Skip to content

נתניהו: "איראן וחיזבאללה מאחורי הפיגועים"; ליברמן: "לא נעבור על כך לסדר היום"

שר החוץ, אביגדור ליברמן מזהיר את האחראים על גל הפיגועים נגד ישראלים ברחבי העולם, כולל זה שארע היום בהודו. ליברמן מבהיר שזהותם ידועה . השגרירויות נמצאים בכוננות מאז יום השנה לחיסולו של עימאד מור'נייה. היום הועלתה הכוננות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתניהו: "נמשיך לפעול ביד חזקה, בשיטתיות ובאורך רוח נגד הטרור הבינלאומי שמקורו באיראן". שר החוץ, אביגדור ליברמן מזהיר את האחראים על גל הפיגועים נגד ישראלים ברחבי העולם, כולל זה שארע היום בהודו ומבהיר שזהותם ידועה . השגרירויות נמצאים בכוננות מאז יום השנה לחיסולו של עימאד מור'נייה. היום הועלתה הכוננות

מאת צבי זינגר

"בלי להיכנס לפרטים, אנחנו יכולים לזהות בדיוק מי אחראי לפיגוע ואנחנו לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום", כך, בתגובה ראשונית, אמר שר החוץ אביגדור ליברמן – בפתח ישיבת סיעת "ישראל ביתנו" בכנסת.

השר ליברמן הוסיף: "שני הפיגועים בוצעו נגד נציגויות של ישראל בחו"ל. זה אומר שאזרחי ישראל הם יעד לטרור בתוך ישראל ומחוצה לה. אנחנו מתמודדים עם טרור פיזי ולצערי גם עם טרור מדיני, יום יום. האירועים של היום מזכירים לנו, עד כמה דיפלומטים ישראליים נמצאים בקו החזית של ההתמודדות ושל המערכה שישראל מנהלת מול כל העולם".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הטיל את האחריות, אחר הצהריים בכנסת, על איראן וחיזבאללה: "בחודשים האחרונים היינו עדים לכמה ניסיונות לפגוע באזרחי ישראל וביהודים בשורה של מדינות; באזרבייג'ן, בתאילנד ובמקומות אחרים. בכל המקרים הללו הצלחנו לסכל  את הפיגועים בשיתוף עם גורמים מקומיים", אמר נתניהו.

"בכל המקרים הללו הגורמים שעמדו מאחורי הפיגועים היו איראן ובת חסותה החזבאללה. היום היינו עדים לשני ניסיונות פיגוע נוספים באזרחים חפים מפשע. הראשון באזרחית ישראל שנפצעה בניו דלהי והשני בעובד מקומי בשגרירות ישראל בגיאורגיה. איראן שעומדת מאחורי הפיגועים הללו היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם. ממשלת ישראל וגורמי הביטחון ימשיכו לפעול יחד עם שירותי הביטחון המקומיים נגד מעשי טרור אלה. אנחנו נמשיך לפעול ביד חזקה, בשיטתיות ובאורך רוח נגד הטרור הבינלאומי שמקורו באיראן".

נשיא המדינה שמעון פרס גינה היום בחריפות את פעולות הטרור נגד עובדי שגרירויות ישראל בהודו ובגיאורגיה. בהודעת גינוי מיוחדת שפרסם הנשיא  אמר " נוכח פעולות הטרור ישראל לא נבהלת והיא תמשיך לפעול כדי להגן על כל אזרחיה בכל מקום בעולם." הנשיא פרס הדגיש כי הפיגועים הם מתוצרת איראן המחמשת ומממנת את הטרור הגלובלי.

 הנשיא שוחח עם שגרירי ישראל בהודו ובגיאורגיה, אלון אושפיז ויצחק גרברג. "אני מחזק את ידם של עובדי השגרירות ומבקש להעביר באמצעותכם את הוקרת התודה של העם בישראל לשלטונות המקומיים ולכוחות הביטחון בהודו וגיאורגיה על שיתוף הפעולה המלא מול השגרירויות", אמר הנשיא. הנשיא התעדכן במצבה של האזרחית הישראלית, טל יהושע קורן הנמצאת בבית החולים בהודו וקיבל דיווח מפורט על מצבה. כמו כן, עודכן הנשיא בשיתופי הפעולה הנעשים בשטח בזירת הפיגועים. "אני שולח מכאן ברכת החלמה מהירה לשליחת מדינת ישראל שמטופלת כעת בבית החולים ומקווה שתחלים במהרה." אמר הנשיא.

 כבר עם נסיון הפיגוע בשגריר ישראל בטיבליסי ועוד לפני הפיגוע בניו דלהי, הפיץ משרד החוץ לכל נציגויות ישראל בעולם את הדיווח על האירוע. כתוצאה מכך הועלתה הכוננות בנציגויות ישראל בעולם, למרות שהכוננות היתה גבוהה עוד קודם לכן, לרגל יום השנה הרביעי לחיסולו של עימאד מורנייה, שהיה קצין המבצעים של חיזבאללה.

בעקבות הפיגוע בניו דלהי ונסיון הפיגוע בטיביליסי הונחו אנשי הסגל בנציגויות להמעיט ככל האפשר בנסיעות ברכב, "לשבור שיגרה" ולשמור על עירנות מקסימלית. במשרד החוץ סירבו להתייחס או להגיב רשמית לנושא אבטחת הנציגויות.

יחד עם זאת, במשרד ציינו לטובה את שיתוף הפעולה עם שלטונות גיאורגיה והודו. עוד נמסר כי מצבה של רעיית הדיפלומט שנפצעה בהודו קל על בינוני. האשה נפצעה לאחר שהסיעה את ילדיה לחוג. למרבה המזל אירע הפיצוץ רק לאחר שהורידה אותם. בטיביליסי נמנע הפיגוע לאחר שעובד השגרירות גילה מטען חבלה מתחת למכוניתו. המטען נוטרל על ידי חבלנים ולא התפוצץ.

רק לפני כחודש סיכלה משטרת תאילנד ניסיון פיגוע של ענק של החיזבאללה. כתוצאה ממידע מודיעיני לכדה משטרת תאילנד מחבל ממוצא לבנוני, בשם אדריס חוסיין, שהוביל אותה למחסן, שם הוחבאו 400 קופסאות של אמוניום חנקתי המשמש להרכבת פצצות. חבריו של חוסיין להתארגנות הספיקו להמלט מן המדינה.

לפני כשלושה שבועות נעצרה חוליית מחבלים באזרבייג'ן, בחשד כי תכננו לרצוח שליחי חב"ד במדינה וכי התכוונו לפגוע גם בשגריר ישראל בבאקו, מיכאל לוטם.

בעקבות הפיגוע התקשר שר החוץ של הודו, סומנהאלי מלייאה קרישנה, לשר החוץ אביגדור ליברמן בכדי להביע זעזוע מהפיגוע נגד שגרירות ישראל בניו-דלהי. השר קרישנה אמר כי הודו תעשה כל מאמץ על-מנת למצוא את האחראים לפיגוע ולהביאם לדין. השר קרישנה אמר כי הודו תספק את כל האבטחה הנדרשת לשגרירות ישראל והדגיש את החשיבות שמייחסת הודו לידידותה עם ישראל ולחיזוק הקשרים בין המדינות.

השר ליברמן הודה לשר קרישנה ואמר לו כי הודו היא אכן ידידה אמיתית ואנו בטוחים כי ממשלת הודו תנקוט את כל הפעולות הנדרשות על מנת לתפוס את המחבלים. השר ליברמן אמר לשר קרישנה כי אין זו הפעם הראשונה שהטרור מנסה לפגוע בנציגויות ישראל בחו"ל אך אנו נחושים לנצח את הטרור ואף נציג ישראלי בשום מקום בעולם לא יירתע מפני הטרור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן