Skip to content

שלי יחימוביץ': יש שופטים בתל אביב

"זהו יום עצוב המהול בקורטוב תקווה לעתיד נקי יותר", אומרים בתנועה לאיכות השלטון, "ההליך בביהמ"ש מהווה מופת לדרך בה יש לטפל במהירות ובנחישות בפרשות מצערות מעין אלו". ח"כ גלאון: "השופט רוזן קילף שלב אחר שלב את מסכת השקרים". העמותה לדמוקרטיה מתקדמת מברכת את השופט על העמקתו בתופעת הלובינג והמאכרים, אך טוענת שיש עבודה רבה לפנינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון הגיבה היום על להרשעת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט: "התנועה לאיכות השלטון מזועזעת עקב הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר בפרשת השחיתות מהגדולות שחשפה מערכות שלטוניות אשר היו נגועות בשחיתות היורדת לשורשים העמוקים ביותר. זוהי קריאת השכמה מהדהדת לכל האמונים על המלחמה בסיאוב ובשחיתות אשר פשו בשירות הציבורי וכפי שנוכחנו היום הגיעו עד הדרגים הגבוהים ביותר. 

"זהו יום עצוב המהול בקורטוב תקווה לעתיד נקי יותר. חשוב לציין כי ההליך בבית המשפט מהווה דוגמה ומופת לדרך בה יש לטפל במהירות ובנחישות בפרשות מצערות מעין אלו"

ח״כ שלי יחימוביץ': "יש שופטים בתל אביב. יום חשוב לשלטון החוק, נקיון של הזוהמה והשחיתות שאולמרט הדביק בהם את צמרת המדינה". ח"כ יחימוביץ' אומרת עוד כי "אהוד אולמרט הוא עבריין מועד, אשר שב וניצל לאורך עשרות שנים את כוחו וקשריו כדי להתעשר, והצליח לחמוק שוב ושוב. לרוע המזל טיפס להנהגת המדינה. כואב ומסוכן שאדם כה מושחת שלט בחיינו, אולם היום צריכים אזרחי ישראל להיות גאים בכך שלמרות הכסף, הקשרים, והכוח שהופעלו על כל גורמי שלטון החוק, אנו נוהגים כדמוקרטיה נקייה שבה כולם שווים בפני החוק, והצדק נראה ונעשה".

(צילום: דן בר דוב)
"כואב ומסוכן שאדם כה מושחת שלט בחיינו". שלי יחימוביץ' על אהוד אולמט (צילום: דן בר דוב)

יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג: "הכרעת הדין של השופט רוזן על פרשת הולילנד היא אות כבוד למערכת אכיפת החוק והמאבק בשחיתות. גלגלי הצדק טוחנים לאט אבל בסוף טוחנים ומגיעים לחקר האמת. לפנינו התגלתה מסכת חמורה וקשה במיוחד של שחיתות ציבורית על חשבון אינטרס הציבור כשבראש המערכת ניצב מי שלימים הפך לראש הממשלה. צר לי על אהוד אולמרט באופן אישי, אבל במקרה הזה בית המשפט לא מותיר ספק ביחס לחומרת מעשיו וקובע חד משמעית דגל שחור כנגד השחיתות השלטונית. מגדלי הולילנד עומדים להם כאנדרטת זכרון לכל החומדים, המשחיתים והפוגעים בחובה לשמור על טוהר המידות בשירות הציבורי".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון: ״השופט רוזן לא קנה את הספינים התקשורתיים של אולמרט ומקורביו והרשיע את הפוליטיקאי המושחת והמשחית ביותר בתולדות המדינה בקבלת שוחד. הרשעה זו מבצרת את ההגנה על שלטון החוק ומאותתת לכל המקורבים, ספינולוגים ויחצנים מטעם שגם מנהיגים אינם עומדים מעל החוק".

גלאון מוסיפה: "השופט רוזן קילף שלב אחר שלב את מסכת השקרים של מי שהשתמש בשררה ובקריירה הציבורית שלו כדי להעשיר את עצמו ומקורביו וקבע שאולמרט שיקר לבית המשפט. ההרשעה של אולמרט בקבלת שוחד, מאותתת לנבחרי ציבור ולמנהיגים שמרמים, משקרים ומקבלים שוחד, שפוליטיקאים שסרחו לא מקלקלים את תדמיתם שלהם אלא את תדמית הפוליטיקה, וטוב שבית המשפט קם היום להגנתה". 

העמותה לדמוקרטיה מתקדמת מברכת את השופט דוד רוזן על ניסיונו להעמיק בפסק הדין במשפט הולילנד בתופעת הלובינג ובתוכה תופעת המאכערים. "עם זאת אנו מוצאים את חלק מדבריו של השופט רוזן כלא מדויקים ומטעים. עובדה זו אנו משייכים רק לתמימות וחוסר ידע של השופט ושל נציגי הפרקליטות. 

"בדבריו של השופט נאמר כי: 'שתדלנות לגיטימית היא זו המניחה בפני מקבלי ההחלטות מידע, ניתוחי מצב, הגיגים ורעיונות לנושאים שבדיון. שתדלנות זו באה לידי ביטוי בדרך של הצגת עמדות, העדפות וצרכים של הציבור לטובתו השדלנים פועלים ואותו משרתים. בשתדלנות זו יש גם כדי לעודד השתתפותו של האזרח בתהליכי קבלת ההחלטות במערכת הציבורית. אני מתייחס לחוק הלוביסטים שנכנס לתוקף בשנת 2008'. אולם כל המבין בנושא הסדרת פעילות הלובינג בישראל יודע כי החוק של 2008 (יחימוביץ'-סער) תרם רק במעט להפיכת פעילות הלובינג בכנסת לשקופה ומאפשרת השתתפות אזרחי ישראל בהליכים הדמוקרטיים.

"גם בימים אלה איננו יודעים כמעט דבר על פעילות הלוביסטים בכנסת, איננו יודעים דבר על מי הם פגשו ואילו חומרים העבירו, על כמה כסף הם מקבלים וכמה כסף חברת הלובינג שלהם מקבלת. בכלל, בחוק של 2008 צמד המילים 'חברת לובינג' לא מופיע כלל, למרות שחברות הלובינג הן הגורמים המכריעים בענף", כך, לדברי העמותה לדמוקרטיה מתקדמת.

הודעת ארגון "יד שרה""אורי לופוליאנסקי בנה ארגון חסד ששירת לאורך השנים כל משפחה שניה בישראל ללא הבדל בין אדם לאדם. ביום הזה משפחת יד שרה זוכרת את מאזן הזכות והאור בחייו של אדם ומנהיג – וגאה בו. אורי לופוליאנסקי הוביל וימשיך להוביל אלפי מתנדבים להפיכת יד שרה למוקד של אנושיות חמה ומעודדת לכל משפחה שניה בישראל. מפעל החסד שהקים ימשיך להפוך בכל יום את חזון יד שרה למציאות של עשייה", אמרו בארגון.

1 Comment

  1. יפה
    1 באפריל 2014 @ 7:04

    האם ביבי לא הוציא הודעה? האם לפיד לא הוציא הודעה? ומה עם בנט וידידו של אולמרט – דרעי? כל הזמן סיפרו לנו שאולמרט הוא שמאל אבל מי שמחבק אותו – גם היום – הוא הימין הפוליטי. אולמרט הוא עוד ליכודניק שמגיע לכלא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן