Skip to content

"אם תרצו" ישלמו לצלם בגין הפרת זכויות יוצרים

בית משפט השלום בחיפה קבע כי "אם תרצו" ישלמו עבור שישמוש שלא ברשות בתמונה של הצלם אורן זיו, והפרת זכות היוצרים שלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בחיפה קבע כי "אם תרצו" ישלמו עבור שימוש שלא ברשות בתמונה של הצלם אורן זיו, והפרת זכות היוצרים שלו

מאת אביב סלע

ביום בו הוגשו כתבי ההגנה בתביעה של "אם תרצו" נגד קבוצת הפיסבוק שכינתה אותה פשיסטית, בית משפט שלום בחיפה קבע בתיק אחר כי על "אם תרצו" לשלם פיצויים לצלם עיתונות בגין הפרת זכויות היוצרים שלו.

לוגו קולקטיב אקטיבסטילס
לוגו קולקטיב אקטיבסטילס (מתוך אתר הקבוצה)

בית משפט השלום בחיפה קבע כי "אם תרצו" ישלמו לצלם העיתונות, אורן זיו, 31,000 שקלים  לפי 25,000 ש"ח ועוד 6,000 שכר טרחה לעורך דין, בגין שימוש ללא אישורו בתמונתו שפורסמה בסרטון התוקף פעילי שמאל ופורסם לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בית המשפט החליט שלא לחייב את "אם תרצו" בסכום אותו תבע זיו, שעמד על 120,000 שקלים. סגן נשיא בית משפט השלום חיפה, השופט שלמה לבנוני ציין בקביעתו כי הקל על תנועת "אם תרצו" כיוון שמיהרה להוריד את התמונה כשנדרשה לכך, ומשום שלא עשתה זאת לשם רווח כספי.

לפני כשנתיים לקראת יום הזיכרון תנועת "אם תרצו" החליטה ליצור קליפ לשיר "אני אחיך" של הזמר עמיר בניון. שיר זה של בניון התפרסם בעקבות המילים הקשות נגד פעילי שמאל שהוא מכיל, בין השאר מתאר אותם כאויבים וכתוקעים סכין בגב. אם תרצו לא הסתפקה במילות השיר וביקשה להעצים את המסר על ידי שילוב תמונות המציגות הפגנות שמאל מול פעילות "אם תרצו".

אחת התמונות שאם תרצו בחרו לשלב בסרט הייתה תמונה מהפגנה פעילי שמאל נגד מלחמת לבנון השנייה, אשר התקיימה בסמוך לשדה דב משם יצאו הטייסים לחלק ממשימותיהם. התמונה צולמה על ידי זיו, שצילם אותה כחלק מפעילותו בקולקטיב הצלמים, אקטיבסטילס, המתעד בשנים האחרונות פעילויות שמאל בישראל ובגדה המערבית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן