Skip to content

"CNN Ones to Watch": אתגרים באדריכלות אורבנית

הסדרה מציגה בעלי מקצוע צעירים וכישרוניים שעתידים להיות השמות החמים הבאים בתחום התרבות והאמנות. הפרק שישודר החודש יוקדש לאדריכלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המוטו של האדריכל דיוויד אג'ייה (David Adjaye), בריטי ממוצא טנזני, שתכנן את המבנה החדש של מוזיאון הסמיסוניאן להיסטוריה ותרבות אפרו-אמריקאית בארצות הברית, הוא ש"ישנם מבנים מדהימים רבים בעולם. הם מדהימים ולכולם מגבלות או פגמים. אני סבור שזה מאוד מסעיר שלא קיים מבנה מושלם."

דיוויד אג'ייה. צילום: CNN
אדריכל דיוויד אג'ייה. צילום: CNN

בפרק מיוחד של הסדרה יתלווה אג'ייה אל שני אדריכלים צעירים ומבטיחים – קונלה אדיימי (Kunlé Adeyemi ) ו-וו טרונג נגיה (Vo Trong Nghia). השניים מתכננים פרויקטים אורבנים עבור אוכלוסיות הולכות וגדלות, בעיקר בניגריה ובוויאטנם, תוך שמירה על הסביבה והקפדה על עקרונות הקיימות.

התכנית תדלג בין ארבע יבשות: אפריקה, אירופה, אסיה וצפון אמריקה, על מנת לצפות בעבודתם של האדריכלים הצעירים ולשמוע מהם על הקשיים העומדים בפניהם בתכנון המבנים השונים.

קונלה בבית ספר שנבנה באחד מערי החוף של ניגריה. צילום: CNN
האדריכל קונלה אדיימי בבית ספר שנבנה באחד מערי החוף של ניגריה. צילום: CNN
האדריכל וו טרונג נגיה במבנה שתכנן בויאטנם. צילום: CNN
האדריכל וו טרונג נגיה במבנה שתכנן בויאטנם. צילום: CNN

בתכנית יתארחו גם אדריכלים ידועים ויביעו דעתם על האתגרים באדירכלות העירונית. בין האורחים יהיה גם האדריכל הניו-יורקי דניאל ליבסקינד, שאחת מעבודותיו האחרונות היתה תכנון מחדש את מרכז הסחר העולמי בניו יורק לאחר אירועי 9/11. לפי ליבסקינד "אדריכלים הם אובססיביים. כל מה שהם רואים ועושים חייב להיות קשור לבנייה, וכל דבר בעולם שלנו הוא בנוי… אני סבור שעד שנת 2050 יגורו 75% מהאוכלוסייה בעולם בערים ולכן אי אפשר רק לבנות עוד ועוד קופסאות זהות לצורכי מגורים."

אורח בתכנית: האדריכל דניאל ליבסקינד. צילום: CNN
אורח בתכנית: האדריכל דניאל ליבסקינד. צילום: CNN

זמני השידור של הפרק באפיק 102 ב- YES: יום שישי ה- 9.1 בשעות 12:30,18:30; יום שבת ה-10.1 בשעות 16:30, 22:30; יום ראשון ה-11.1 בשעה 06:30; יום שני ה-12.1 בשעה 11:30; יום שלישי ה-13.1 בשעות 12:30, 19:30; יום רביעי ה-14.1. בשעה: 06:30.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן