Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 18: יחי המלך ארדונדו

ניצחון מקטע ראשון ב"גרנד טור" לקולומביאני "מלך ההרים" חוליאן ארדונדו (Trek). קולומביאני נוסף, נאירו קינטנה (מוביסטאר), ממשיך להוביל בדירוג הכללי. קאדל אוואנס (BMC) נשבר וירד למקום התשיעי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוליאן ארדונדו (Trek) הראה היום לכולנו מדוע הוא ראוי לחולצה הכחולה ולתואר "מלך ההרים" שהוא נושא החל ממקטע 8 בג'ירו. ארדונדו צבר עד היום 173 נקודות "הרים" ופתח פער עצום לפני דאריו קאטאלדו (Sky; 78 נקודות) וטים וולנס (לוטו-בליסול; 79 נקודות).

חוליאן ארדונדו (Trek) שמח. צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
חוליאן ארדונדו (Trek) שמח. צילום: Marco Alpozzi / LaPresse

"זהו הניצחון שחיפשתי," התייחס ארדונדו לזכייה, "אמרתי את זה מההתחלה, אני בג'ירו הזה כדי לזכות במקטע אחד לפחות, וכבר מההתחלה ניסיתי. עד היום, הצלחתי להגיע במקום השני שלוש פעמים ובמקום השלישי פעמיים. היה לי חסר ניצחון והצלחתי להשיג אותו היום. חיכיתי לזה כל כך הרבה זמן. הלילה אנחנו נחגוג."

ארדונדו על קו הסיום. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
ארדונדו על קו הסיום. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

גם היום לקח זמן לקבוצת הבריחה להתארגן, ובסופו של דבר יצאו לדרך 14 רוכבים. חלקם כבר "בורחים סדרתיים" שהכרנו בימים האחרונים.

נקודת הזינוק בעיר בלונו. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
נקודת הזינוק בעיר בלונו. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

את הפסגה הראשונה – מעבר ההרים סן פלגרינו בהרי הדולומיטים (1,918 מטר) – כבש ראשון ארדונדו, מסמן לכולם שזה היום שלו. אין ספק שהוא היה החזק מבין רוכבי קבוצת הבריחה היומית. וכן, זה אותו סן פלגרינו מהמים המינרלים.

האתגר הבא של הרוכבים היה מעבר דל רדבוס (1,455 מטר מעל גובה פני הים) בו טיפסו הרוכבים 4.5 קילומטר בשיפוע של 8.5%. ושוב ארדונדו היה ראשון לכבוש את הפסגה ולקטוף נקודות חשובות בדירוג מלך ההרים.

בדרך. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
בדרך. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

אחרי ירידה ארוכה, החלו הרוכבים לטפס אל פסגת הריפוג'ו פאנארוטה: 15.85 קילומטר בשיפוע ממוצע של 7.9% שמגיע למקסימום של 14%. קצת לאחר תחילת הטיפוס האיץ תומס דה גנט (OPQS) ופרץ מתוך קבוצת הבורחים. איוואן באסו (קאנונדייל), במקטע מוצלח (אחרי שקצת נרדם בשמירה במקטעים הקודמים), החל לרדוף אחריו. ארדונדו, פאביו דוארטה (קולומביה) ופיליפ דייגנאן (Sky) הצטרפו אף הם למרדף אחרידה גנט. 6.2 קילומטר לסיום הצליחו במשימה.

מאחור, החלה פעילות בקרב רוכבי הדבוקה. 4.5 קילומטרים לסיום החלו פייר רולאן (יורופקאר) וריידר הסיידל (גארמין-שארפ) להגביר את הקצב. נאירו קינטנה (מוביסטאר) נשאר קרוב אולם קאדל אוואנס (BMC) החל לפתוח פער ככל שהדבוקה האיצה יותר ויותר.

קדימה יותר במסלול, החל ארדונדו בהאצה וכ- 4 קילומטרים לסיום השאיר את בן ארצו דוארטה ואת דייגנאן מאחור והגיע לקו הסיום בסולו מרשים. דוארטה הגיע שני ודייגנאן – שלישי.

"אני חייב להודות לחוסו לאראזאבאל, מנהל הקבוצה והמאמן שלי," סיפר ארדונדו, "רציתי לתקוף כבר בתחילת הטיפוס האחרון, אבל הוא אמר לי מתוך רכב הקבוצה, 'לא, לא, לא! תירגע, עוד לא!' ואז ארבעה קילומטרים לסיום הוא אמר, 'חוליאן עכשיו!' זכיתי במקטע בעיקר בזכות העצות שלו."

קולומביאני אחר, המוביל בדירוג הכללי קינטנה, נהנה מיום רכיבה טוב וימשיך ללבוש את החולצה הוורודה גם מחר. היום הוא וחברי קבוצתו (שהובילו את הדבוקה רוב הזמן) לימדו את הרוכבים האחרים איך למנוע התקפות ולשמור על יתרון ההובלה הכללי. קינטנה שמר על יתרון של 1:41 דקות על ריגוברטו אוראן (OPQS). רולאן ראה סופסוף ברכה בעמלו והוא נכנס לשלישיה הראשונה בדירוג הכללי, על חשבונו של אוואנס. הרוכב האוסטרלי מ- BMC הוא המפסיד הגדול של היום, וירד ממקום שלישי אל המקום התשיעי בדירוג הכללי. מנצח הטור דה פראנס 2011 נשבר בטיפוס האחרון של היום.

הקולומביאנים באקסטזה. היום באמת היה היום שלהם. מקומות ראשון ושני במקטע היומי ומקומות ראשון ושני בדירוג הכללי הם של קולומביאנים. (ארדונדו, דוארטה, קינטנה ואוראן). גם החולצה הוורודה, החולצה הכחולה, והחוצה הלבנה שייכות לרוכבים מקולומביה. חגיגה. צילומים: Fabio Ferrari and Gian Mattia D'Alberto / lapresse
הקולומביאנים באקסטזה. היום באמת היה היום שלהם. מקומות ראשון ושני במקטע היומי ומקומות ראשון ושני בדירוג הכללי הם של קולומביאנים. (ארדונדו, דוארטה, קינטנה ואוראן). גם החולצה הוורודה, החולצה הכחולה, והחוצה הלבנה שייכות לרוכבים מקולומביה. חגיגה. צילומים: Fabio Ferrari and Gian Mattia D'Alberto / lapresse

תוצאות מקטע 18:
(1)  חוליאן ארדונדו (Trek) בזמן של 4:49:51 שעות
(2)  פאביו דוארטה (קולומביה): 17+ שניות
(3) פיליפ דייגנאן (Sky) – זמן של 37+ שניות מארדונדו
(4) פראנקו פליצוטי (אנדרוני): 1:20+ דקות
(5) אדוארדו זארדיני (בארדיאני-CSF): זמן של 1:24+ שניות
(9) פאביו ארו (אסטנה): 2:43+ דקות מארדונדו
(10) נאירו קינטנה (מוביסטאר): 2:46+ דקות
(11) ריגוברטו אוראן (OPQS): זמן זהה
(12) דומניקו פוצו-ויוו (Ag2r): זמן של 2:49+ דקות מארדונדו
(13) פייר רולאן (יורופקאר): זמן זהה
(21) קאדל אוואנס (BMC): זמן של 4:24+ דקות מארדונדו

נאירו קינטנה (מוביסטאר) מקבל סיוע מדומסטיק בן קבוצתו. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
נאירו קינטנה (מוביסטאר) מקבל סיוע מדומסטיק בן קבוצתו. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

דירוג כללי­:
(1)  נאירו קינטנה (מוביסטאר): זמן כולל: 77:58:08 שעות
(2)  ריגוברטו אוראן (OPQS) בזמן של 1:41+ דקות מקינטנה [אין שינוי מאתמול]
(3)  פייר רולאן (יורופקאר): 3:29+ דקות מקינטנה [כניסה חדשה לשלישיית הפודיום. על חשבון קאדל אוואנס]
(4)  פאביו ארו (אסטנה): 3:31+ דקות מקינטנה [עליה בדירוג בעקבות המיקום היום]
(5)  ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו): 3:31+ דקות מקינטנה [אין שינוי במיקום]

מחוץ למסלול – האם השמיים הם אכן הגבול

וויגינס בטור דה פראנס 2012. צילום: ויקימדיה
וויגינס בטור דה פראנס 2012. צילום: וויקימדיה

האוסטרלים רוצים את וויגו: עיתוני הספורט האוסטרליים מדווחים שהמנהל הספורטיבי של קבוצת אוריקה-גרינאדג' שוקל להציע לסר ברדלי וויגינס (Sky), הזוכה הטרי במירוץ קליפורניה 2014, אלוף העולם ברכיבה נגד השעון וזוכה טור דה פראנס 2012, להצטרף לקבוצה. להזכירכם, וויגינס טרם חתם על חוזה עם סקיי לעונת המירוצים הבאה (2015). מוקדם יותר השנה, כאשר היו שמועות על כך שפרננדו אלפונסו (נהג פורמולה1) פנה לוויגינס והציע לו להצטרף לקבוצה חדשה שהוא מקים, הזדרז הסוכן של וויגינס להודיע שלרוכב אין כוונה לעזוב את סקיי. הפעם בחר הסוכן שלא להגיב.

פרום בקריטריום דה דופין 2013. צילום: וויקימדיה
פרום בקריטריום דה דופין 2013. צילום: וויקימדיה

האם וויגינס יתחרה בטור דה פראנס 2014? ששה שבועות לפני תחילת המירוץ, הודיע היום מנכ"ל קבוצת סקיי, סר דייב בריילספורד, שוויגינס לא ייכלל בסגל הרוכבים לטור דה פראנס. בריילספורד אינו רואה בוויגינס תוכנית גיבוי לכריסטופר פרום, קפטן הקבוצה וזוכה הטור דה פראנס בשנה שעברה. האם ההחלטה תישאר בעינה עד ההודעה הרשמית על צוות הרוכבים? אל תשכחו שוויגינס רכב היטב במירוץ פריז-רובה קלאסיק והיה הרוכב הדומיננטי והמנצח במירוץ קליפורניה 2014 שהתקיים במקביל לשבוע הראשון של הג'ירו הנוכחי. וויגינס מצידו לא מסתיר שהוא מעוניין להשתתף בטור דה פראנס ומוכן לתמוך בפרום, אם זה מה שידרשו ממנו מנהלי הקבוצה. עם זאת, מערכת יחסים אידילית זו שונה מזו המתוארת בקטעים מתוך ספרו האוטוביוגרפי של פרום שפירסמה העיתונות האנגלית בתחילת השבוע.

[לחצו על הבאנר לקריאת כל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן