Skip to content

האולטימטום של בנט: אם ישוחררו מחבלים ערביי ישראל – נפרוש

"יצאנו מעבדות לחרות כדי שנוכל לנהל בישראל מערכת חוק ומשפט, אשר תגן על אזרחי ישראל - ולא מערכת אשר נסחטת ע"י חבורת טרוריסטים ומשחררת את אזרחיה הרוצחים", כתב בנט לראש הממשלה. סיעת הבית היהודי הודיעה הבוקר כי היא תומכת פה אחד באיום הפרישה של בנט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אולטימטום מפורש ראשון בפירוק הקואליציה. יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מאיים לפרוש מן הממשלה, אם ישוחררו מן הכלא מחבלים רוצחים בעלי אזרחות ישראלית. בהודעה מיוחדת שפרסם בנט אמש נאמר: "ישראל עומדת בימים האחרונים בפני מצב חדש, וזאת עם פנייתם של הפלסטינים לאו"ם אשר הפרה ברגל גסה את כל ההסכמות עימם מאז הסכמי אוסלו ועד עתה.

מאיים בפרישה. בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

מאיים בפרישה. בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

"העסקה המתגבשת, באם תכלול בתוכה שחרור רוצחים בעלי אזרחות ישראלית, היא פגיעה בריבונות הישראלית, ולא רק זאת – אלא שהיא נעשית כאשר הפלסטינים לא משכו את בקשות הצטרפותם הבינלאומיות.

 "אשר על כן, במידה ותבוא בפני הממשלה הצעה לשחרור רוצחים ישראליים, הבית היהודי תתנגד להצעה. במידה וההצעה תעבור – הבית היהודי תפרוש מהממשלה אשר משחררת רוצחים בעלי אזרחות ישראלית. עד כאן.

 "בערב זה של חג הפסח", אומר בנט בהודעתו המיוחדת, "חשוב לזכור כי יצאנו מעבדות לחרות כדי שנוכל לנהל בישראל מערכת חוק ומשפט, אשר תגן על אזרחי ישראל – ולא מערכת אשר נסחטת ע"י חבורת טרוריסטים ומשחררת את אזרחיה הרוצחים. זהו מעשה סחיטה וכניעה לטרור שלא נוכל להשלים עימו, זהו סף המינימום של הכבוד הלאומי ולא נוכל להשלים עם רמיסתו.

 "אני מאחל לאזרחי ישראל חג פסח כשר ושמח, ומקווים שאחינו יהונתן פולארד ישוחרר מהכלא במהרה, ולא בעסקאות שאינן מוסריות כמו זו שמוצגת כעת״, נאמר בהודעת בנט.

הבוקר, לאחר כינוס מיוחד, הודיעה סיעת הבית היהודי כי היא תומכת פה אחד באיום הפרישה של בנט. "לאחר דיון מקיף בהידרדרות המדינית שחלה בימים האחרונים, החליטה סיעת הבית היהודי לאמץ את הודעתו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט. הגיע הזמן להחזיר את כוח העמידה למדינת ישראל", נאמר בהודעת הסיעה.

לפני כן קרא סגן שר החוץ זאב אלקין, לראש הממשלה, להימנע מחזרה לעסקה שתכלול שחרור המוני של מחבלים והקפאת בניה, בוודאי כל עוד שהפלסטינים לא משכו את פנייתם לאו"ם. "חזרה למתווה העסקה במצב כזה תשדר חולשה ותהווה פרס לפלסטינים על סרבנותם, ורק תעודד את רצונם לנגח את מדינת ישראל בזירה הבינלאומית", אמר אלקין בפנייתו לראש הממשלה. "אסור שניתן את הלחי השנייה כשיורקים לנו בפרצוף. בדרך הזו של כניעה לתוקפנות הפלסטינית תמיד רק הבאנו על עצמנו אסונות. חתימה על העסקה בתנאים הנוכחיים עלולה להביא לזעזוע פוליטי ולדרדר את מדינת ישראל לבחירות חדשות."

ח"כ עמר בר-לב (העבודה) הגיב לאולטימטום שהציב שר הכלכלה בנט בנושא שחרור האסירים הישראלים ואמר כי "הייתי מצפה מהתנועה ויש עתיד לשים אולטימטום משלהן, ולהכריז כי אם לא תוקפא באופן מיידי הבנייה מחוץ לגושים ולא תושג פריצת דרך משמעותית בדרך להסכם בתוך מספר חודשים, הן יעזבו את הממשלה. אינני מסוגל לתאר את הציניות של ישיבתם של לבני ולפיד בממשלה תוך מתן חסות להמשך המשא ומתן כאמצעי הישרדות פוליטית של ראש הממשלה ושלהם עצמם. לצערי, האדם היחיד בממשלה שעומד על עקרונותיו הוא בנט בעוד לבני ולפיד ממשיכים לשמש כעלה תאנה להמשך הקיפאון".

[related-posts]

1 Comment

  1. מנצל
    11 באפריל 2014 @ 11:29

    מחזיק אצבעות!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן