Skip to content

צה"ל פועל למניעת החטוף הבא ומתרגל כל הזמן

הגדוד הבדואי והנח"ל מתרגלים אירוע פעילות חבלנית עוינת (פח"ע) וחטיפת חיילים. דובר צה"ל ציין שבימים אלו חשיבות התרגול היא הכרחית. הפעם התירגול כלל שני אירועים, שתי התרחשויות וחמ"ל אחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הגדוד הבדואי והנח"ל מתרגלים אירוע פעילות חבלנית עוינת (פח"ע) וחטיפת חיילים. דובר צה"ל ציין שבימים אלו חשיבות התרגול היא הכרחית. הפעם התירגול כלל שני אירועים, שתי התרחשויות וחמ"ל אחד

מאת אליק מאור

גדוד הסיור הבדואי וכוח מחטיבת הנח"ל סיימו תרגול, נוסף, בפינוי פצועים על ידי מסוק תוך כדי אירוע חבלני בגזרת הרצועה. התרגול התקיים ברצועת עזה. כך מפרסם היום דובר צה"ל באתרו. מדובר בתרגולים קבועים בשנים האחרונות.

מתרגלים חטיפה וחילוץ. סרן סוואד
מתרגלים חטיפה וחילוץ. סרן סוואד

תרגול כזה הינו שכיח ומתקיים אחת למספר חודשים. הפעם, לאור הצורך המבצעי בעוטף עזה. דובר צה"ל  רומז בדבריו לפעילות הגוברת של ירי טילים לעבר עוטף עזה ובכלל, כמו גם ניסיונות חדירה והטמנת מטעני נפץ באזור הגבול והתרעות בדבר כוונות ארגוני טרור חדירה לצרכי פיגוע מיקוח שגברו מאז התמוטטות השלטון המצרי.

"חלק מהפעילות המבצעית שלנו בעזה" אמר מ"פ המסייעת בגדוד הסיור הבדווי , סרן יוסף סוואד, "היא לשלול חדירה. האיום המרכזי כאן הוא חטיפת חייל, הנחת מטענים וירי ישיר". מסיבות אלו, הסביר המ"פ, "אנו מתרגלים אירוע בו הונחו מטענים והיו פצועים".

מתרגלים חטיפה ופיגוע. (צילומים: דו"צ)
מתרגלים חטיפה ופיגוע. (צילומים: דו"צ)

התרגולים פעלו בשתי זירות שונות של התרחשות. בזמן שגדוד הסיור תרגל, פעל כוח של הנח"ל ותרגל אירוע דומה שנערך במקביל לאירוע בו הותקל הסיור הבדואי. שני האירועים הללו אילצו גם את חמ"ל המבצעים של הגזרה לפעול עם כוחות מתוגברים. "סדר הפעולות באירוע כזה מתחיל מרמת החייל הזוטר ועד קציני המבצעים" סיכם סוואד את התרגיל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן