Skip to content

עוד מסמר בארון הקבורה של העסקים הקטנים

עוד עמלה קטנה זה אולי נשמע שטויות, אבל לבעלי העסקים הקטנים עוד כמה שקלים של ירידה בהכנסות, גם אם בודדים, יכולים להוות מכת מוות. זאת כמובן בנוסף למיסים, חשמל, מים, שכירות וכל שאר ההוצאות הרגילות של העסק, אז למה לא להעמיס עליו עוד קצת? מי כבר ישים לב?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צמד החמד ביבי ויאיר מתכוננים לתקיעת עוד מסמר, אולי האחרון שבינהם, בארון הקבורה של העסקים הקטנים במדינת ישראל. העילה הפעם – מלחמת חורמה צודקת וחסרת פשרות בהון השחור. על הקו, מול כיתת היורים, חלילה וחס טייקונים וקבלנים או מקבלי מעטפות למיניהם. הרבה יותר קל, שוב – בעלי הפיצוציות והחנויות, נהגי המוניות ושאר אלה שכמובן נוסעים במרצדסים שלהם שנקנו במזומן, ישנים בווילות שלהם שהחליפו אותן בעד תיקי ג'יימס בונד שמכילים סדרות לא עוקבות, אלו שמגיעים לעבודה אולי פעם בשבוע לראות שהכל טוב, הרי הם הם הרקבון של החברה שלנו.

ביום חמישי פורסם בידיעות אחרונות כי יוקם צוות שיכלול בתוכו אישים רבי מעלה כמו הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, משה אשר, מנהל רשות המיסים והמפכ"ל יוחנן דנינו. אותו צוות מובחר יבדוק במסגרת המלחמה בהעלמות המס איך אפשר להגביל את השימוש בכסף מזומן, ובראש ובראשונה כמובן – בעסקים הקטנים.

מעמד ביניים יאיר? את ביבי אפילו לא נתאמץ לשאול.

פיצוציה בתל אביב (צילום: ויקימדיה)
פיצוציה בתל אביב (צילום: miss pupik, ויקימדיה)

בעל עסק קטן היום במדינה משלם גם כך עמלה בגובה אלפי שקלים בחודש עבור היכולת לגבות כסף בכרטיסי אשראי, זה הרי לא יוצא מהכיס של הלקוח (למעט דמי השימוש החודשיים). זאת כמובן בנוסף למיסים, חשמל, מים, שכירות וכל שאר ההוצאות הרגילות של העסק, אז למה לא להעמיס עליו עוד קצת? מי כבר ישים לב?

עוד לא דיברנו כאן על החשש הקונספירטיבי, או שלא, שכל צוות החקירה המהולל הזה נולד בכלל במסווה של דאגה לרווחיות לכל מני אפליקציות סמרטפונים חדשות לתשלום דרך הטלפון, שלא לדבר על שום ועדת חקירה שלא הוקמה לבדוק איזה קופון בדיוק גוזרות חברות האשראי שהאכילו את הציבור בקלות שבה הן נותנות לנו לשלוף את הכרטיס הכיפי הזה, זה שעושה את החיים כל כך נוחים, פשוטים ונטולי דאגות, שרק פעם בחודש מזכיר לנו בכמה הנוחות הזו הגדילה לנו את האוברדרפט.

אתם רוצים להלחם במעלימי המיסים? מעולה. אין שום ספק זו אחת הבעיות הכי קשות בכלכלה היום במדינת ישראל וכל בר דעת מסכים שצריך להלחם בתופעה הזו שבעקיפין מאלצת את כל משלמי המיסים הנורמטיביים לשלם עוד יותר עבור אלו שלא משלמים, אבל לא במחיר של חיסול העסקים הקטנים. עוד עמלה קטנה זה אולי נשמע שטויות, אבל לבעלי העסקים הקטנים – שגם ככה כורעים תחת הנטל וגם ככה סובלים מזה שברגע שלשאר האנשים אין כסף, אז מן הסתם יש ירידה גם בכמות הקונים – עוד כמה שקלים של ירידה בהכנסות, גם אם בודדים, יכולים להוות מכת מוות.

זה לא שאין בעלי פיצוציות שלא מוציאים חשבוניות, זה לא שאין נהגי מוניות שלא רושמים, זה לא שכל בעלי החנויות הם מלאכים תמימים, אבל בגלל שיש כאלו שעוברים באדום אז יש להחליט שאיש לא יחצה את הכביש? ומה עם אלו שחוצים את הכביש באדום על בסיס קבוע בחסות ממשלת ישראל, רק בגלל שמפחדים שאם הכביש הישראלי לא יהיה מספיק אטרקטיבי הם ילכו לחצות כבישים בחו"ל? מה עם ללכת ואולי, במטוטא, לבדוק גם קצת אותם?

אגב, יאיר וביבי יקרים, גם אם נחרוג לרגע מאותו מעמד ביניים פופולרי, אתם אולי לא  יודעים אבל יש אנשים במדינה הזו ששיכים למעמד בלי שם סקסי, שלא רק שאין להם סמארטפונים ולחלקם גם אין בכלל סלולרי, גם אין להם כרטיסי אשראי. כן, כאלה אנשים מוזרים שהפריווילגיה הכל כך ברורה מאליו של גיהוץ רנדומלי לא קיימת בשבילם. שאין להם את היכולת לשלם כסף על האופציה להשתמש בכסף. מה אתם מתכוונים לעשות איתם?

אז עם ביבי אין יותר מדי על מה לדבר, הוא – כבר הבנו שלא ממש אכפת לו. יאיר – אתה יכול להמשיך לשאול איפה הכסף ולהגיד שעוד שנתיים יהיה סבבה, אבל ביום שתהרוג פה את בעלי העסקים הקטנים אולי תמצא כסף ויהיה לך כיף, אבל זה כבר לא יעזור למעמד הביניים שאתה כל כך אוהב. תפסיק לעבוד עלינו בעיניים, אתה יושב בממשלה ואכפת לך? תהיה קצת יותר יצירתי ולא חייל שפוט של בנקים וחברות אשראי. אתה שוב מחפש במקומות הלא נכונים, ושוב החיפושים שלך גומרים פה אנשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן