Skip to content

מה שסבתא שכחה, אמא עוד לא למדה

עוד סדרת ריאליטי חדשה עלתה הערב לאוויר: "כוח סבתות" (ערוץ 10) היא סופר-נני קלאסית כפול שלוש. רק מה? אין קשר בין מה שקורה בסדרה לבין החיים האמיתיים. וגם – יותר הומור לא יזיק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסדרה החדשה  "כוח סבתות", שעלתה הערב (21.00) בערוץ 10, מנסה ללמד צעירים וגם את סופר-נני: מה שהסבתא שכחה, אמא עדיין לא למדה. הדוקו ריאליטי החדש כבר נמכר, כך נמסר מהערוץ, ל-27 ארצות. אין מה לומר, זהו פורמט גאוני אם יודעים לעשות אותו נכון. סופר-נני קלאסית כפול שלוש, רק מבוגרת ומנוסה יותר ולא מתייפייפת.

הסבתות של ערוץ 10 אומרות הכל, ובפנים. את הוויכוחים ביניהן על מהי פסטה ומהו ספגטי הן משאירות לאחורי הקלעים. הסבתות, אחת פולניה, השנייה רומניה והשלישית עירקית, יחד עם פערי התרבויות שהן עצמן מדגישות, רואות בעצם את העולם בצורה דומה, שהיא בעיקר מפוכחת.

למרות שאחת פולניה, השניה רומניה והשלישית עירקית - כולן סבתות פולניות
למרות שאחת פולניה, השניה רומניה והשלישית עירקית - כולן סבתות פולניות

הניסיון שלהן, בניגוד לתיאוריות של הסופר-נני, מצליח ליצור שינוי אצל זוג צעיר ומפונק. אם הסבתות לא היו נכנסות לחייו ביד רמה ובזרוע נטויה, ייתכן שבני הזוג היו מגיעים למדרגות הרבנות בעוד שנים לא רבות. ניסיון החיים איפשר לסבתות לחתוך דרך ערימות של בולשיט ולראות את המציאות כפי שהיא: אם צעירה ושתלטנית שאינה מאפשרת לבן זוגה להתקרב לילד ומתהדרת בכינוי שהמציאה לעצמה, אם חד-הורית נשואה.

למען האמת, האמא הצעירה מעצבנת אותנו גם בלי תיווך הסבתות, ובזכות זאת זוכה בעלה הצעיר והנאה באהדת הקהל ובאהדת הסבתות באופן אוטומטי. נחמד לשמוע, אפרופו, שאילו היתה הסבתא בת עשרים, היתה נדלקת עליו מן הסתם. בינינו, גם כך היא נדלקה עליו. הסבתות שלחו אותה למלון והשאירו את הילד לטיפול אצל אבא. הם הסבירו לאמא, שהיא זקוקה להיות עם עצמה, לראות את עצמה כאדם וכבת זוג ולא רק כאם. הן הוכיחו לה, שאם ניתנת לבעלה האפשרות, הוא יכול להיות אבא  ומטפל מצוין לילד שלא התחבר אליו עד כה, וגם להוקיר את בת זוגו.

בלי הבדל דת וגזע, ולמרות פערי תרבויות ומבטאים מאוד אתניים של הסבתא הרומניה והסבתא העירקית, ולמרות שברור שבסופו של דבר כולן אמהות, סליחה, סבתות פולניות, ניכר שחוכמת הניסיון מתעלה על פערי הזמן והדורות.

אבל בינינו, מי הן הבנות-אמהות שרוצות באמת ללמוד מהסבתות במציאות? השתלטנות והכוחניות של הסבתות הללו, שעשויות להשיג תוצאות מצוינות בסדרת טלוויזיה, לא עובדות, מן הסתם, בחיים האמיתים, על הבנות שלהן, שרוצות למצוא את דרכן בעצמן. ויחד עם זאת, מי יודע, אולי יקבלו הסבתות כוח מחודש מסדרת הטלוויזיה הזאת. ועוד משפט לסיום: מעט יותר הומור לא היה מזיק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן