Skip to content

סקר: 77% מהמשתתפים הצהירו שלא היו טסים לטורקיה גם בחינם

בסקר שנערך לקראת יריד התיירות IMTM שיתקיים בשבוע הבא בתל אביב, הצהירו גם 75% שיצאו בשנה החולפת לחופשה בארץ ובחו"ל. 25% שינו ליעד זול יותר, או לחופשה בארץ או ויתרו כליל על חופשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בסקר שנערך לקראת יריד התיירות IMTM שיתקיים בשבוע הבא בתל אביב, הצהירו רובם שלא היו נוסעים לטורקיה גם לו היו מקבלים חופשה בחינם. נראה שהפעם הישראלים לא שוכחים וסולחים 

מאת עירית רוזנבלום

ישראלים במלון קרמלין באנטליה. מראות מן העבר
ישראלים במלון קרמלין באנטליה. מראות מן העבר. צילום עירית רוזנבלום

נראה שהשבר ביחסים בין התיירים הישראלים לטורקיה הגיע לשיאו. בעבר הואשמו הישראלים בכך שתמורת חופשה זולה הם מוכנים לבלוע את כבודם ואת כבוד המדינה. עתה מתברר כי בסקר חדש שפורסם לקראת יריד התיירות הבינלאומי השנתי IMTM, הצהירו 77% מהנשאלים כי לא היו טסים לטורקיה גם אם היו מקבלים לשם חופשה בחינם. בקרב הישראלים שכן השיבו בחיוב לשאלה, ישנה בולטות לגברים, לצעירים ולחילוניים.

עם זאת, הסקר נערך על ידי מכון סמית בסקר טלפוני בקרב 500 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית, בעוד שטורקיה היתה יעד חביב ביותר על האוכלוסיה הערבית, שממשיכה גם כעת לבלות בו את חופשותיה.

 
הסקר, שבדק את הרגלי החופשות של הישראלים, העלה כי 11% מהישראלים ויתרו כליל על חופשה בשנה האחרונה בארץ ובחו"ל בשל המשבר הכלכלי, 8% ויתרו על חו"ל לטובת חופשה בארץ, ו-7% שינו את יעד החופשה ליעד זול יותר. כלומר, רק רבע מהישראלים החליטו שלא לטוס ב-2011 לחו"ל.

האחוז שציינו שלא שינו את תוכניותיהם (44%), היה גבוה יחסית בקרב בעלי רמת הכנסה גבוהה מהממוצע (50%). 

בתשובה לשאלה לאן היו טסים אם היו זוכים בסכום כסף גדול, השיבו שליש מהנשאלים כי היו טסים לארצות הברית. בהפרש ניכר זכו מדינות דרום אמריקה ב-6%, תאילנד ב-5%, אוסטרליה ב-5% ואירופה ב-5%.

 

800 מציגים מ-28 מדינות ביריד

 
יריד התיירות הבינלאומי השנתי ה-18,International Mediterranean Tourism Market, ייערך בגני התערוכה בתל-אביב בימים שלישי ורביעי בשבוע הבא, (14-15.2.2012) בחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל ואל-על ובשיתוף התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל, לשכת מארגני התיירות לישראל והעמותה לתיירות ת"א-יפו.

הביתן הטורקי ביריד IMTM בשנה שעברה
הביתן הטורקי ביריד IMTM בשנה שעברה. צילום עירית רוזנבלום

למרות הנתון המאכזב, מבחינתם של הטורקים, על נכונות הישראלים לשוב לחופשות הכל כלול באנטליה, יוקם ביריד גם ביתן טורקיה, אלא שהוא יהיה במחצית גודלו מאשר בשנה שעברה. אז היה הביתן הטורקיה הגדול ביותר בתערוכה – 105 מ"ר, למרות שכבר בשנה החולפת היחסים היו מעורערים ומעט המציגים בביתן לא זכו לביקורים רבים.  
ביריד ישתתפו יותר מ-800 מציגים מ-28 מדינות שונות וביניהן: יוון, קפריסין, איטליה, יפן, ספרד, צ'כיה, בולגריה, בלארוס, מלטה, פפואה ניו-גינאה, ליטא, אלבניה, הודו ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן