Skip to content

"משעשעי חיך" – בואו לאכול איתנו

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אורחים לארוחה

אפשר לומר על הערוץ הראשון הרבה דברים לא מחמיאים, אבל לפחות דבר אחד טוב יש בו: "בואו לאכול איתי", הגרסה הישראלית של "Come Dine with Me" מערוץ 4 הבריטי, שכבר ביססה לעצמה מעמד של קאלט בזכות קריינות עוקצנית של שי אביבי. ביום ראשון המתקרב, 1 בדצמבר, תעלה העונה השנייה שתימשך 10 שבועות ותשודר 5 פעמים בשבוע, בימים ראשון עד חמישי. 50 מתמודדים צולמו ל-50 פרקים, כאשר כל שבוע מוקדש לאזור גיאוגרפי או לנושא מסוים, כמו שבוע שכולו על טהרת המטבח הכשר. מעבר לאביבי, התוכנית קמה ונופלת על "איכות" המשתתפים, בעדיפות למוזרים ככל האפשר. אם העונה הנוכחית הולכת מבחינה זו בעקבות העונה הראשונה – ואין סיבה שלא – הולך להיות בערוץ הראשון חורף שמח ומשביע למדי.

"בואו לאכול איתי" - עונה שנייה בערוץ הראשון
"בואו לאכול איתי" - עונה שנייה בערוץ הראשון

עסקית בשוק

יריד האוכל בדיזנגוף סנטר משיק את הארוחה העסקית הכי זולה בעיר. תמורת 25-30 שקל מקבלים מנה עיקרית + סלט או שתייה – לאכול במקום או לקחת. המגוון גדול ומייצג כמעט כל מטבח אתני שאפשר למצוא בארץ: פרסי, עיראקי, בוכרי ועד ארגנטיני ודרוזי, והכל מאוד מאוד טעים. בעלי הדוכנים שמחים להמליץ ועל הדרך מציעים טעימות, שרק מהן אפשר לשבוע. יחד עם המנה העיקרית מקבלים תלוש לקינוח באחד מתוך כמה דוכני מתוקים, ובתחום זה אנו ממליצים מכל הלב על הדוכן של חזי בדנאני, קונדיטור צעיר ומוכשר שמייצר מקרונים ובראוניז חלומיים. השוק פונה גם לטבעונים ולנמנעים מגלוטן ומציע נקניקיות טבעוניות על בסיס אפונה, תבשילים הודים ועוד. בתוקף בימי חמישי, בשעות 12:00-20:00.

להזדנגף ביריד האוכל (צילום: שירן כרמל)
להזדנגף ביריד האוכל (צילום: שירן כרמל)

מודה, מודה, מודה

לכבוד חג ההודיה שנערך היום, יום חמישי – 28 בנובמבר, במלון אמריקן קולוני בירושלים ארוחת ת'נקס גיווינג מסורתית עם כל החשודים המיידיים. הארוחה תוגש כמזנון עשיר עם סלטים מקומיים ובינלאומיים, מרק דלעת וערמונים, תרנגול הודו ממולא כמיטב המסורת ומנות בשריות בינלאומיות. למנות אחרונות יוגשו קינוחים ביתיים ופאי דלעת, שבלעדיו הרי אי אפשר.

חג ההודיה באמריקן קולוני (צילום: מיקלה בורסטו)
חג ההודיה באמריקן קולוני (צילום: מיקלה בורסטו)

מפגש פסגה אוריינטלי

במסעדת "טאיזו" בתל אביב יתקיים ביום ראשון הבא, 1 בדצמבר, ערב מרקו פולו בהשראת מגלה הארצות הנודע. השף יובל בן נריה יארח את שף דיוויד פרנקל ממסעדת פרונטו לערב של סינרגיה מסקרנת. בן נריה מגיע מכיוון המטבח האסייתי – עם דגש על השפעות סיניות, ופרנקל מגיע מהמטבח האיטלקי. מרקו פולו נבחר כנושא מעצם היותו אחד האירופאים הראשונים שנסע לאורך דרך המשי וחקר את סין. בערב המשותף יוגש תפריט שהוא אינטרפרטציה של השניים למפגש התרבויות, כשכל מנה משלבת את שני העולמות. יהיה מסקרן וכמובן טעים.

יובל בן נריה ודיויד פרנקל (צילום: איליה מלניקוב)
יובל בן נריה ודיויד פרנקל (צילום: איליה מלניקוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן