Skip to content

כתב אישום הוגש כנגד תוקפה של זועבי

פעיל ימין קיצוני, תושב רמת גן נעצר אתמול לאחר ששפך נוזלי תכולת בקבוק על ראשה של חברת הכנסת. פעיל נוסף שחשוד שהכה במוט בראשה של יועצת התקשורת של הרשימה המשותפת, נעצר ושניהם שוחררו למעצר בית מלא. וינשטיין הורה לבדוק את דברי מרזל אותם העלה בפייסבוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יממה אחרי לאחר שפעיל הימין ארטמי קזרוב, בן 28 מרמת גן, שפך תכולת בקבוק משקה על ראשה של חברת הכנסת חנין זועבי במהלך כנס שנערך במכללה למשפט ועסקים ברמת גן כנס בנושא מעמד האישה, בו השתתפו חברות כנסת שונות ובהן גם חברת הכנסת חנין זועבי המתמודדת לבחירות לכנסת ה-20 במסגרת "הרשימה המשותפת". הגישה היום פרקליטות מחוז תל אביב בבית משפט השלום בעיר כתב אישום כנגד קזרוב. על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד רביד שיפמן, אתמול (שלישי) התקיים במכללה למשפט ועסקים ברמת גן כנס בנושא מעמד האישה, בו השתתפו חברות כנסת שונות ובהן גם חברת הכנסת חנין זועבי המתמודדת לבחירות לכנסת ה-20 במסגרת "הרשימה המשותפת".

דקות לאחר התקיפה, חנין זועבי (צילום מסך)
דקות לאחר התקיפה, חנין זועבי (צילום מסך)

רגע שפיכת תכולת הבקבוק על חברת הכנסת (צילום מסך)
רגע שפיכת תכולת הבקבוק על חברת הכנסת (צילום מסך)

בסמוך לשעה 12:00 הגיע קזרוב למקום ביחד עם עשרות פעילי ימין אחרים, במטרה למחות נגד חברת הכנסת זועבי. במהלך הכנס הפריעו פעילי הימין, והנאשם בתוכם, לחברת הכנסת זועבי לשאת את דבריה, התקהלו סביב הבמה והחלו לקרוא לעבר חברת הכנסת זועבי קריאות גנאי ובמקום החלה מהומה המלווה בדחיפות הנוכחים במקום ובהתפרעות. אז עלה הנאשם על שולחן כשהוא אוחז בידו בקבוק משקה ותקף את חברת הכנסת זועבי כשהוא שופך את תכולת הבקבוק על ראשה. "במעשיו המתוארים לעיל, התפרע הנאשם במקום ציבורי ותקף את חברת הכנסת זועבי, שלא כדין", נטען בכתב האישום.
רגע לאחר המעשה (צילום מסך: חדשות 2)
רגע לאחר המעשה (צילום מסך: חדשות 2)

ברוך מרזל מתראיין על רקע המתפרע שופך את הבקבוק על זועבי (צילום מסך)
ברוך מרזל מתראיין על רקע המתפרע שופך את הבקבוק על זועבי (צילום מסך)

פרקליטו של קזרוב, עורך הדין איתמר בן דביר הגיב בתום הדיטון ואמר: "מעניין שהפרקליטות הזדרזה להגיש כתב אישום תוך פחות מיממה אחרי האירוע. הם לא עשו כך כשתוקפים קשישות, כשאונסים ילדים. היעוץ המשפטי מצא את הנישה בה יוכל לפעול". ואכן, בעקבות המקרה הורה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבדוק מייד את התקיפה. בנוסף הורה היועץ לבדוק את ההתבטאויות שהשמיע פעיל הימין, מועמד רביעי ברשימת יחד של אלי ישי לכנסת. "ליועץ המשפטי לממשלה נודע על האירוע שהתרחש היום בכנס הבחירות וההתבטאויות שנטען כי הושמעו בהקשר זה", נמסר ממשרד המשפטים. "היועץ ביקש לקבל עדכונים בעניין הטיפול באירוע וכן ביקש שייבחנו ההתבטאויות".
יועצת התקשורת מועטי וזועבי (צילום ארכיון: דוברות הרשימה)
יועצת התקשורת מועטי וזועבי (צילום ארכיון: דוברות הרשימה)

קודם אירוע העלה מרזל פוסט לדף הפייסבוק שלו, ובו הוא קרא לפעיליו לבוא עמו למרכז האקדמי "למחות נגד הביזיון". "כשאהיה בכנסת", כתב מרזל, "אעשה הכול כדי למחוק לזועבי את החיוך". בהמשך לאחר האירוע הוא העלה פוסט נוסף ובו הוא כתב: "הבטחנו – וקיימנו!" ואישר כי "פעילי עוצמה יהודית פוצצו את האירוע". הבוקר הוא התראיין בתוכנית בוקר בערוץ 10 וטען כי הוא היה נוכח בעת האירוע ובעצם היה מחוץ למבנה ומחה בחוץ לא בניגוד לחוק ובאורח דמוקרטי. ברשימה המשותפת בירכו על הליכי המעצר של קזרוב והוסיפו כי "יש לזכור שזה מעט מדי וסלחני מדי יחסית להיקף תופעת הבריונות מימין. "כמו קזרוב", כך נמסר, "מסתובבים בארץ מאות פורעים אלימים המוכרים למשטרה, שנמנעת שוב ושוב מלנקוט נגדם יד קשה, בעודה פועלת באופן לא מידתי ואלים כלפי אזרחים לא אלימים במגזר הערבי. ההוכחה שאין זה כך, כמו גם חובת ההגנה על כלל האזרחים מפני בריונות ואלימות, היא של המשטרה". תוך כך נעצר היום ושוחרר למעצר בית פעיל ימין נוף שחשוד כי הכה בראש של אמילי מועטי, יועצת התקשורת של הרשימה הערבית המשותפת, במוט של דגל. היא עצמה סיפרה אמש מיטת אשפוזה בבית החולים איכילוב כי "החלטתי שאחכה לצוות שלי בחוץ, ברגע שמישהו זיהה אותי כשקשורה לרשימה, החלו להתקרב אליהם, קללות איומות שלא שמעתי אף פעם. ברוך מרזל היה שם ומישהו נתן לי מכה עם המוט של הדגל. הייתי בטוחה שזה בטעות, אבל המשטרה אמרה לי שזה היה בכוונה". לאחר שחרורה מאיכילוב שחזרה את רגעי האימה: "כולם התגודדו סביבי, צרחו לעברי דברים קשים: שיאנסו אותך ערבים, קחי זין, ועוד קריאות מגונות. ניסיתי לדבר אליהם, שאלתי אותם למה הם מתלהמים ואמרתי להם שזה לא בסדר. ואז הרגשתי חבטה בראשי. מישהו הכה אותי עם מוט של דגל. הייתי בהלם". כאמור החשוד בן ה- 29 העצר היום ושוחרר למעצר בית מלא.

1 Comment

  1. גורן
    8 במרץ 2015 @ 11:17

    מרזל לא היה בעת האירוע באולם ואני לא מצדיק אותו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן