Skip to content

דרישה לבטל השתתפות עדינה בר שלום בהדלקת המשואות

במכתב ששיגרו מירי בראון וזהבה אלון, העומדות בראש הפורום, לשרה לבנת, אומרות השתיים כי נפגעו עמוקות מדבריה של בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף, המתבטאת נגד גיוס חרדים לצבא. "בזמן שעל הבמה בטקס תעלה הגברת מרים פרץ, ששכלה את שני בניה בקרב, וראש אכ"א אורנה ברביבאי - לא יעלה על הדעת שמי שמתבטאת נגד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפורום לשוויון בנטל תובע משרת התרבות והספורט, לימור לבנת – המשמשת גם כיו"ר ועדת השרים לטקסים – לבטל את השתתפותה של עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף, בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות. זאת, בשל התבטאויותיה נגד גיוס חרדים לצה"ל.

במכתב שכותבות מירי בראון וזהבה אלון, העומדות בראש הפורום, לשרה לבנת נאמר: "שמחנו  מאוד על היוזמה 'זמן נשים-הישגים ואתגרים'. מאידך, נדהמנו ונפגענו עמוקות מדבריה של הגברת עדינה בר שלום  המתבטאת נגד גיוסם של  החרדים לצבא .

"לציית לרבנים". עדינה בר שלום (צילום מסך)
"לציית לרבנים". עדינה בר שלום (צילום מסך)

"דבריה אלו פוגעים בנו, הנשים והאמהות לחיילים, הנאלצות לשלוח בכפייה את ילדינו לצבא, מתוקף חוק שלא חל על ילדיה של בר שלום – ולפי דעתה גם לא צריך לחול על  משפחתה בעתיד. לכן, היא לא יכולה ולא תוכל להבין מה עובר עלינו, האמהות לחיילים ועל משפחותינו במהלך שנות שרות הסדיר והמילואים של ילדינו !!!

"בעת שחייל צה"ל נלחם ברגע זה על חייו, ובזמן שעל הבמה בטקס תעלה הגברת מרים פרץ, ששכלה את שני בניה בקרב, והאלופה ראש אכ"א  אורנה ברביבאי – לא יעלה על הדעת שמי שמתבטאת נגד גיוס תזכה להדלקת משואה, בתום יום שכולו יום התייחדות לחללי צה"ל והוקרה לחייליו.

"הפורום לשוויון בנטל נאבק זה שבע שנים בעד שרות=לכולם", כותבות מירי בראון וזהבה אלון. "העובדה שהכנסת ממשיכה להפלות בחוק את הנושאים בנטל וכעת מתגמלת אישיות הקוראת להימנע מגיוס, פוגעת בנו ובמשרתים באופן אנוש ולכן, אנו קוראים לה לחזור מדבריה או לבטל את השתתפותה בהדלקת המשואה וקבלת פרס ישראל".

במכתב שנשלח לפעילי הפורום לשוויון בנטל, נאמר: "בהתחשב בכך, שעדינה בר שלום ובני משפחתה אינם נאלצים להקריב שלוש שנים מחייהם ואולי אף את חייהם, ולפי הצפוי גם לא יידרשו – ובאירוניה עגומה באותו ערב ועל אותה במה תדליק משואה הגברת מרים פרץ, ששכלה את שני בניה בקרב, וראש אכ"א אלוף אורנה ברביבאי – אנו מרגישים בושה וכעס על הזכות שניתנה לבר שלום. מעשה זה מבהיר ומחדד את העובדה, ששוב, הקוראים לאי שרות ולזלזול בחוק מרוויחים פעמיים: את החיים ואת הפרס!!!"

בראיון בתוכנית הבוקר "אורלי וגיא", ששודר ביום חמישי האחרון, אמרה בר שלום כי יש לציית לרבנים גם במחיר של כניסה לכלא. בתו של הרב עובדיה יוסף ומי שהשבוע התבשרה כי תזכה בפרס ישראל, אמרה עוד: "אי אפשר לדלג מעל הרבנים. החוק יתקיים ואם יחליטו להכניס אותם לבית סוהר, אין שום ספק בזה שהם יעשו את זה". לדברי בר שלום ישנם כבר עכשיו מספיק חרדים שמתגייסים וכל המחלוקת לגבי החוק היא סביב השאלה מי יקבע מי יתגייס ומי לא.

4 Comments

  1. חני ועדי שרעבי
    22 במרץ 2014 @ 12:19

    לעדינה בר אולי הגיע פרס ישראל אולם אין לה מקום בין מדליקי המשואות ביום העצמאות! זהו אבסורד משווע לקשר בינה לבין עצמאות ישראל – אירוע שקיומו התאפשר בזכותם של לוחמים אשר חרפו נפשם למען המדינה ואשר עדינה בר נמנית בין האנשים שמטיפים להתנער מהחובה הלאומית של כל אזרחי המדינה- לתרום למדינה ולהגן על קיומה!!!

  2. גיל קיסרי
    22 במרץ 2014 @ 6:16

    תומך בהחלט בדרישה לבטל את הכבוד למי שמטיפה נגד גיוס לצה״ל

  3. הפורום לשוויון בנטל- די לאפליה בדם!
    21 במרץ 2014 @ 17:51

    המכתב נשמח בשם הנהלת הפורום לשוויון בנטל ,שנאבק 7 שנים למען במדינת חוק יהיה חוק 1 שווה לכולם בנושא הגיוס!!!

  4. מלכי
    21 במרץ 2014 @ 16:13

    נשים קטנות ועלובות נפש , הקינאה מעבירה אתכן מדעתכן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן