Skip to content

הופסקו ההכשרות האזרחיות של טייסים בוגרי ח"א

חברות התעופה הקלה בשדה התעופה הרצליה מפסיקות מהיום את הסבת הטייסים בוגרי חיל האוויר לשם קבלת רישיון טיס מסחרי אזרחי והגדרי מכשירים. הסיבה: קוצר זמן הכשרה בגלל ששדה התעופה בהרצליה עלול להיסגר ב-15 לאפריל השנה. הסבת הרישיונות של בוגרי חיל האוויר לרישיונות אזרחיים הינו הליך נדרש לצורך קבלה לחברות התעופה הישראליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברות התעופה הקלה בשדה התעופה הרצליה, המפעילות בתי ספר לטיסה לרישיונות והגדרי טיס אזרחיים, מפסיקות מיידית את הסבתם של טייסים יוצאי חיל האוויר, המעוניינים להתקבל לעבודה בחברות התעופה המסחריות הישראליות. במכתב שנשלח למנהלי חברות אל על, ארקיע, ישראייר, ק.א.ל ולאיגוד הטייסים, נמסרה הודעה מסודרת על הפסקת ההסבות, שעלולות להשפיע באופן קשה על תהליכי גיוס הטייסים החדשים לחברות התעופה. הליכי הכשרה קיימים ימשכו עד לסיומם.

שדה התעופה הרצליה העלות להיסגר ב-15 לאפריל השנה. צילום: מוטי שווימר
שדה התעופה הרצליה העלות להיסגר ב-15 לאפריל השנה. צילום: מוטי שווימר

קוצר זמן

הפסקת ההסבות נובעת, בין היתר, מהצורך לסייע לתלמידי בתי הספר לטיסה בהרצליה, שנמצאים בשלבים שונים של קורסי טיס, ולהעמיד לרשותם בזמינות גבוהה את המטוסים ומדריכי הטיסה כדי לסיים את שעות הטיסה הנדרשות לסיום הקורסים ולקבל את רישיונות הטיס האזרחיים שלהם, לפני ששדה התעופה בהרצליה עלול להיסגר ב-15 לאפריל השנה.

חובת ההכשרה אזרחית

טייס יוצא חיל האוויר, המעוניין להתקבל לעבודה כטייס אזרחי בחברות התעופה הישראליות נדרש, על פי חוק, לבצע הסבה לרישיונות טיס אזרחיים: ביצוע מינימום של עשר שעות טיסה לקבלת הגדר מכשירים ורישיון טיס מסחרי וכן מעבר מבחן מעשי על ידי בוחן רשות התעופה האזרחית. הגדר המכשירים והרישיון המסחרי הינם תנאי סף נדרש להתחלת תהליכי הקבלה בחברות אל על, ארקיע, ישראייר וק.א.ל.

"מכה קטלנית לעתודת הטייסים האזרחיים"

שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית מדגיש: "הסכנה שבסגירת שדה התעופה בהרצליה ברורה וידועה לכל גורמי המקצוע בענף התעופה בישראל: ללא בתי הספר לטיסה בהרצליה, בהם מכשירים יותר מ-80% מהטייסים האזרחיים בישראל, לא רק שעתודת הטייסים האזרחיים של מדינת ישראל תקבל מכה קטלנית ממנה לא תוכל להתאושש, גם תהליכי הסבת הטייסים יוצאי חיל האוויר עבור חברות התעופה יקרסו, ויעמידו את המובילים האוויריים הישראליים בבעיה חמורה שתקשה על גיוס הטייסים. סגירת השדה ללא חלופה פעילה במרכז הארץ תגדע את כלל תהליכי הכשרת הטייסים האזרחיים והסבת הטייסים האזרחיים במדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן