Skip to content

נתניהו יצא הבוקר לפריז, לעצרת התמיכה וההזדהות

ערב מביך ומבלבל: אחרי שבלשכת ראש הממשלה כבר הוחלט כי בשל שיקולי אבטחה נתניהו לא יגיע לעצרת ההזדהות והתמיכה בפריז - השתנתה הערב ההחלטה ונתניהו ייצא, בסופו של דבר, לפריז. ההחלטה נפלה, אחרי שהתברר כי שר החוץ, אביגדור ליברמן וגם שר הכלכלה, נפתלי בנט, ייצאו מחר לפריז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום ערב מבלבל, שבתחילתו דווח כי משיקולי אבטחה, ראש הממשלה לא ייצא מחר לעצרת התמיכה וההזדהות, עם קרבנות הפיגועים בפריז – התהפכה אמש ההחלטה ב-180 מעלות. ראש הממשלה החליט כי חרף שיקולי האבטחה הוא ישתתף בעצרת. ההחלטה התקבלה לאחר שהתברר כי גם שר החוץ, אביגדור ליברמן וגם השר נפתלי בנט – ייצאו לפריז.

"אני יוצא לפריז כדי להשתתף בעצרת יחד עם מנהיגי העולם למאבק מחודש בטרור האסלאמי שמאיים על האנושות כולה, דבר שאני קורא לו מזה שנים רבות", אמר הבוקר נתניהו עם צאתו. נתניהו מסר עוד כי בערב ישתתף בעצרת מיוחדת, עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, עם הקהילה היהודית בצרפת והודיע כי יאמר שם שכל יהודי שרוצה לעלות לארץ יתקבל כאן בזרועות פתוחות.

השבוע יכנס צוות שרים מיוחד כדי לקדם את הצעדים להגברת העלייה מצרפת ומשאר המדינות באירופה שסופגות את האנטישמיות הנוראה.

נתניהו לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד: "כל העם בישראל אתכם" (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד: "כל העם בישראל אתכם" (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. נשיא צרפת עדכן את ראש הממשלה נתניהו שארבעה בני-ערובה נהרגו בפיגוע הטרור בסופרמרקט בפאריס וחמישה-עשר בני ערובה חולצו.

נתניהו פתח את השיחה בצרפתית ואמר לנשיא צרפת: 'כל העם בישראל איתכם'. נתניהו אמר לנשיא צרפת: "ליבנו עם משפחות הקורבנות. ישראל מציעה לכם כל עזרה שצרפת זקוקה לה". ראש הממשלה ביקש מנשיא צרפת לשמור באבטחה מתוגברת על המוסדות היהודים, גם אחרי החזרה לשגרה. נתניהו הוסיף כי על הקהילה הבינלאומית להתאחד לפעולה נגד הטרוריסטים מהאסלאם הקיצוני ונגד תשתיות הטרור שתומכות בהם – פעולה שתפגע במקורות המימון של הטרור, ובמערכת ההסתה שמעודדת מעשים שכאלה.

מוקדם יותר שוחח נתניהו שוחח עם ראש ממשלת צרפת מנואל ולס. ראש הממשלה נתניהו הציע את עזרתה של מדינת ישראל בכל תחום שהרשויות בצרפת יזדקקו לו. בנוסף שוחח נתניהו עם ולס על אבטחת המוסדות היהודים בצרפת. גם בשיחה עם ראש ממשלת צרפת הדגיש נתניהו כי חיוני לפגוע במקורות המימון של ארגוני הטרור של האסלאם הקיצוני ולפעול נגד ההסתה באירופה שמעודדת פעולות שכאלה.

דיון הערכת מצב במשרד החוץ, הערב (צילום: משרד החוץ)
דיון הערכת מצב במשרד החוץ, הערב (צילום: משרד החוץ)

נתניהו שוחח גם עם רוג׳ר קרומר, נשיא מועצת המוסדות היהודים בצרפת (CRIF) ועם חבר הפרלמנט מאיר חביב וביקש מהם למסור לחברי הקהילה היהודית שעם ישראל מחזק את ידם בשעה קשה זאת. נתניהו ביקש מהם להקפיד על הנחיות הביטחון במוסדות היהודים.

זמן קצר אחרי קבלת הדיווחים על הפיגוע במרכול הכשר קיים ראש הממשלה נתניהו שיחת ועידה בהשתתפות שר החוץ, אביגדור ליברמן, מנכ״ל משרד החוץ ניסים בן-שטרית, ראש המוסד תמיר פרדו, היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, וראש המטה לביטחון לאומי איתן בן-דוד. נתניהו הנחה להעניק כל סיוע אפשרי לרשויות בצרפת ולרענן הנחיות הבטיחות בנציגויות ישראל ובמוסדות יהודים.

"אמש שוחחתי עם ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, ועם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד", אמר הערב ראש הממשלה, בהצהרה מיוחדת שנתן במעונו הפרטי. "שיבחתי את הנחישות שבה שלטונות צרפת חיסלו את המחבלים, את הרוצחים הללו, וגם שיבחתי את אומץ לבם של אנשי הביטחון הצרפתים. אך אין די בזה. כדי להיאבק בטרור, חיוני לפגוע במקורות המימון שלו, חיוני לפעול נגד מוקדי ההתססה שמעודדים פעולות רצחניות כאלה באירופה כולה, וחיוני לפעול נגד המדינות שנותנות לטרור חסות, מקלט ומעבר.

"החוק הראשון הוא שאסור להיכנע לפחד שהוא מבקש להעביר לנו", אמר נתניהו. "כדי להילחם בטרור פשוט צריכים להילחם בו. אנחנו מביעים צער עמוק על אזרחי צרפת שנרצחו, על העיתונאים, על השוטרים, על אזרחים תמימים שנרצחו רק בגלל היותם אזרחי העולם החופשי. אנו מביעים צער עמוק על אחינו היהודים שנרצחו רק בגלל היותם יהודים. אחינו ואחיותינו בקהילת יהודי צרפת, אנחנו כואבים יחד עמכם על האובדן הנורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות של יואב חטב, של פיליפ ברהם,  של יוהאן כהן של פרנסואה מישל סעדה. כן אנחנו שולחים איחולים והחלמה מהירה של כל הפצועים".

נתניהו סיפר עוד כי דיבר הערב בטלפון עם סלין שרקי, שהייתה בת ערובה במרכול היהודי הכשר בלב פריז. "היא סיפרה לי על האכזריות הבלתי נתפסת של הטרוריסט וגם על הגבורה של צעיר יהודי שניסה ליטול מידיו את הנשק ולירות בו, הוא נורה על ידי המחבל והוא גסס למוות במשך 45 דקות. לסלין ולכל יהודי צרפת, לכל יהודי אירופה, אני מבקש לומר: מדינת ישראל היא לא רק המקום שאליו אתם מתפללים, מדינת ישראל היא גם הבית שלכם. כל יהודי  שרוצה לעלות לארץ יתקבל כאן בלב חם ובזרועות פתוחות, אנחנו נעזור לכם להיקלט כאן במדינתנו שהיא גם מדינתכם".

במקביל, שר החוץ, אביגדור ליברמן, קיים הערב דיון הערכת מצב, בעקבות הפיגועים בפריז וארועים נוספים שהתרחשו לאחרונה. בדיון השתתפו בכירי משרד החוץ, גורמי בטחון ואנשי שגרירות ישראל בפריז באמצעות קשר לוויני. בין השאר עלו לדיון ההערכויות הנדרשות בנציגויות ישראל בעולם, מבחינה ביטחונית ובתאום מדיני מול השלטונות המקומיים, בכדי לשמור על שלומם וביטחונם של הנציגים הישראליים ונסקרת גם קשת הסוגיות הנוגעות לקהילה היהודית בצרפת ובמדינות מרכזיות אחרות באירופה.

יו״ר "התנועה" ציפי לבני, שוחחה אתמול עם שר החוץ הצרפתי והיום עם ראשי הקהילה היהודית בצרפת כדי לחזק אותם אל מול גל הטרור שמכה בצרפת, לאחל החלמה לפצועים ותנחומים למשפחות ההרוגים.

לבני אמרה כי ישראל תעמוד לצדה במאבקה בטרור, וכי יש להתאחד, כל העולם החופשי מול הטרור האיסלמיסטי קיצוני. על הניסיון לפגוע ביהודים, אמרה לבני: ״ישראל תגן על אזרחיה ועל בני עמה בכל מקום שבו הטרור ינסה לפגוע בהם ותכה בטרור באגרוף של ברזל״.

לבני הוסיפה בשיחותיה ש״כפי שהטרור האיסלמי חוצה גבולות ומכה בכל מקום ובעמים שונים, כך מנהיגים ומדינות צריכים להתאחד במלחמה חסרת הפשרות נגדו. הפיגוע במרכול בפריז כוון נגד יהודים אבל הוא מצטרף לסדרה של פיגועים שעל הכוונת שלהם העולם החופשי כולו״.

יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון שוחח אמש, לאחר צאת השבת, עם שגריר צרפת בישראל פטריק מזונאב.

כחלון הביע זעזוע ממתקפת הטרור וביקש לשלוח את תנחומיו והבעת צערו העמוק למשפחות הקורבנות ולקהילה היהודית בצרפת. כחלון ומזונאב שוחחו על הערכים הדמוקרטים שישראל וצרפת חולקות יחד ועל חשיבותה של ידידות האמת רבת השנים בין שתי המדינות.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שוחח אמש עם מנהיגי מועצת המוסדות היהודים ("הקריף") בצרפת אשר שהו באותה עת בכינוס חירום לאור הפיגועים הרצחניים של השבוע שחלף. ״אני מחזק אתכם הערב לא רק כנשיא מדינת ישראל אלא כנשיא העם היהודי כולו״, פתח הנשיא. ״כולנו כאן בישראל המומים וכואבים אתכם, משתתפים בצער המשפחות שנפגעו כולן, בצער הקהילה היהודית ובצער העם הצרפתי. אנחנו משפחה אחת והכאב שלנו גדול. ברגעים אלו אנו חשים על בשרנו את הערבות ההדדית ואת הקשר העמוק המחבר אותנו. האירועים האחרונים מוכיחים לנו שטרור הוא טרור- הוא אינו מבחין בין דם לדם והוא פוגע בכל חלק בעולם, חסר אבחנה. למתקפות הללו משקל כבד מאוד על הבנת עומקו של הפונדמנטליזם המתפשט. מתקפה על מערכת עיתון, כמו מתקפה על מרכול מלא באזרחים תמימים המצטיידים לקראת שבת, אינם אירועים שהאנושות יכולה לסבול. אסור להיכנע לטרור מכל סוג שהוא ואנו ננצח אותו״.

יו"ר מפלגת 'יש-עתיד' יאיר לפיד פתח אתמול את "שבתרבות" בבאר-שבע, בהתייחסו לאירועים הקשים בצרפת: "הלב נשבר מהאירועים הקשים שפוקדים את צרפת", אמר לפיד. "אני שולח את תנחומיי. זה נורא שיהודים נרצחים כי הם יהודים ואנשי רוח נרצחים כי הם אנשי רוח. יש הכרה שמחלחלת היום לאירופאים שעם טרור ועם גזענות צריך להתמודד בנחישות, בנוקשות וללא פשרות. מדינת ישראל מציעה לא רק תנחומים אלא כל עזרה שצריך. יש לנו ניסיון רב וכואב במלחמה בטרור. יהדות אירופה צריכה להבין שיש רק מקום אחד ליהודים והוא מדינת-ישראל".

1 Comment

  1. גורן
    11 בינואר 2015 @ 8:35

    ראש הממשלה יוצא לעצרת בצרפת לא בגלל ששר החוץ ליברמן ושר הכלכלה בנט יוצאים את זה ידע ראש הממשלה מראש הוא פשוט יוצא לאחר שהתקשורת העבירה ביקורת שהוא לא יוצא לעצרת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן