Skip to content

סופית: תורחב אוכלוסיית ניצולי השואה הזכאים למענק הטבות שנתי

כך אישרה היום מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. מליאת הכנסת אישרה גם תוספת לקיצבה של 16 אלף נכים, בשל ליקוי נפשי או פיגור שכלי, אשר שיעור נכותם על פי המוסד לביטוח הלאומי הוא 40% ויותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת חוק הטבות לניצולי שואה של השר יאיר לפיד, אשר נידונה בוועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו).

מליאת הגנסת אישרה. (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)
מליאת הגנסת אישרה. (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)

הצעת החוק הממשלתית קובעת כי תורחב אוכלוסיית ניצולי השואה הזכאים למענק הטבות שנתי, העומד כיום על סך של 4,750 שקלים. מעתה כל יוצאי המחנות והגטאות המוגדרים בחוק ההטבות לניצולי השואה (18,500 איש) יקבלו את המענק השנתי, ולא רק מקבלי הבטחת הכנסה מביניהם (6,000 איש) כפי שקובע החוק כיום. המענקים המעודכנים ישולמו לזכאים החל מחודש פברואר הקרוב, הן עבור שנת 2014 והן עבור שנת 2013 רטרואקטיבית.

בנוסף, התגמול החודשי בסך 1,850 שקלים הניתן לאוכלוסיית ניצולים זו, יינתן מעתה כולו בכסף, ולא באמצעות שוברי שירותים בחלקו כפי שנהוג כיום.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "חוק ההטבות לניצולי שואה, מעגן שורה של צעדים אשר נועדו להביא לשיפור מצבם הכלכלי של ניצולי השואה החיים בישראל ולהגדיל את הסיוע הניתן להם. התיקון המוצע הוא חלק משורה של צעדים הננקטים על ידי משרד האוצר בימים אלה, אשר נועדו להביא לשיפור מצבם של ניצולי השואה בישראל ולהגדלת הסיוע הניתן להם".

בדיון בוועדה אמר יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו): "החוק הזה מיטיב עם אוכלוסיית הניצולים, אך הוא המעט שבמעט והוא אינו מספיק. צריך לדאוג שניצולי השואה יקבלו את כל המגיע להם, ולא רק במשורה.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית גם הצעת חוק שלפיה 16 אלף נכים בשל ליקוי נפשי או פיגור שכלי, אשר שיעור נכותם על פי המוסד לביטוח הלאומי הוא 40% ומעלה, יהיו זכאים לקצבה חודשית נוספת, בסך 247 שקלים ( 11.5% מקצבת נכות ליחיד). עלות הצעת החוק: 48 מיליון שקלים בשנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן