Skip to content

ה"ליגה נגד השמצה" תוקפת את תגובת ארה"ב להסכם דוחא

נתניהו לא לבד. "הליגה למניעת השמצה" תוקפת את תגובת ארה"ב להסכם דוחא ודורשת מקלינטון לדאוג לכך ששחמאס יקבל עליו את עקרונות הקווארטט: הכרה בישראל, התנערות ממעשי אלימות וקבלה על עצמו של כל ההסכמים שנחתמו ע"י הרשות הפלסטינית עם ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתניהו לא לבד. "הליגה למניעת השמצה" תוקפת את תגובת ארה"ב להסכם דוחא ודורשת מקלינטון לדאוג לכך שחמאס יקבל עליו את עקרונות הקווארטט: הכרה בישראל, התנערות ממעשי אלימות וקבלה על עצמו של כל ההסכמים שנחתמו ע"י הרשות הפלסטינית עם ישראל

מאת צבי זינגר

ה"ליגה נגד השמצה" מצטרפת בפומבי לאזהרותיו של נתניהו מתחילת השבוע נגד הסכם דוחא. במכתב חריף, ששיגרה אתמול למזכירת המדינה האמריקאית, הילארי קלינטון, מביעה הליגה "דאגה עמוקה" מתגובתה של ארה"ב להסכם הפיוס שעליו חתמו השבוע אבו מאזן וח'אלד משעל בדוחא, בירת קטאר.

הילארי קלינטון - "דאגה עמוקה" ממדיניותה. תצלום מתוך אתר ה"סטייט דיפארטמנט"
הילארי קלינטון - "דאגה עמוקה" ממדיניותה. תצלום מתוך אתר ה"סטייט דיפארטמנט"

במכתבה תובעת הליגה נגד השמצה ממזכירת המדינה לעמוד על כך שחמאס יקבל עליו את עקרונות הקווארטט: הכרה בישראל, התנערות ממעשי אלימות וקבלה על עצמו של כל ההסכמים שנחתמו ע"י הרשות הפלסטינית עם ישראל.

"אנחנו משוכנעים שכל הסכם בין הפת"ח לחמאס, שאינו כולל במפורש את שלושת התנאים הישנים של הקהיליה הבינלאומית – ראויים לביקורת נמרצת, במיוחד מצידה של ארה"ב", נאמר במכתב.

"דאגתנו גוברת לנוכח דיווחי התקשורת, המצביעים על כך שארה"ב העבירה ישירות מסר לרשות הפלסטינית, שהיא אינה מתנגדת להסכם הפיוס", נאמר במכתב. "אנחנו מאמינים ומשוכנעים שהתפתחות זאת אינה עניין פנימי גרידא עבור הפלסטינים. ההסכם הזה משליך מיד על אינטרסים משמעותיים של ארה"ב, הנוגעים ליחסי ישראל עם הפלסטינים ושולח מסר לנשיא עבאס (אבו מאזן – צ.ז.) שהפת"ח יכול להעמיד עצמו בשורה אחת עם ארגון הטרור חמאס, ללא כל השלכות מצדה של ארה"ב".

בהמשך המכתב מזהירה הליגה נגד השמצה כי תגובתה של ארה"ב נתפסת אצל הפלסטינים כהיחלשות במחויבותה של ארה"ב לתנאי הקווארטט , וכי היא תחזק את האוריינטציה החמאסית של הרשות הפלסטינית ותרחיק אותה ממו"מ ומפיוס עם ישראל.

המכתב מסתיים בפניה את מזכירת המדינה "לעמוד איתן על הדרישות מן החמאס, שיקבל עליו את תנאי הקוורטט, לפני כל שיתוף פעולה עם ממשלת האחדות הפלסטינית". עוד נדרשת מזכירת המדינה "להבהיר לנשיא עבאס שיהיו השלכות להמשך ממשלת האחדות עם הארגון האנטי-ישראלי, תומך האלימות".

כזכור הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתחילת השבוע, את אבו מאזן ואת הרשות הפלסטינית, כי ישראל לא תקבל מצב שבו הרשות חותמת ברית עם החמאס ומציגה עצמה כרודפת שלום. "החמאס הוא ארגון טרור שחותר להשמדתה של ישראל, ונשען על תמיכתה של איראן", אמר נתניהו. "אם אבו מאזן יממש את מה שנחתם בדוחא, הוא בוחר לנטוש את דרך השלום ולחבור לחמאס. אני אומר לאבו-מאזן –  אינך יכול להחזיק במקל בשני קצותיו. זה או שלום עם החמאס או שלום עם ישראל. אי אפשר להחזיק בשניהם".

הליגה נגד ההשמצה, שפנתה במכתב החריף לקלינטון, היא ארגון מייסודו של "בני ברית", הפעיל במיוחד במלחמה נגד אנטישמיות, נגד גזענות ונגד אנטי-ישראליות. לארגון תקציב שנתי של למעלה מ-40 מיליון דולר וכ-30 משרדים ברחבי ארצות הברית ועוד שלושה משרדים מחוץ לארצות הברית, בישראל, רוסיה, ואיטליה. המטה הראשי של הארגון ממוקם בעיר ניו יורק. מאז 1987 מכהן אברהם פוקסמן כמנכ"ל עולמי. לא מן הנמנע כי לנוכח אווירת הבחירות בארה"ב, למכתב זה תהיה משקל לא מבוטל, בהשפעה על שיקוליו של הממשל האמריקני, ביחסו את הסכם הפיוס הפלסטיני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן