Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 9: ווינינג, וידי, ויצ'י

זכייתו של פיטר ווינינג (אוריקה-גרינאדג') במקטע התשיעי והמותח בג'ירו הנוכחי היא עוד חוליה בשרשרת הצלחות של רכיבת האופניים האוסטרלית השנה. אין שינוי בדירוג הכללי יום לפני המנוחה

ג'ירו ד'איטליה: יום 9: ווינינג, וידי, ויצ'י

זכייתו של פיטר ווינינג (אוריקה-גרינאדג') במקטע התשיעי והמותח בג'ירו הנוכחי היא עוד חוליה בשרשרת הצלחות של רכיבת האופניים האוסטרלית השנה. אין שינוי בדירוג הכללי יום לפני המנוחה

יום ראשון. 172 קילומטרים. ההתחלה בלוגו היתה מישורית, אבל בדרך לססטולה השתנתה הגיאוגרפיה ולקראת סיום היה על הרוכבים לטפס בהר למעלה מעשרים קילומטרים.

בדרך לחתונה עוצרים בג'ירו. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
בדרך לחתונה עוצרים בג'ירו. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ויוה איטליה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ויוה איטליה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ראשון בצהרים, יום יפה. יוצאים מהעיר לוגו שבראוונה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ראשון בצהרים, יום יפה. יוצאים מהעיר לוגו שבראוונה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

לכאורה, עוד מקטע נהדר למלחמת-דירוג-כללי מעניינת. הבעיה: 14 רוכבים לא קראו את התסריט וכ-50 קילומטרים לאחר תחילת הרכיבה, החלו לברוח מהדבוקה. עד מהרה אור הזרקורים הופנה אליהם. הם הפכו מניצבים לכוכבי היום.

על הנייר, פיטר ווינינג (אוריקה-גרינאדג'), אחד מאותם 14 הבורחים, היה המטפס הטוב ביותר בקבוצת הבריחה, אבל, בינינו, אף אחד מהם לא היווה איום אמיתי להובלה בדירוג הכללי של קאדל אוואנס (BMC). לא משנה מה היה קורה בהמשך הדרך, אוואנס היה ממשיך ללבוש את החולצה הוורודה ולהשפריץ שמפניה.

בכל זאת, ואולי כי הוא ממש ממש שונא סיכונים, הורה קפטן אוואנס לרוכבי BMC לרדוף אגרסיבית אחרי הבורחים. רוכבי גארמין-שארפ וטינקוף-סקסו נענו גם הם לאתגר והצטרפו למרדף.

פחות מחמישה קילומטרים לפני קו הסיום, במהלך בלתי צפוי, האיץ האיטלקי דומניקו פוצו-ויוו (AG2R -La Mondiale) וברח מהדבוקה לכיוון קבוצת הבריחה.

להבדיל מ- 14 הניצבים, פוצו-ויוו האיטלקי היה שחקן משנה בדירוג הכללי ולפיכך מאיים על ההגמוניה של אוואנס.

עכשיו רוכבי BMC היו חייבים להגיב. ומהר.

BMC דוהרים קדימה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
BMC דוהרים קדימה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

במקביל, בזירת הבורחים, עם תחילת הטיפוס, נפרד פיטר ווינינג מ- 13 הרוכבים האחרים שבקבוצת הבריחה. ווינינג זיהה הזדמנות כשהבורחים הגיעו לכיכר. בעוד שכולם עקפו אותה משמאל, הוא בחר בנתיב הימני, הקצר יותר, יצא מהכיכר במהירות גבוהה ועקף את יתר הרוכבים. שיירה של רוכב בודד.

זמן קצר לאחר מכן, התנתק דווידה מאלאקארנה (יורופקאר) מקבוצת הבריחה. הוא דלק אחר ווינינג והשיג אותו.

הזוג שהוביל בביטחון רב, יצר זירת התרחשות מעניינת שלישית, רחוקה מזירת קבוצת הבריחה ומהרודפים בדבוקה. השניים שיחקו ביניהם חתול ועכבר לאורך הדרך עד קו הסיום.

ווינינג היה מהיר יותר מבין השניים וחצה ראשון את קו הזינוק. דווידה מאלאקארנה (יורופקאר) סיים שני ופוצו-ויוו – שלישי.

פיטר ווינינג (אוריקה-גרינאדג') מנצח בססטולה. מאחוריו בירוק: דווידה מאלאקרנה (יורופקאר). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
פיטר ווינינג (אוריקה-גרינאדג') מנצח בססטולה. מאחוריו בירוק: דווידה מאלאקרנה (יורופקאר). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

למרות אירועי היום, אין שינוי במיקום שלושת הראשונים  בדירוג הכללי (GC).

פוצו-ויוו מהווה עכשיו קוץ בתחת, איום רציני לרוכבי הדירוג הכללי ויהיה מעניין כיצד יתפתח המשך המירוץ לאחר יום המנוחה.

דומניקו פוצו-ויוו (Ag2R La Mondiale) חוצה את קו הסיום שני. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
דומניקו פוצו-ויוו (Ag2R La Mondiale) חוצה את קו הסיום שני. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

"היום היתה האפשרות הראשונה של רוכבים כמוני וכמו סנטארומיטה להיכנס אל קבוצת הבריחה," אמר ווינינג, "בימים כאלה, קבוצת הבריחה יכולה להישאר קדימה אם אין בה אף אחד ממתחרי הדירוג הכללי. אני חושב שהקרוב ביותר היה רחוק תשע דקות מהמתחרים הרציניים, כך שידענו שהפעם יש לנו הזדמנות להגיע לקו הסיום. הייתי בחברה טובה ואחד מהחזקים ביותר בטיפוס. בשבילי, זה היה מושלם."

זוהי הפעם השלישית שווינינג זוכה במקטע בג'ירו, כולל הניצחון הקבוצתי במירוץ נגד השעון ביום הראשון לתחרות בג'ירו הנוכחי. הזכייה שלו היא עוד חוליה בשרשרת של הצלחות של אוריקה גרינאדג', הקבוצה האוסטרלית.

לא הכל היה מוצלח לאוסטרלים היום: מייקל מאתיוס, בן קבוצתו של ווינינג, נפל, נמרח על הכביש והפציעות שלו לא נראו טוב.

איבאן סנטארומיטה (אוריקה גרינאדג') תומך בחברו לקבוצה מייקל מאתיוס אחרי הפציעה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
איבאן סנטארומיטה (אוריקה גרינאדג') תומך בחברו לקבוצה מייקל מאתיוס אחרי הפציעה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

[הקליקו על הבאנר לכל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014] 

יום ראשון. 172 קילומטרים. ההתחלה בלוגו היתה מישורית, אבל בדרך לססטולה השתנתה הגיאוגרפיה ולקראת סיום היה על הרוכבים לטפס בהר למעלה מעשרים קילומטרים.

בדרך לחתונה עוצרים בג'ירו. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
בדרך לחתונה עוצרים בג'ירו. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ויוה איטליה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ויוה איטליה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ראשון בצהרים, יום יפה. יוצאים מהעיר לוגו שבראוונה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ראשון בצהרים, יום יפה. יוצאים מהעיר לוגו שבראוונה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

לכאורה, עוד מקטע נהדר למלחמת-דירוג-כללי מעניינת. הבעיה: 14 רוכבים לא קראו את התסריט וכ-50 קילומטרים לאחר תחילת הרכיבה, החלו לברוח מהדבוקה. עד מהרה אור הזרקורים הופנה אליהם. הם הפכו מניצבים לכוכבי היום.

על הנייר, פיטר ווינינג (אוריקה-גרינאדג'), אחד מאותם 14 הבורחים, היה המטפס הטוב ביותר בקבוצת הבריחה, אבל, בינינו, אף אחד מהם לא היווה איום אמיתי להובלה בדירוג הכללי של קאדל אוואנס (BMC). לא משנה מה היה קורה בהמשך הדרך, אוואנס היה ממשיך ללבוש את החולצה הוורודה ולהשפריץ שמפניה.

בכל זאת, ואולי כי הוא ממש ממש שונא סיכונים, הורה קפטן אוואנס לרוכבי BMC לרדוף אגרסיבית אחרי הבורחים. רוכבי גארמין-שארפ וטינקוף-סקסו נענו גם הם לאתגר והצטרפו למרדף.

פחות מחמישה קילומטרים לפני קו הסיום, במהלך בלתי צפוי, האיץ האיטלקי דומניקו פוצו-ויוו (AG2R -La Mondiale) וברח מהדבוקה לכיוון קבוצת הבריחה.

להבדיל מ- 14 הניצבים, פוצו-ויוו האיטלקי היה שחקן משנה בדירוג הכללי ולפיכך מאיים על ההגמוניה של אוואנס.

עכשיו רוכבי BMC היו חייבים להגיב. ומהר.

BMC דוהרים קדימה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
BMC דוהרים קדימה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

במקביל, בזירת הבורחים, עם תחילת הטיפוס, נפרד פיטר ווינינג מ- 13 הרוכבים האחרים שבקבוצת הבריחה. ווינינג זיהה הזדמנות כשהבורחים הגיעו לכיכר. בעוד שכולם עקפו אותה משמאל, הוא בחר בנתיב הימני, הקצר יותר, יצא מהכיכר במהירות גבוהה ועקף את יתר הרוכבים. שיירה של רוכב בודד.

זמן קצר לאחר מכן, התנתק דווידה מאלאקארנה (יורופקאר) מקבוצת הבריחה. הוא דלק אחר ווינינג והשיג אותו.

הזוג שהוביל בביטחון רב, יצר זירת התרחשות מעניינת שלישית, רחוקה מזירת קבוצת הבריחה ומהרודפים בדבוקה. השניים שיחקו ביניהם חתול ועכבר לאורך הדרך עד קו הסיום.

ווינינג היה מהיר יותר מבין השניים וחצה ראשון את קו הזינוק. דווידה מאלאקארנה (יורופקאר) סיים שני ופוצו-ויוו – שלישי.

פיטר ווינינג (אוריקה-גרינאדג') מנצח בססטולה. מאחוריו בירוק: דווידה מאלאקרנה (יורופקאר). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
פיטר ווינינג (אוריקה-גרינאדג') מנצח בססטולה. מאחוריו בירוק: דווידה מאלאקרנה (יורופקאר). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

למרות אירועי היום, אין שינוי במיקום שלושת הראשונים  בדירוג הכללי (GC).

פוצו-ויוו מהווה עכשיו קוץ בתחת, איום רציני לרוכבי הדירוג הכללי ויהיה מעניין כיצד יתפתח המשך המירוץ לאחר יום המנוחה.

דומניקו פוצו-ויוו (Ag2R La Mondiale) חוצה את קו הסיום שני. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
דומניקו פוצו-ויוו (Ag2R La Mondiale) חוצה את קו הסיום שני. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

"היום היתה האפשרות הראשונה של רוכבים כמוני וכמו סנטארומיטה להיכנס אל קבוצת הבריחה," אמר ווינינג, "בימים כאלה, קבוצת הבריחה יכולה להישאר קדימה אם אין בה אף אחד ממתחרי הדירוג הכללי. אני חושב שהקרוב ביותר היה רחוק תשע דקות מהמתחרים הרציניים, כך שידענו שהפעם יש לנו הזדמנות להגיע לקו הסיום. הייתי בחברה טובה ואחד מהחזקים ביותר בטיפוס. בשבילי, זה היה מושלם."

זוהי הפעם השלישית שווינינג זוכה במקטע בג'ירו, כולל הניצחון הקבוצתי במירוץ נגד השעון ביום הראשון לתחרות בג'ירו הנוכחי. הזכייה שלו היא עוד חוליה בשרשרת של הצלחות של אוריקה גרינאדג', הקבוצה האוסטרלית.

לא הכל היה מוצלח לאוסטרלים היום: מייקל מאתיוס, בן קבוצתו של ווינינג, נפל, נמרח על הכביש והפציעות שלו לא נראו טוב.

איבאן סנטארומיטה (אוריקה גרינאדג') תומך בחברו לקבוצה מייקל מאתיוס אחרי הפציעה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
איבאן סנטארומיטה (אוריקה גרינאדג') תומך בחברו לקבוצה מייקל מאתיוס אחרי הפציעה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

[הקליקו על הבאנר לכל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014] 

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן