Skip to content

נדחתה בקשת נוחי דנקנר לדון מחדש בתיק אי.די.בי

בכך אישרר השופט אורנשטיין את החלטתו מלפני כמה חודשים להעברת את השליטה באי.די.בי לידיהם של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השופט איתן אורנשטיין.
השופט איתן אורנשטיין.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, דחה ביום ג' את התנגדותם של נוחי דנקנר וחברת גנדן להעברת השליטה באי.די.בי אחזקות לידיהם של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה. בכך אשרר השופט את החלטתו מלפני כמה חודשים להעברת השליטה בקונצרן.

נזקים

"על בית המשפט להביא בחשבון את הנזק שעלול להיגרם לנושים ולקבוצת אלשטיין-אקסטרא, אם הבקשה תתקבל, ובשלב הראשון יחזור הליך הסדר הנושים לקדמותו כמבוקש על ידי דנקנר וגנדן, אך בסופו של דבר לא תוצע, או לא תתקבל הצעה חלופית בשיעור שאושר. ככל שכך יתרחש, תהייה פגיעה אנושה בחברה, בנושיה ובקבוצת אלשטיין-אקסטרא, ואילו לדנקנר ולגנדן לא ייגרם כל נזק שהוא", כתב השופט אורנשטיין בהחלטתו.

לדבריו, "החברה הייתה במצב קריטי ועל סף פירוק, ובמצב שבו הנושים לא היו מקבלים אלא שברירים מכספם. רק בעקבות הסדר הנושים שאושר, הם צפויים לקבל את מרבית כספם. ככל שהסדר הנושים יבוטל, קיים סיכוי יותר מסביר שהמצב של חדלות הפירעון ישוב לקדמותו, ובאופן שהנושים יאבדו את מרבית כספם".

עוד ציין השופט, כי "בנוסף לנזק הבלתי הפיך לנושי החברה, אזי קבלת הבקשה תגרום גם לקבוצת אלשטיין-אקסטרא נזק אדיר, שכן אלה השקיעו סכום עצום להבטחת הצעתם, שעל יסודו כבר בוצעו התחייבויות כספיות. אין ספק, שיהיה צורך להשיב להם את שהשקיעו, וכזאת לא ניתן יהיה לעשות בהינתן שדנקנר וגנדן לא הפקידו אגורה שחוקה להבטחת הנזקים שעלולים להיגרם לאלשטיין-אקסטרא".

"התנהלות בלתי ראויה"

"בהקשר זה ראוי להצביע על התנהלות בלתי ראויה של דנקנר וגנדן, באשר קבוצת דנקנר המודעת היטב לסיכונים האמורים, משכה את בקשת עיכוב הביצוע על פסק הדין המשלים וקיבלה חזרה את הביטחונות שהפקידה לביצועו. משכך, סוברים דנקנר וגנדן שיש מקום להשיג על פסק הדין או מאחר שהתקבלו בידם ראיות חדשות, שיש בהן לטעמם כדי לשנות פסק הדין, יתכבדו ויפקידו את הביטחונות שנמשכו ועל מנת להפיג כל חשש לנזקים הבלתי הפיכים שעלולים להיגרם מבקשתם".

"למעשה, די בכך כדי לדחות את הבקשה" הדגיש השופט, וציין, כי "בבחינת מעבר לדרוש, בדקתי גם את הראיות הנוספות שבידי דנקנר וגנדן, ולא ראיתי באלה כדי לשנות את פסק הדין". ולא הסכים שתיערך חקירה נוספת בבית המשפט למוטי בן משה.

נוחי דנקנר, המיוצג ע"י עו"ד שמוליק קסוטו, חוייב בהוצאות בית משפט בהיקף של 50 אלף שקל.

מוטי בן משה בירך על פסיקת השופט אורנשטיין. הפסיקה המתווספת לקביעות של הרשויות השונות בכללן השב"כ, כי הוא ראוי וכשיר לעמוד בראש קונצרן אי די בי והחברות הכלולות בו כדוגמת סלקום. בן משה הבהיר כי הוא ממשיך להתמקד בהשבת אי.די.בי למעמדה המוביל במשק ולהשאת ערך של ממש לנושים, לעובדים ולציבור הלקוחות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן