Skip to content

יעלון: אנחנו בשבר. יש פגיעה אנושה באימונים, במוכנות ובכשירות

כך אמר היום שר הביטחון בהופיעו בוועדת החוץ והביטחון. עוד אמר השר: "האיום הפלסטיני להחזיר את המפתחות הוא איום סרק. האינטרס הפוליטי והכלכלי הפלסטיני הוא חזק יותר. אין בצד השני פרטנר. זו המציאות בפועל. החיילים שלנו מספיק אינטליגנטים כדי להבין את המציאות המורכבת בשטח כדי לדעת כיצד להתמודד אתה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האיום הפלסטיני "להחזיר את המפתחות" הוא איום סרק. כך אומר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. עוד אמר השר יעלון, בהופעתו בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון, כי מערכת הביטחון איננה מסוגלת לגשר על הפער התקציבי.

השר יעלון הופיע היום בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון והתייחס למספר נושאים ביטחוניים ומדיניים שעל סדר היום.

"איום סרק". משה (בוגי) יעלון (צילום: דן בר דוב)
"איום סרק". משה (בוגי) יעלון (צילום: דן בר דוב)

בנושא תקציב הביטחון אמר השר כי הוא "רואה בחומרה רבה" את כוונת משרד האוצר לפגוע באופן משמעותי בתקציב הביטחון. "בפועל כבר היום אנחנו מרגישים פגיעה בכשירות המבצעית, במוכנות ובאימונים", אמר השר יעלון. "משרד האוצר, כחלק ממדיניות קבועה, מתנער מהמחויבויות שלו כמו גם מהחלטות ממשלה הנוגעות לתקציב הביטחון. כך למשל בנושא מעבר צה"ל לנגב, מיגון התעופה, הגמלאים, רכישת צוללת נוספת ועוד. מדיניות זו של האוצר תקפה רק למול משרד הביטחון בעוד שלמול משרדי הממשלה האחרים הוא מתנהל באופן שונה".

עוד אמר יעלון בנושא תקציב הביטחון: "אנחנו לא מסוגלים לגשר על הפער התקציבי הזה. זו היא תמונת מצב עגומה. משרד האוצר לא מתנהל בנושא בשקיפות הראויה. אנחנו נמצאים בשבר. יש פגיעה אנושה באימונים, במוכנות ובכשירות. רמת הקיום תהיה מינימאלית".

במהלך סקירתו התייחס השר יעלון גם למו"מ המדיני מול הרשות הפלסטינית. על פי שר הביטחון "אם החמאס והפתח יגיע להבנות שיובילו לבחירות ברשות הפלסטינית, אנחנו נתנגד להשתתפות החמאס בבחירות אלה, בדיוק כפי שהתנגדנו בעבר. בכל מקרה אני מעריך שהחמאס והפתח לא יצליחו לגשר על המחלוקות ביניהם ולכן גם לא יגיעו כלל לבחירות. האיום הפלסטיני להחזיר את המפתחות הוא איום סרק. האינטרס הפוליטי והכלכלי הפלסטיני הוא חזק יותר. אין בצד השני פרטנר. זו המציאות בפועל. החיילים שלנו מספיק אינטליגנטים כדי להבין את המציאות המורכבת בשטח כדי  לדעת כיצד להתמודד אתה. אין פתרון של רגע. אסור להשלות את עצמנו".

באשר לכוונה לפרק את המשרד להגנת העורף אמר השר כי "המשרד להגנת העורף הוקם מלכתחילה משקול פוליטי בלבד. הסופה האחרונה היא זו ששכנע את ראש הממשלה שהאחריות הכוללת צריכה לחזור לידי משרד הביטחון".

1 Comment

  1. יעלון
    8 במאי 2014 @ 7:27

    יעלון חתיכת שקרן מפוטם שיפסיק לבכות ולשקר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן