Skip to content

אינדיק למנהיגים יהודיים: 80% מהמתנחלים יישארו בתחומי ישראל

עפ"י הדיווח אמר אינדיק כי עפ"י התכנית האמריקנית הסכם הקבע יתבסס על גבולות 67 תוך חילופי שטחים - שיאפשרו לשמור את רובם המוחלט של המתנחלים בתחומי מדינת ישראל הריבונית. בכירי הקוורטט מתכנסים בשבת במינכן, כדי לדון במו"מ בין ישראל לפלסטינים. אשטון: "הפגישה הזו מתקיימת בעת שבה יש לקבל החלטות קשות ונועזות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוב המתנחלים – 75%-80% מהם – יישארו בתחומי ישראל. כך אמר אמש מרטין אינדיק, השליח המיוחד לשיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, לקבוצה של מנהיגים יהודיים בארה"ב, שאתם שוחח בשיחת ועידה טלפונית.

מרטין אינדיק: רוב המתנחלים יישארו בתחומי ישראל הריבונית (צילום: ויקיפדיה)
מרטין אינדיק: רוב המתנחלים יישארו בתחומי ישראל הריבונית (צילום: ויקיפדיה)

עפ"י הדיווח אמר אינדיק כי עפ"י התוכנית האמריקנית הסכם הקבע יתבסס על גבולות 67 תוך חילופי שטחים שיאפשרו לשמור את רובם המוחלט של המתנחלים בתחומי מדינת ישראל הריבונית. אינדיק הוסיף עוד כי בהסכם המסגרת שיוצג בפני הפלסטינים וישראל, שוקלת ארה"ב להכניס סעיפים של מתן פיצויים לצאצאי פליטים יהודים שברחו ממדינות ערב אחרי קום המדינה ולצאצאי פליטים פלסטיניים. אינדיק מסר עוד, על פי הדיווח, כיח לאחר ששני הצדדים יקבלו את הסכם המסגרת, ניתן יהיה להאריך את המשא ומתן על הסדר הקבע מעבר לתשעת החודשים שנקבעו לו, עד לסוף השנה הזאת. שני הצדדים יסכימו להשתמש בהסכם המסגרת כבסיס למו"מ על הסדר הקבע – ובה בעת יוכלו להציג הסתייגויות לחלקים מהסכם המסגרת.

בינתיים מתכנסים מחר במינכן בכירי הקוורטט מהאו"ם, מארה"ב, מרוסיה מוהאיחוד האירופי – כדי לדון עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, בדרכים שבהן יוכלו לסייע לו בניהול המו"מ בין ישראל לפלסטינים. בפגישה ישתתפו מלבד קרי, גם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושליח הקוורטט טוני בלייר.

בהודעה מיוחדת שפרסמה אשטון לקראת המפגש נאמר: "הפגישה הזו מתקיימת בעת שבה יש לקבל החלטות קשות ונועזות. רווחי השלום עבור הישראלים והפלסטינים הם עצומים ואני מקווה שיחדיו נוכל לסייע להחלטות האלה להפוך למציאות כדי לסיים את הסכסוך ולמלא את שאיפותיהם הלגיטימיות של שני הצדדים".

יצויין כי קרי, שהיה אמור לשוב לאזור בתחילת השבוע הבא, דחה את שדובו למזרח התיכון. גם אירופה מתכוונת להגביר את מעורבותה הפעילה. ראש ממשלת ברכיטניה, דייוויד קמרון, צפוי להגיע לארץ ב-18 בפברואר וכמה ימים אחריו, ב-24 בפברואר, תגיע לארץ גם קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן