתי קונבנציונאלית", כתב ח"כ ישי לראש הממשלה.

הנושא נדון לאחרונה גם בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת וגם בדיון זה נמתחה ביקורת קשה על מוכנות העורף ועל המחסור החמור בערכות אב"כ.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן