Skip to content

משלחת צה"ל לפיליפינים החלה בסיוע רפואי ואזרחי לנפגעים

בשיתוף כוחות מקומיים מסייעים כוחות צה"ל להחזיר בית חולים לתפקוד מלא ולהעניק סיוע רפואי. שר הביטחון שוחח הבוקר עם שר ההגנה הפיליפיני והביע את צערו על אבדן החיים של אלפים מבני עמו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שוחח הבוקר (שישי) עם שר ההגנה הפיליפיני וולטיאר ג׳זמין בעקבות אסון הטייפון בפיליפינים.

במהלך השיחה אמר שר הביטחון: "אני מביע את צערי על אבדן החיים של אלפים מבני העם הפיליפיני ועל הנזקים הכבדים שהסופה גרמה. זו חובתנו המוסרית והערכית לסייע לעם הפיליפיני שנמצא עתה במצוקה וחווה טרגדיה בלתי נתפסת. יש בין שני העמים יחסי אמון, וברגעים האלו הם באים לידי ביטוי. העם בישראל כואב את כאבו של העם הפיליפיני ועומד לצידו בשעה קשה זו. כולי תקווה שמשלחת צה"ל שיצאה לפיליפינים תסייע ככל האפשר בהצלת חיים. הקשר ההדוק בינינו ובין גורמי המקצוע יישמר כדי שנוכל להמשיך בסיוע". 

שר ההגנה הפיליפיני הודה בשמו ובשם העם בפיליפינים על הסיוע הרפואי מצד ישראל ועל הנדיבות.

נחיתת המשלחת בפיליפינים (צילום: שגרירות ישראל בפיליפינים)
נחיתת המשלחת בפיליפינים (צילום: שגרירות ישראל בפיליפינים)

משלחת צה"ל נחתה אתמול בפיליפינים. מפקד היחידה הארצית לחילוץ והצלה (יחצ"א) ומפקד המשלחת לפיליפינים, אל"ם רמטין סבטי, התייחס אמש לפעילות הסיוע של צה"ל במדינה. "נחתנו בקצה הצפוני של אי המכונה בוגו סיטי. כל האזור כאן נפגע קשה מאוד מהטייפון שפקד את הפיליפינים".

בית חולים אחד בלבד קיים בצפון האי, ומשלחת צה"ל חברה אל הצוות הרפואי במקום במטרה להחזיר אותו לתפקוד מלא. "המטרה היא לעזור לבית החולים לחזור לתפקוד מלא, כדי שאנשים שנזקקים לטיפול רפואי לא יצטרכו לנסוע חמש שעות למקום אחר", הדגיש אל"ם סבטי.  בשעה זו ממיינים כוחות הסיוע, החילוץ וההצלה הישראלים את הציוד שהובא איתם מהארץ. "האמצעים כאן מוגבלים וייקח לנו מעט זמן להתארגן. אני מקווה שמחר נתחיל לקלוט אנשים בבית החולים פה".

לדבריו, בית החולים מסוגל לקלוט כ-500 אנשים ביום. במסגרת פעולות הסיוע בפיליפינים, סייר מפקד יחידת החילוץ עם מסוק של הצבא הפיליפיני מעל האזור. "מרכז העיר נפגע פחות, והאוכלוסייה בפריפריה נפגעה הרבה יותר", ציין אל"ם סבטי. "מטרתנו היא לתת שירותי רפואה שבית החולים אמור לתת, והגענו עם ציוד רב. אנחנו יודעים לתת שירות שבית החולים, אפילו במיטבו, לא יודע לתת לפצועים". בין השאר, לדבריו, מדובר בחדרי רנטגן ושירות מיילדות.

לדברי סבטי, בפיליפינים מתפתחים מחנות ארעיים המאכלסים את התושבים, התשתיות פגועות והעיר בו נמצאת המשלחת הישראלית מנותקת לחלוטין. "אין אמצעים של גנרטורים, אין מים זורמים – וזו מתכונת בטוחה להתפתחות של זיהומים ומחלות". הקמת בית החולים צפויה להסתיים ביום שישי בצהריים.

מעבר לכך, מתארגנת המשלחת הישראלית לסיוע אזרחי לצד הסיוע הרפואי. "בתי הספר לא מתפקדים כאן, ואחת הבקשות של המקומיים היא שנסייע להחזיר את המוסדות לכשירות", סיפר מפקד המשלחת הישראלית לפיליפינים. כדי לתת מענה לצרכים הללו נמצאים בין אנשי המשלחת הישראלית גם אנשי בינוי, חשמלאים ובעלי מקצוע אחרים. "הבאנו גם ציוד בינוי, ואם יתאפשר לנו להחזיר את המבנים הללו אפילו לתפקוד חלקי – נעשה את המאמץ הזה. הגענו כדי לעזור", סיכם אל"ם סבטי.

צילום אווירי של אזור האסון בטקלובן:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן