Skip to content

יועצת הרמטכ"ל: "לשלב חרדים בלי לדחוק את הנשים הצדה"

תא"ל רחלי טבת-ויזל, יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, הציגה את התפתחות שירות הנשים בצה"ל והסבירה כי שדה הקרב העכשווי והעתידי משופע בטכנולוגיה, דבר שיוצר יותר ויותר הזדמנויות חוצות מגדר. כמו כן, 92% מהמקצועות בצבא פתוחים בפני נשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן), תא"ל רחלי טבת-ויזל, השתתפה בשבוע שעבר במפגש ארצי תחת הכותרת "נשים פורצות דרך", שאורגן ע"י ארגון ויצ"ו בישראל. המפגש התקיים במסגרת תכנית מנהיגות נשים, ששמה "סדר חברתי חדש".

טבת-ויזל הציגה את הסיפור האישי שלה כקצינה בצה"ל, ואת הטיפוס במעלה סולם הדרגות עד לתפקידה הנוכחי – כסמכות המייעצת לרמטכ"ל בנושאי שוויון מגדרי וקידום שוויון הזדמנויות מאז ינואר 2012. "האתגר בלהיות יוהל"ן הוא שצה"ל הוא ארגון גברי במהותו. תפקידו אינו לקדם שוויון זכויות, אלא לשמור על ביטחון המדינה", ציינה תא"ל טבת ויזל.

תא"ל רחלי טבת-ויזל (צילום: דו"צ)
צה"ל הוא ארגון גברי במהותו. תא"ל רחלי טבת-ויזל (צילום: דו"צ)

כיום צה"ל הוא אחד מהארגונים הגדולים במדינה, ולדברי יוהל"ן ניכרת השפעתו על החברה הישראלית. "לכן ניתן לראות נשים בכירות רבות במגזר הציבורי והעסקי, שהגיעו מתפקידים בכירים בצה"ל", סיפרה.

טבת-ויזל החלה את שירותה הצבאי במערך הח"ן שבו שירתה כמפקדת פלוגה. לאחר שחרורה מצה"ל למדה משפטים וחזרה לצה"ל כתובעת בפרקליטות הצבאית. במהלך שירותה כיהנה כתובעת בפיקוד מרכז, שופטת בבית הדין הצבאי ביפו, סגנית נשיא בית הדין הצבאי ביפו ונשיאת בית הדין הצבאי של פיקוד הצפון וחיל הים שבחיפה. בתפקיד שקדם למינויה ליוהל"ן שירתה כנשיאת בית הדין הצבאי של פיקוד המרכז וחיל האוויר.

במסגרת המפגש היא הסבירה כי שדה הקרב העכשווי והעתידי משופע בטכנולוגיה, דבר שיוצר יותר ויותר הזדמנויות חוצות מגדר. כמו כן, 92% מהמקצועות בצה"ל פתוחים בפני נשים. במהלך פעילותו השוטפת פועל מטה היוהל"ן לקידום שוויון הזדמנויות במטרה להגדיל את מספר המשרתות בצה"ל,  בין היתר גם בקרב הבנות הדתיות.

המטה פועל בשיתוף עם הרבנות הצבאית הראשית והמטה הכללי ובוחן את השפעתו של שילוב החרדים על שירות הנשים בצה"ל. "צריך לקלוט את החרדים בצה"ל כמו את שאר האוכלוסיות בישראל, ולוודא שמכבדים את החרדים בלי לדחוק את הנשים הצדה", הדגישה תא"ל טבת-ויזל. "חשוב לנו לקדם שירות משמעותי ואפשרויות לקידום עבור נשים בצה"ל", סיכמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן