Skip to content

לא רק באשקלון: מלונות ת"א לא נמלטו מירידה דרמטית בתפוסות

הירידה בתפוסה מצפי של 80% לפי צפי ההזמנות שהיה במלונות, מהווה ירידה בפועל של 35% בתפוסות. יחד עם צניחה של 35% במחירים, היא משקפת אובדן הכנסה במלונות בשיעור של 58% שמשמעותם אובדן הכנסה של כ-90 מיליון שקל למלונות ת"א
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הבריכה במלון הילטון תל אביב. ירידה בפועל של 35% בתפוסות. יחד עם צניחה של 35% במחירים במלונות. (צילום: עירית רוזנבלום)
הבריכה במלון הילטון תל אביב. לפי הערכות לגבי חודש אוגוסט, הירידה בלינות התיירים נראית דרמטית הרבה יותר. (צילום: עירית רוזנבלום)

מבצע "צוק איתן" שהחל בתקופת השיא של התיירות בישראל, דרדר את ישראל לתחתית מדד הביצועים העולמי של חברת המחקר המלונאית הגדולה בעולם STR. כך למשל, דורגו מלונות ת"א, שלרוב זוכים למיקום גבוה במדד הביצועים לחודש יולי, במקום האחרון, עם צניחה של יותר משליש בתפוסת החדרים ל-52% בלבד. גם מחירו הממוצע של חדר בעיר ללילה צנח ב-35% לעומת יולי אשתקד והסתכם בכ-95 אירו.

לעומת זאת, לפי הדו"ח של STR, באירופה זינקו שיעורי התפוסה ל-87.5% והמחיר הממוצע ללילה זינק ב-60% לעומת יולי אשתקד. מספר הלינות כולו הסתכם ב-100 מיליון.

בתגובה אומר מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב, אלי זיו, כי נתוני חודש יולי במלונות ת"א ממחישים את הירידה הדרמטית בהכנסות המלונות בחודש זה . "הירידה בתפוסה מצפי של 80% לפי צפי ההזמנות שהיה במלונות, מהווה למעשה ירידה בפועל של 35% בתפוסות. יחד עם צניחה של 35% במחירים היא משקפת אובדן הכנסה במלונות בשיעור של 58%, שמשמעותם הינה אובדן הכנסה של כ- 90 מיליון שקל למלונות ת"א בלבד . מדובר בחודש שהתחיל בצורה טובה מאוד עד תחילת 'צוק איתן'. בעולם נוהגות הרשויות לבחון לא רק את נתוני הלינות והתפוסות, אלא גם את נתוני הפדיון וההכנסות לערים".

זיו הוסיף כי לגבי חודש אוגוסט, הירידה בלינות התיירים נראית דרמטית הרבה יותר, ולהערכת ההתאחדות היא תגיע לירידה של כ-60%-70%, שמתווספת לירידה במחירים. "אי לכך, אובדן ההכנסה הצפוי בחודש אוגוסט למלונות בת"א בלבד יגיע לכדי 120 מיליון שקל" וקרא לראש העיר, רון חולדאי ולגורמי הממשלה להיחלץ לעזרה אמיתית.

אילת כמעט ולא נפגעה 

פתיחת פסטיבל הג'אז השבוע באילת. מימין: מנכ"ל תאגיד התיירות אילת, יוסי חן; ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי; מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי. (צילום: יניב כהן)
פתיחת פסטיבל הג'אז השבוע באילת. מימין: מנכ"ל תאגיד התיירות אילת, יוסי חן; ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי; מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי. (צילום: יניב כהן)

באילת חלה בחודש יולי ירידה של 5% בלבד והשבוע נפתח בה פסטיבל הג'אז, הפסטיבל הבינלאומי היחיד בישראל שלא בוטל בתקופת מבצע "צוק איתן". מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הגיע לטקס הפתיחה ואמר כי "למרות הימים הלא קלים לתיירות ובכלל, שבהם אנחנו עוסקים במשרד בניסוח מתווה פיצויים לתעשייה שנפגעה ועדיין נפגעת קשות מהמבצע, היה חשוב לי להגיע לפסטיבל".

לדבריו, אירועים מסוג זה הם '"כיפת הברזל' של אילת והעתיד שלה כעיר תיירות. לאילת יש פוטנציאל גדול להיות עיר המארחת שורה של אירועים בינלאומיים של תרבות, ספורט ופסטיבלים".

הוא הוסיף שמשרד התיירות יוביל את השיווק של אירועים בעולם, כפי שהוא עושה בפסטיבל האופרה במצדה שמפורסם בערוץ מצו וזוכה להצלחה גדולה, ועם מרתונים המשווקים בערוץ היורוספורט, שתופסים תאוצה ומביאים כל שנה אלפי תיירים לישראל. "בחודשים הקרובים נציג, בשיתוף העירייה, תכנית תלת שנתית של אירועים בינלאומיים שימשכו תיירות נכנסת ויחזקו את כלכלת אילת", ציין הלוי.

1 Comment

  1. נועה
    28 באוגוסט 2014 @ 13:53

    מאוד חבל. משמח שלפחות אילת כימעט ולא נפגעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן