Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 13: ניצחון מפתיע למרקו קנולה

האיטלקי מרקו קנולה (בארדיאני-CSF) מפתיע ומנצח, בחסות מזג האוויר ובלבול בקרב הספרינטרים בדבוקה. ריגוברטו אוראן הקולומביאני של OPQS ממשיך להוביל וילבש את החולצה הוורודה גם מחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
המנצח הגדול של היום: מרקו קנולה (בארדיאני-CSF). צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
המנצח הגדול של היום: מרקו קנולה (בארדיאני-CSF). צילום: Marco Alpozzi / LaPresse

מקטע 13, מפוסאנו לריבארולו קאנאבזה, בן ה- 157 קילומטרים, היה אמור להיות גן עדן לספרינטרים. הרוכבים החלו את המסלול במזג אוויר מעונן חלקית, בטמפרטורה של 23 מעלות. דני רופ האיטלקי שכח להזהיר אותם שמזג האוויר הולך להשתנות משמעותית. כ- 60 קילומטרים לפני קו הסיום החל לרדת גשם כבד, מזג האוויר הפך בהדרגה לחורפי עם רוחות חזקות ובשלב מסוים ירד גם ברד. עם הגשם באו גם ההחלקות וההתרסקויות. מזג האוויר המשתנה חייב גם הגעות חוזרות ונשנות אל הרכבים המלווים על מנת להצטייד במעיל רוח, מעילי גשם וכפפות. היו גם תאונות שאירעו עקב הסתבכות עם מעיל גשם. כן, זה קורה גם לרוכבים מנוסים, כמו לתומס דקר (גארמין-שארפ).

היום התחיל יפה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
היום התחיל יפה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מזג האוויר השתנה בהמשך. ברד בצידי הדרך. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מזג האוויר השתנה בהמשך. תראו את ערימות הברד שבצידי הדרך. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

מזג האוויר הגרוע ותנאי הדרך שיבשו את תוכניות קבוצות הספרינטרים בדבוקה והוביל לניצחון המפתיע של אנשי קבוצת הבריחה ובראשם מרקו קנולה (בארדיאני-CSF).

קבוצת הבריחה של היום כללה ששה רוכבים: מקסים בלקוב (קאטושה), מרקו קנולה (בארדיאני-CSF), חפרי קורדור (קולומביה), גרט דוקס (לוטו-בליסול), אנג'לו טוליק (יורופקאר) וג'קסון רודריגז (אנדרוני ג'וקאטולי-ונצואלה).

לכאורה, יום מירוץ שגרתי. כמו בכל יום, קבוצת הספרינטרים שבדבוקה עתידה לקבל החלטה בשלב מסוים של המסלול להתחיל ברדיפה על מנת להשיג את קבוצת הבריחה ו"לבלוע" את רוכביה. ההחלטה מתבססת על הפער שפותחת קבוצת הבריחה, המרחק שנותר ליום ותנאי הדרך. המשחק היומי בין קבוצת הבריחה לבין קבוצת הרדיפה (שיוצאת מתוך הדבוקה) הוא משחק קבוע ומוכר, שכל הרוכבים מקבלים את כלליו. אנשי הדירוג הכללי (GC) יכולים לנוח, מוגנים על-ידי קבוצותיהם בתוך הדבוקה. הספרינטרים יפעילו את הקבוצות שלהם במידת הצורך. כשהבורחים מזהים שהם עומדים להיבלע על-ידי הדולקים אחריהם בקדמת הדבוקה הם ילחצו ידיים בהערכה. הם הרוויחו את החשיפה, התהילה ואור הזרקורים הרגעי. עכשיו תורם של השחקנים הרציניים להיכנס לפעולה.

בתחילה, הספרינטרים שבדבוקה לא נתנו לבורחים להתרחק יותר מדי ושמרו על פער של 3-4 דקות. בהמשך, קרה משהו לא צפוי. רוכבי קבוצת FDJ עם הספרינטר הצרפתי בעל החולצה האדומה, נאסר בוהאני, החלה להאיץ בניסיון להדביק את קבוצת הבריחה. רוכבי קבוצות Trek, ג'יאנט-שימאנו וקאנונדייל היו אמורים להוביל גם הם את המרדף. אבל היום היה קצר בתקשורת ואף קבוצה לא תפסה פיקוד. מזג האוויר הגרוע והמסלול הבעייתי בקילומטרים האחרונים לסיום הפריעו גם הם לתוכניות. הרודפים לא הצליחו להדביק את הבורחים וניצחון בטוח חמק מידיהם. התסריט הקבוע השתנה.

לקראת הקילומטר ה-17 לסיום, קבוצת הבריחה התפצלה ונותרו שלושה בראש: קנולה, רודריגז וטוליק. הם המרוויחים העיקריים והזוכים במקטע הנוכחי. הפייבוריט לניצחון היום, נאסר בוהאני (FDJ), הוביל את הרודפים יחד עם עוד ספרינטרים בולטים כמו איליה ויויאני (קאנונדייל) וג'אקומו ניזולו (Trek), אבל הם הגיעו מאוחר מדי, 11 שניות לאחר השלישייה.

שלושת המוסקטרים על קו הסיום. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
שלושת המוסקטרים על קו הסיום. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

פספוס: היום היה אחד המקטעים האחרונים מבחינתו של בוהאני (לובש החולצה האדומה – ניקוד/ספרינט) ושל הספרינטרים האחרים להתחרות אחד בשני ולאסוף נקודות לפני שהמירוץ עובר למסלול ההררי, שם יעמדו למבחן יכולות הטיפוס ויבלטו הרוכבים המטפסים. אבל, כאמור, זה לא קרה.

בוהאני, ניזולו ו-ויויאני מגיעים לקו הסיום. הספרינטרים נרדמו היום בשמירה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
בוהאני, ניזולו ו-ויויאני מגיעים לקו הסיום. הספרינטרים נרדמו היום בשמירה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

הדרמה שהתחוללה היום לא השפיעה על רוכבי הדירוג הכללי: ריגוברטו אוראן אוראן (OPQS) (להלן: אוראן) ימשיך ללבוש את החולצה הוורודה והוא מוביל ב- 37 שניות לפני קאדל אוואנס (BMC). ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו) הצעיר עדיין נמצא במקום השלישי במרחק דקה וחמישים ושתיים שניות מאוראן.

הגביע הנכסף, בפואסנו. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
הגביע הנכסף, בפואסנו. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

מה היה לנו במקטע 13 – דירוג מקטע:
(1) מרקו קנולה (בארדיאני-CSF) סיים בזמן של 3:37:20
(2) ג'קסון רודריגז (אנדרוני ג'וקאטולי-ונצואלה) – זמן זהה
(3) אנג'לו טוליק (יורופקאר) – זמן זהה
(4) נאסר בוהאני (FDJ) – סיים 11 שניות לאחר שלישיית הבורחים
(5) ג'אקומו ניזולו (Trek) – זמן זהה
(6) איליה ויויאני (קאנונדייל) – זמן זהה

ריגוברטו אוראן (OPQS). בולט בשטח. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
ריגוברטו אוראן (OPQS). בולט בשטח. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

דירוג כללי (GC):
(1)  ריגוברטו אוראן (OPQS)
(2) קאדל אוואנס (BMC) בפער של 0:37 מאוראן
(3) ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו) בפער של 1:52 מאוראן

יש לקולומביאנים (המדינה ממנה הגיעו הכי הרבה רוכבים לג'ירו השנה) אוהדים רבים. צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
יש לקולומביאנים (המדינה ממנה הגיעו הכי הרבה רוכבים לג'ירו השנה - ראו בשלטים) אוהדים רבים. צילום: Marco Alpozzi / LaPresse

נ.ב. – זוכרים שכתבתי במקטע ה-10, על ריגוברטו "דנידין" אוראן הרוכב הרואה ואינו נראה? על כך שהוא אינו מתבלט כל כך ובכל זאת, אסור לזלזל – הוא מתחרה ברור בדירוג הכללי (אז היה במקום השני אחרי קאדל אוואנס). אז היום קיבלתי את התשובה ההולמת: למרות שהדרמות חלפו לצידו, אי אפשר היה להתעלם מאוראן בחולצה הוורודה. וורוד בלט במיוחד על הרקע האפור. זהו גם המקטע הראשון במירוץ שבו החולצה הוורודה אינה בשליטה אוסטרלית.

[לחצו על הבאנר לקריאת כל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן