Skip to content

בעזרת השם

"הללו" של סגיב כהן, המשלב תפילות ופיוטים מהמקורות לצד מוזיקה אתנית ומוזיקת נשמה, הוא אלבום אלוהי > ציון 9 דו"ח המבקרת / זוהר מלאכי "הללויה הללו-אל בקדשו / הללו ברקיע עוזו / הללוהו בגבורותיו / הללוהו ברוב גדלו על הנשמה שבתוכנו נטעת / עליה הללו הללו יה / בדעת אותנו חננת / עליה הללויה מודים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הללו" של סגיב כהן, המשלב תפילות ופיוטים מהמקורות לצד מוזיקה אתנית ומוזיקת נשמה, הוא אלבום אלוהי > ציון 9

דו"ח המבקרת / זוהר מלאכי

שירי הלל לבורא עולם

"הללויה הללו-אל בקדשו / הללו ברקיע עוזו / הללוהו בגבורותיו / הללוהו ברוב גדלו על הנשמה שבתוכנו נטעת / עליה הללו הללו יה / בדעת אותנו חננת / עליה הללויה מודים לפניך על כוח/ לשכוח את החסרונות/ לסלוח את העלבונות/ הללויה הללוהו בתקע שופר/ הללו בנבל וכינור/ הללו בתוף ומחול/ הללוהו במינים ועוגב על הנשמה שבתוכנו נטעת/ עליה הללו הללו יה/ בדעת אותנו חננת/ עליה הללו יה/ מודים לפניך על הכוח/ לפרוח דרך ניסיונות/ לגדול מהם להבנות/ הללויה על הנשמה שבתוכנו נטעת/ עליה הללו הללו יה/ בדעת אותנו חננת/ עליה הללו יה / מודים לפניך על הכוח/ לשכוח את החסרונות/ וטוב בהם עוד לגלות / הללויה".

כך פותח אלבומו החדש של סגיב כהן, "הללו". "הללו" הוא מזמור ק"נ מספר תהִלים. שם האלבום אינו מקרי. "הללו" מכיל שירי שבח והלל לבורא עולם. "הללו" כולל עשר רצועות שאותן הלחין, ניגן, הפיק ועיבד כהן מתוך מבחר תפילות, פיוטים ושירים אשר מושמעים באירועים משפחתיים. "הללו" הוא יצירה מוזיקלית שיונקת ומעוצבת בהשראת ניגונים תימניים אשר עברו מאב לבן במשך דורות רבים.

בין השירים: "אם ננעלו", להיט בין-לאומי המוכר בביצועה של עופרה חזה ז"ל, "אני אשאל" של ר' שלום שבזי, "מזמור לתודה" הלקוח מספר תהילים פרק ק', "ישקף אלוקים" של ר' יהוסף בן ישראל (שזוכה לחיזוק מאביו של סגיב כהן, נחמן), "לכה דודי" של ר' שלמה הלוי אלקבץ המשלב מוזיקה תימנית ומוזיקה רגאיית כאחת, ו"שירת הים" הלקוח מתוך פרשת "בשלח" ואשר נאמרת גם בתפילה.

עטיפת הדיסק "הללו"

השילוב של תפילות ופיוטים מהמקורות לצד מוזיקה אתנית ומוזיקת נשמה יוצרים אלבום איכותי ממעלה ראשונה. וכך "הללו" של סגיב כהן תופס את מקומו לצד שאר מוזיקאים בעלי השפעות תימניות כמו רביד כחלני, ציון גולן  ובועז שרעבי.

"הללו" של סגיב כהן הוא אלבום נפלא והאווירה מעוררת חשק להיכנס לבית כנסת התימני הקרוב. אני נכנסתי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן