Skip to content

סימנים מדאיגים מאירופה

בספרד נתון הבלתי מועסקים רשם קריאה של כ-87,000 איש לעומת 25,600 אנשים שנרשמו בחודש אחד לפני כן. האיחוד האירופי חתך את תחזית הצמיחה לשנה הבאה ל-1% בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום הפכפך עבר על המשקיעים ברחבי העולם. באירופה המדדים סגרו בירידות שערים על רקע נתוני התעסוקה הגרועים של ספרד וחיתוך תחזית הצמיחה של גוש האירו על ידי האיחוד האירופי. המדדים המובילים בוול סטריט סגרו במגמה מעורבת ובאסיה נרשמות עליות שערים.

נתחיל בספרד, מדינת מוכת החובות הסובלת משיעור אבטלה הגבוה ביותר בגוש האירו אחרי יוון. נתון הבלתי מועסקים רשם קריאה של כ-87,000 איש לעומת 25,600 אנשים שנרשמו בחודש אחד לפני כן. מדובר בקפיצה מדאיגה והרבה מעל למה שציפו האנליסטים (31,300).

האיחוד האירופי חתך את תחזית הצמיחה לשנה הבאה. על פי הדוח שפורסם, כלכלת הגוש תתרחב בשנה הבאה ב-1% בלבד לעומת התחזית הקודמת שעמדה על צמיחה של 1.2%. כלכלני האיחוד מצפים לצמיחה טובה יותר ב-2015 ( 1.7%).

בזירת המט"ח, האירו מצליח לשמור על כוחו מעל 1.35 דולר לאירו למרות התחזית הפסימית אשר עשויה לעודד את הבנק המרכזי של אירופה להפחית את הריבית בעוד 0.25% במסגרת ישיבת הריבית הקרובה אשר תתקיים ביום חמישי.הבנק המרכזי צפוי להותיר את שיעור הריבית על כנו ברמה של 0.5% אך המשקיעים ממתינים לנאומו של יו"ר ה-ECB מריו דרגי אשר צפוי לשאת דברים במהלך מסיבת העיתונאים שתיערך זמן קצר לאחר פרסום החלטת הריבית עצמה. חלק מהמשקיעים מעריכים כי דרגי ירמוז על אפשרות להקלות כמותיות נוספות בעתיד, לרבות הפחתת ריבית נוספת וזה למעשה הסיבה העיקרית לכך שהאירו נסחר בכבדות בימים האחרונים. אנו מעריכים כי התרחיש הזה אינו סביר וכי לדרגי אין עדיין מספיק סיבות לדאגה בכדי להשתמש בנשק "יום הדין" והוא יעדיף לשמור על האופציה הזו לימים קשים יותר.

ההתאוששות שחלה בחלק גדול מהמדינות בגוש האירו מחזקת את הערכות שלנו לכך שלא יהיו שינויים מוניטאריים בשלב זה וגם לא יפוזרו רמזים על כך. במקרה זה ניתן לצפות לזינוק של האירו חזרה לכיוון 1.4. אם דרגי יחליט להפתיע ויפזר רמזים בנוגע לשינויים מוניטאריים, האירו עלול צלול אל עבר 1.3.

זירה מקומית

הבורסה בת"א סגרה אמש בטריטוריה השלילית על רקע הירידות באירופה. מדד ת"א 25 סגר שוב מתחת ל-1300. התנודתיות הזו צפויה להימשך לאורך השבוע הנוכחי. המשקיעים מתקשים למצוא כיוון ברור על רקע התנודתיות החדה המורגשת היטב בזירה הבינ"ל.

בזירת המט"ח, דבר אינו משתנה בימים האחרונים והצמד המקומי ממשיך לדשדש בין 3.5- 3.55. אנו מעריכים, כי ההכרעה תתקבל לאחר פרסום נתוני התעסוקה של ארה"ב. נתונים טובים יחזקו את הדולר ואילו נתונים מאכזבים יעודדו את הפד' שלא לבצע שינויים מוניטאריים השנה וזה למעשה יפגע בשטר הירוק. מבחינה טכנית, שבירה של 3.5 תוביל למהלך ירידות אל עבר 3.45 ואילו פריצה מעל 3.55 תוביל למהלך עליות אל עבר 3.6.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן