Skip to content

החלוקה להיי-טק וללואו-טק היא מיושנת

אמר אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה, בוועידת גלובס לעסקים. לדבריו, החדשנות היא המפתח לתחרות של התעשייה הישראלית בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אבי חסון המדען הראשי
אבי חסון המדען הראשי

החלוקה להיי-טק וללואו-טק היא חלוקה ישנה, שצריכה לעזוב את העולם. החדשנות היא המנוף הגדול, אשר יאפשר לתעשייה המסורתית להתחרות בשווקים הגלובאליים. כך אמר אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה, בוועידת גלובס לעסקים.

לדבריו, בשנים האחרונות התחרות הופכת גלובלית והתעשייה הישראלית, בכל התחומים, נדרשת למצוא יתרונות תחרותיים. המפתח לכך הוא בחדשנות.

בדים נושמים

"בשנים האחרונות", ציין המדען, "השקענו יותר מחצי מיליארד שקל בתעשייה המסורתית, לצד בחינה, הבנת האתגרים וסיוע לחברות לפרוץ לשווקים חדשים ולהגיע להישגים. חברות כמו תפרון ופסקל נעזרו בתוכניות המדען ופיתחו מוצרים חדשניים, כגון בדים נושמים, ברמה הבינלאומית, ביעילות גבוהה ובמחירים נמוכים – כל אלה מספקים את הערך המוסף של ישראל בתחרות מול שווקי העולם גם בתעשייה המסורתית".

הפרדה בין תרבות לסביבה

המדען הראשי הוסיף, כי צריך לעשות הפרדה בין תרבות לסביבה. "התרבות היזמית שלנו היא נכס אדיר שאפשר למנף אותו. הרבה מדינות, לרבות סינגפור, מקנאות בנו על התרבות היזמית. אבל תרבות, ללא סביבה תומכת, אינה מספיקה. באם לא נשכיל ליצור את סביבה שתדע לקחת את התרבות היזמית שלנו ולאפשר לה לצמוח, או שנאבד את היתרון היזמי, או – שגרוע מכך – נאבד את היזמים שלנו, אשר יפנו להצמיח ולקדם את היוזמות שלהם במקומות אחרי בעולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן