Skip to content

אובמה גייס את נתניהו ואיפא"ק להפעלת לחץ על הקונגרס

בימים האחרונים התקיימו מספר שיחות טלפון, בהן אובמה הפעיל לחץ ישיר על נתניהו, להתגייס למאבקו מול הקונגרס. ראש הממשלה היה בתחילה מסוייג, משום שלא רצה כי הפעולה תצטייר כמלחמה שישראל יזמה - אך לבסוף נאלץ להעביר למנהיגי איפא"ק את המסר, עקב הלחץ הכבד שהופעל עליו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם עד עתה יכולה הייתה ישראל, לטעון כי אינה מעורבת במלחמת האזרחים בסוריה ובכוונות התקיפה האמריקניות בסוריה – מעתה יקשה עליה להכחיש את מעורבותה. זאת, לאחר שנשיא ארה"ב אובמה גייס גם את נתניהו למאבקו הפוליטי הפנימי לאישור התקיפה בסוריה.

נתניהו. נאלץ להתקפל תחת לחצו של אובמה (צילום: הבית הלבן)
בנימין נתניהו. נאלץ להתקפל תחת לחצו של אובמה (צילום: הבית הלבן)

ערוץ 10 מפרסם הערב כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה לחץ בימים האחרונים על ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת שזה יסייע לו לגייס תמיכה בתקיפה בסוריה בקרב חברי הקונגרס. עפ"י פרסום זה אובמה רצה כי נתניהו ישכנע את חברי השדולה היהודית איפא"ק להפעיל לחץ על הסנאטורים וחברי בית הנבחרים.

עפ"י הפרסום קיימו השניים בימים האחרונים מספר שיחות טלפון, בהן אובמה הפעיל לחץ ישיר על נתניהו. ראש הממשלה היה בתחילה מסויג, משום שלא רצה כי הפעולה תצטייר כמלחמה שישראל יזמה. עם זאת, נאלץ נתניהו להעביר למנהיגי איפא"ק את המסר, עקב הלחץ הכבד שהופעל עליו.

 עפ"י הפרסום בערוץ 10 כבר ממחר צפויים 250 מנהיגים של הקהילה היהודית בארצות הברית להגיע לגבעת הקפיטול ולהיפגש עם כמה שיותר חברי קונגרס בניסיון לשכנעם לתמוך במהלך שאובמה מנסה להעביר. נכון לעכשיו למעלה מ-150 חברי בית הנבחרים נוטים להצביע נגד התקיפה בעוד שרק 49 נוטים להצביע בעד.

יצוין כי עוד בטרם הופעל הלחץ על נתניהו לגייס את איפא"ק לצדו של אובמה – הדגיש נשיא ארה"ב מספר פעמים בהתבטאויותיו הפומביות כי ישראל היא אחת המדינות, מבעלות בריתה של ארה"ב, המאוימות ע"י נשק ההשמדה ההמונית המצוי בידי סוריה.

עוד בבוקר, בישיבת הממשלה, השתבח ראש הממשלה נתניהו במדיניותו ששומרת, לטענתו, את ישראל מחוץ למעגל התקיפה בסוריה. "אנחנו שומרים על ישראל, אי של שלווה ושקט וביטחון, והדבר הזה הוא תוצאה גם של מדיניות שקולה ואחראית שאנחנו מנהלים וגם של פעולה מאוד מקצועית ומאוד נחרצת של כל זרועות הביטחון, שרק חלק ממנה ידוע לציבור", אמר נתניהו לשרים. "השילוב של שני הדברים הללו – מדיניות מפוכחת, אחראית, שקולה, ופעילות מקצועית, ביטחונית, ברמה הראשונה – השילוב הזה מביא לנו את השקט הזה. אנחנו פועלים כדי שהוא יימשך ככל שהדבר תלוי בנו".

בינתיים התכנס הערב הקבינט המדיני-ביטחוני ודן בית השאר בנושא חלוקת ערכות המגן. בתום הדיון לא הוחלט לחדש את ייצור ערכות המגן, כדי להדביק את פער 40 האחוזים במספר ערכות המגן. המצב יישאר בעינו: פיקוד העורף ימשיך בחלוקת ערכות המגן שנמצאות עדיין במחסניו, אך הייצור של ערכות חדשות לא יחודש, כאמור.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן