Skip to content

התנגשויות בהר הבית. האתר נסגר למבקרים

משטרת ירושלים סגרה הבוקר את הכניסה להר הבית בעקבות התפרעויות של צעירים ערבים. 12 מתפרעים נפצעו. מנהל המסגד סיפר כי המשטרה פרצה פנימה למתחם בכוח רב למניעת הפרות סדר ואלימות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתחם הר הבית בירושלים נסגר הבוקר (רביעי) למבקרים, בעקבות התפרעות צעירים ערבים במתחם, כך הודיעה הבוקר המשטרה. 12 ערבים נפצעו כתוצאה מהתנגשות המתפרעים עם כוחות המשטרה – נמסר מסוכנות הידיעות מען. המתחם נפתח למבקרים כמתוכנן, אך מיד לאחר הפתיחה כמה עשרות רעולי פנים החלו ליידות אבנים וזיקוקים מתוך המסגדים לעבר כוחות משטרה שהיו במקום. הם נהדפו בעזרת רימוני הלם ואמצעים לפיזור הפגנות שכללו ירי כדורי גומי.

שוטרים ברחבת מסגד אל אקצה (צילום ארכיון: אסונרא)
שוטרים ברחבת מסגד אל אקצה (צילום ארכיון: אסונרא)

מנהל  מסגד אל אקצה, שיח' עזאם אל-חטיב, אמר כי להערכתו כאלף שוטרים הסתערו פנימה אל חצר המסגד על מנת להשתלט על המתפרעים. במהלך האירוע נפגע אחד השוטרים באורח קל וארון חשמל בכניסה לאחד המסגדים ניזוק.

בימים האחרונים פשטה שמועה בקרב המתפללים המוסלמים בדבר כוונות פעילי עמותות של יהודים "להשתלט" על הר הבית ומשטרת ירושלים ניסתה למנוע מצעירים מלהתבצר במסגדים. בתחילת השבוע עצרה המשטרה חמישה פעילי ימין שהגיעו עם בעלי חיים וביקשו להקריבם בהר הבית על מנת לקיים את מנהג הזבח. במשטרה הסבירו כי מעשה כזה עלול להצית להבות ואסרו על החמישה לעשות כך. את החיות העבירה המשטרה לידי אנשי משרד החקלאות.

קהל מתפללים מצא ששערי המתחם נעולים (צילום: סוכנות מען)
קהל מתפללים מצא ששערי המתחם נעולים (צילום: סוכנות מען)


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן