Skip to content

נתניהו: "מקווה לשכנע כי ניתן להגיע להסכם הרבה יותר טוב"

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הפותח היום שלושה ימי ביקור בישראל התקבל בנתב"ג בקבלת פנים חמה במיוחד. "אזרחי ישראל כולם מושיטים את ידם אליך, בידידות אמיצה ובברכת שלום", קידם אותו ראש הממשלה בנימין נתניהו. נשיא צרפת אמר: "נשק גרעיני באיראן מהווה איום על ישראל, על האזור ועל העולם כולו" וסיים בעברית: "תמיד אשאר חבר של ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מקווה שיצליח לשכנע את המעצמות, הנמצאות במו"מ עם איראן, כי ניתן להשיג אתה הסכם הרבה יותר טוב. כך אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה.

"היום נקבל בברכה את נשיא צרפת הולנד ושרי ממשלתו וביניהם שר החוץ פביוס", אמר נתניהו. "הם באים כידידים ויתקבלו כידידים. הביקור הזה הוא חשוב בכל עת, גם ליחסים הבילטראליים של ישראל וצרפת, אבל כמובן לאור השיחות שמתנהלות בז'נבה בנושא הגרעין האיראני. אנחנו נדון בנושא הזה בראש הנושאים הרבים שעומדים על הפרק.

"כך אעשה גם עם הנשיא פוטין בביקורי במוסקבה ביום רביעי, וכך אעשה גם עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי שמגיע הנה ביום שישי", אמר נתניהו. "ג'ון קרי הוא ידיד ותיק שלי והוא גם ידיד של ישראל. הוא עושה מאמץ לקדם את הנושא של השלום בינינו לבין הפלסטינים, וכמובן נדון בזה, אבל נדון גם בנושא איראן.

"אני מבקש להבהיר שגם בין הידידים הטובים ביותר יכולים להיות חילוקי דעות, ודאי בנושאים שקשורים לעתידנו ולגורלנו", אמר ראש הממשלה. "חובתו של ראש ממשלת ישראל וחובתה של ממשלת ישראל לעמוד על האינטרסים החיוניים לנו, וכך אנחנו עושים אל מול הסכם שהוא הסכם רע. אני מקווה שנצליח לשכנע את ידידינו בשבוע הזה, ובימים שלאחר מכן להשיג הסכם הרבה יותר טוב, וניתן להגיע לזה. איראן בלחץ כלכלי והמשך הלחץ הזה ואף העצמתו יכולים להביא לתוצאה הרבה יותר טובה של פתרון דיפלומטי בדרכי שלום. אני מאמין שלדעה הזאת שותפים רבים באזור וגם מחוצה לו".

קבלת פנים חמה בשדה התעופה. על השטיח האדום (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
קבלת פנים חמה בשדה התעופה. על השטיח האדום (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
"עד שלא נהיה בטוחים שאיראן אינה מפתחת נשק גרעיני, לא נעצור את הסנקציות". נשיא צרפת וראש הממשלה עם נשותיהם (צילום: אבי אוליון/לע"מ)
"עד שלא נהיה בטוחים שאיראן אינה מפתחת נשק גרעיני, לא נעצור את הסנקציות". נשיא צרפת וראש הממשלה עם נשותיהם (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

בסוף דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הציג ראש הממשלה לשרים את הקטע בו נראית מתורגמנית באו"ם בוועדה לזכויות אדם שאומרת: "אני חושבת שכאשר יש לך סך הכל עשר החלטות על ישראל והפלסטינים. יש דברים מאד רעים אחרים שקורים ואף אחד לא אומר כלום על הדברים האחרים".

 ראש הממשלה נתניהו אמר: "הנה בא רגע של נחת. אין הרבה רגעים של נחת למדינת ישראל בזירות הבינלאומיות, אבל חווינו רגע כזה כשמתורגמנית באו"ם בוועדה לזכויות האדם העירה הערה כשהיא לא ידעה ששומעים אותה. והיא אמרה: מה זאת ההתנפלות הזאת על ישראל?

"אני מבקש להראות את הקטע הזה לשרים, גם לכם מגיע נחת. אני רוצה להגיד למתורגמנית שמובטח לה מקום תעסוקה במדינת ישראל. יש רגעים שקורעים בבת אחת את מעטה הצביעות מעל המתקפה הבלתי פוסקת נגדנו, והמתורגמנית האמיצה הזו עשתה זאת".

קבלת הפנים בנתב"ג: מסדר כבוד למרגלות המטוס הנשיאותי (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
קבלת הפנים בנתב"ג: מסדר כבוד למרגלות המטוס הנשיאותי (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הפותח היום שלושה ימי ביקור בישראל התקבל בקבלת פנים חמה במיוחד עם נחיתתו בנתב"ג. הנשיא הולנד הגיע עם פמליה של כ-200 שרים, יועצים בכירים, אנשי עסקים ועיתונאים מצרפת – והתקבל בנתב"ג בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי נשיא המדינה, ראש הממשלה וסגל א' של מדינת ישראל.

בנאומו הראשון על אדמת ישראל אמר נשיא צרפת: "נשק גרעיני באיראן מהווה איום על ישראל, על האזור ועל העולם כולו", אמר הנשיא הולנד. "עד שלא נהיה בטוחים שאיראן אינה מפתחת נשק גרעיני, לא נעצור את הסנקציות". הולנד דיבר גם על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי יש לו תקוות גדולות בנושא. "ברצוני להדגיש את מחויבותנו לעשות הכול למען שלומה וביטחונה של ישראל", ציין. את דבריו הוא סיכם בעברית: "תמיד אשאר חבר של ישראל".

"ישראל רואה בצרפת ידידת אמת", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס קבלת הפנים. "צרפת, כמו ישראל, שואפת למזרח תיכון יציב, מתון, שבו העמים חיים בשלום זה עם זה, בביטחון ובכבוד הדדי. אתה, אדוני הנשיא, מגלה עמדה תקיפה גם בסוריה וגם מול הניסיונות הבלתי פוסקים של איראן להתחמש בנשק גרעיני. אסור שאיראן תתחמש בנשק גרעיני. הדבר הזה יסכן לא רק את ישראל ולא רק משטרים ומדינות במזרח התיכון – זה יסכן גם את צרפת, גם את אירופה, את העולם כולו. אדוני הנשיא, אתה אורח רצוי ומוערך ביותר במדינתנו, אזרחי ישראל כולם מושיטים את ידם אליך, בידידות אמיצה ובברכת שלום".

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס לעמדה הצרפתית נגד הגרעין האיראני. "אנו מלאים הערכה לעמדתכם הנחושה למנוע מאיראן פיתוח נשק להשמדה המונית", אמר פרס, "איראן שואפת להשתלט על המזרח התיכון באמצעות בניית נשק וטילים ארוכי טווח", הנשיא ברך את הולנד על הגעתו לישראל ואמר: "ברוך תהיה בבואך לירושלים".

משם המשיך נשיא צרפת לקבלת הפנים הממלכתית בבית הנשיא ולפגישתו המדינית הראשונה בישראל עם נשיא המדינה שמעון פרס, שלאחריה יישאו השניים הצהרות משותפות לתקשורת. הנשיא פרס קבל את פניו של הנשיא הולנד על השטיח שיפרש לכבודו ברחבת בית הנשיא יחד עם ילדי בית הספר הצרפתי שגאל שאחזו בדגלי ישראל וצרפת לצלילי "הבאנו שלום עליכם" וברכוהו בעברית, צרפתית וערבית.

לאחר קבלת הפנים, שני הנשיאים יצעדו יחדיו אל גינת בית-הנשיא שם יטעו עץ כסמל לשותפות האיתנה בין המדינות, לצד העצים שנטעו הנשיא אובמה והאפיפיור בנדיקטוס ה-16 בעת ביקורם בישראל.

לאחר מכן יכנסו שני הנשיאים אל טרקלין בית-הנשיא ויקיימו שם פגישה מדינית ראשונה של המשלחת הצרפתית בישראל בהשתתפות שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, שר הכלכלה והאוצר, שרת הממשל המקומי ותתי שרי התחבורה, המחקר, הפרנקופוניה והחדשנות. בפגישה ידונו שני הנשיאים יחד עם המשלחות הבכירות בסוגיות מדיניות וביטחוניות מרכזיות וביחסים האסטרטגיים בין המדינות, לאור ההתפתחויות האחרונות בנוגע למניעת איראן גרעינית והשיחות בז'נבה, וכן בנוגע לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בסיום הפגישה יצאו השניים לאולם בית הנשיא ויישאו הצהרות מדיניות משותפות לתקשורת. הנשיא פרס צפוי לברך את נשיא צרפת גם בשפה הצרפתית אותה רכש בשנות החמישים עת פעל למען הידוק הברית הביטחונית ההיסטורית בין ישראל לצרפת.

נשיא צרפת יסייר גם בהר הרצל, יניח זר על קברו של יצחק רבין ז"ל ויבקר ביד ושם. בתום הסיור ביד-ושם צפוי הולנד לקיים פגישת עבודה עם ראש-הממשלה.

ביום השני לביקורו, יסייר הולנד בכנסיית סנט-אן, יבקר ברשות  הפלסטינית, יישא דברים במליאת הכנסת ובערב יערוך נשיא המדינה שמעון פרס ארוחת ערב ממלכתית חגיגית לכבודו של נשיא צרפת. שני הנשיאים יישאו נאומים מיוחדים מעל בימת הנשיאות וירימו כוסית חגיגית לכבוד הידידות העמוקה בין שתי המדינות, בהשתתפות ראש הממשלה ורעייתו, צמרת השרים הצרפתיים, שר האוצר יאיר לפיד, שר החוץ אביגדור ליברמן, ונציגי הציבור הישראלי והקהילה הצרפתית בישראל על כל גווניה.

ביום שלישי בבוקר יניח נשיא צרפת אבן על קברי קורבנות הטרור בטולוז, לאחר מכן מתוכנן הנשיא הולנד לבקר ולצפות בתערוכת טכנולוגיות חדשניות ישראליות במסגרת כנס החדשנות, יחד עם הנשיא פרס וראש הממשלה נתניהו. מאוחר יותר, יישא נשיא צרפת נאום באוניברסיטת תל אביב בפני חברי הקהילה הצרפתית בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן